معاون وزیر میراث‌فرهنگی :

شهرستان پاوه می تواند پایلوت گردشگری کشور باشد/ اورامانات فخر جاذبه های میراثی ما می باشد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 300160|14:28 - 1401/01/04
نسخه چاپی
شهرستان پاوه می تواند پایلوت گردشگری کشور باشد/ اورامانات فخر جاذبه های میراثی ما می باشد
معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: این شهرستان پاوه می تواند پایلوت گردشگری کشور باشد.

به گزارش هزارماسوله ،معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در جلسه شورای اداری شهرستان پاوه که با حضور معاون استاندار ؛ فرماندار شهرستان  ؛ مدیر کل اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان و برخی از مسئولین شهرستان در سالن شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: شهرستان پاوه مهد فرهنگ و هنر و دانش و علم و اخلاق و زبانزد خاص و عام هست خصوصیت های شهرستان مثال زدنی و جاذبه های بسیار زیبایی دارد.

دکتر واحدی افزود: این شهرستان می تواند پایلوت گردشگری کشور باشد.

وی با بیان اینکه شکوفایی صنعت گردشگری به ما مسئولین بر می گردد گفت: ما در کشور  جاذبه های بسیار زیبا و انحصاری داریم که با توجه به اینکه صنعت گردشگری صنعت تقریبا پیچیده ای شده است می طلبد این جاذبه ها را به دنیا بشناسانیم.

وی گفت: دو مسجد تابستانه و زمستانه ؛ قدیمی ترین مساجد در شهرستان پاوه هستند که برای هر کسی می تواند جذاب باشد که چگونه دو مسجد با این شرایط وجود داشته باشد و می تواند جاذبه گردشگری محسوب  شود .

دکتر واحدی با اشاره به اینکه اورامانات فخر جاذبه های میراثی ما است گفت: دنیا به دنبال این می گردد که جاذبه میراثی ایجاد کند اما ما این جاذبه های میراثی را داریم که به خوبی شناخته نشده است.

وی با بیان اینکه سازمان جهانی یونسکو با حضور در منطقه با مشاهده این جاذبه ها فورا اقدام به ثبت جهانی آنها کرده است گفت: این رویداد بزرگ در منطقه کردستان و کرمانشاه به عنوان ثبت جهانی اورامانات اتفاق افتاده است که ما باید از این فرصت استفاده کنیم و با توجه به آنکه رهبر معظم انقلاب به بحث اشتغال تاکید کرده اند باید در این حوزه کار کنیم .

وی اظهار داشت: در حوزه میراث ملموس و غیر ملموس کار انجام شده است و در حوزه گردشگری تقریبا در حوزه استان زیرساختهای گردشگری ما ضعیف است که باید کمک کنیم این زیر ساختها تقویت شود.

 

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اضافه کرد: صددرصد اقامتگاههای هتل و بوم گردی ما هم اکنون با حضور مسافران پر شده است و این نشان می دهد که باید زیرساختهای گردشگری را فراهم کنیم .

وی خاطر نشان کرد: ایجاد اقامتگاههای بوم گردی می تواند با توجه به درآمد بالایی هم که دارد در حوزه زیرساختهای گردشگری خوب عمل کند کما اینکه مورد تاکید جناب وزیر محترم هم می باشد.

وی تصریح کرد: در دیداری که با ماموستا قادری داشتیم ایشان با تاکید بر بحث اشتغال؛ از حوزه ماموریت ما هم رصد خوبی را داشتند که این نشان از این دارد که حوزه ما خیلی اهمیت دارد.

وی در پایان با اشاره به خدمات حوزه صنایع دستی گفت: در این حوزه صنعت و جاذبه های بکری وجود دارد اما نتوانستیم بازار یابی یا برند سازی برای آن انجام دهیم که در این حوزه اعتباراتی برای رشد و توسعه آن قرار خواهد گرفت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد