فرماندار شهرستان پاوه: پاوه را به صورت ویژه در اعتبارات و در منابع مالی و حمایتی؛ ببینید/ مدیر کل میراث فرهنگی: گردشگری در منطقه ما در جهت ماندگاری و اعتلای فرهنگی ما است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 300161|15:09 - 1401/01/04
نسخه چاپی
فرماندار شهرستان پاوه: پاوه را به صورت ویژه در اعتبارات و در منابع مالی و حمایتی؛ ببینید/ مدیر کل میراث فرهنگی: گردشگری در منطقه ما در جهت ماندگاری و اعتلای فرهنگی ما است
فرماندار پاوه گفت: عیدی شما به مردم پاوه این است که پاوه را به صورت ویژه در اعتبارات و در منابع مالی و حمایتی؛ ببینید.

به گزارش هزارماسوله ،فرماندار شهرستان پاوه در جلسه شوریا اداری که با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی؛ معاون امور عمرانی استاندار؛ مدیر کل اداره میراث فرهنگی استان ؛ مدیر کل دفتر فنی استانداری ؛ معاون جمعیت هلال احمر استان و برخی از مسئولین شهرستان در سالن شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد ضمن تبریک سال نو با بیان اینکه همواره مسئله تولید مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است اظهار داشت: همه ما باید برنامه های خود را در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری با ثبت جهانی اورامانات که این ظرفیت را ایجاده کرده است بتوانیم در بحث تولید؛ که در گذشته نیمه تمام یا تولیدی اتفاق نیافتاده بود؛ عملا خواسته و شعار رهبر معظم انقلاب را  محقق سازیم.

اردشیر رستمی افزود: ان شاالله کمکها و حمایتهای معاون وزیر در حوزه گردشگری برای شهرستان پاوه منجر به ایجاد اشتغال پایدار گردد و ظرفیت آن برای جوانان مستعد و نخبه بیکار فراهم شود.

وی گفت: هر چقدر از این اعتبار به پاوه تزریق شود قطعا این اعتبارات در شهرستان با وجود ظرفیت و پتانسیل گردشگری در حوزه گردشگری؛ عملیاتی خواهد شد و شاهد انحراف از این سرمایه ها نخواهیم بود.

رستمی در پایان گفت: عیدی شما به مردم پاوه این است که پاوه را به صورت ویژه در اعتبارات و در منابع مالی و حمایتی؛ ببینید.

در ادامه مدیر کل اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه نیز در سخنانی اظهار داشت: در چند روز گذشته ۱۶۰۰ نفر در مکانهای گردشگری شهرستان پاوه اقامت داشته اند که نسبت به کل استان رقم خوبی می باشد.

جوهری افزود: این چند روز راههای مواصلاتی به شهر پاوه با ترافیک حدود ۵ کیلومتری مواجه بوده است و این نشان می دهد که شهرستان پاوه به عنوان مقصد گردشگری انتخاب شده است.

وی گفت: امسال تلاش های خوبی پس از ثبت جهانی اورامانات انجام شده است و وضعیت زیرساختها را توسعه داده ایم.

وی ادامه داد: در بحث تسهیلات ۳۰ طرح صنایع دستی و گردشگری روستایی و عشایری با مبلغ ۵ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان ؛ ۱۸ طرح با مبلغ ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلون تومان و ۱۳ طرح با مبلغ ۳۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان جمعا ۶۱ طرح و بیش از ۵۴ میلیارد تومان تسهیلات داده ایم.

وی اضافه کرد: مردم پاوه و اورامانات پای کار هستند و خود آنها خواهان این موضوع هستند که در بحث گردشگری فعالیت کنند.

جوهری گفت: نکته مهم در این منطقه قابلیت های ویژه فرهنگی است که اورامانات به واسطه آن ثبت جهانی شده است که اگر به این قابلیت هایی که در بستر تاریخ دست بدست ما رسیده است؛ توجهی نشود؛ دچار آسیب خواهد شد.

وی با بیان اینکه تلاش ما این است که ظرفیت گردشگری بر اساس فرهنگ ما باشد گفت: ان شاالله گردشگری در منطقه ما در جهت ماندگاری و اعتلای فرهنگی ما است نه استفاده فرهنگی فرهنگ گردشگران در منطقه.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد