فرماندار پاوه:

هرکدام از ما سفیرانی برای معرفی شهرستان پاوه باشیم/ ارزش گردشگری به رعایت ظرافت های آن است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 300151|00:12 - 1400/12/26
نسخه چاپی
هرکدام از ما سفیرانی برای معرفی شهرستان پاوه باشیم/ ارزش گردشگری به رعایت ظرافت های آن است
فرماندار پاوه گفت: هرکدام از ما می توانیم سفیرانی برای معرفی شهرستان پاوه و اورامانات به جهان باشیم.

به گزارش هزارماسوله ،فرماندار شهرستان پاوه در همایش راهنمایان سه زبانه و خدمات دهی بهتر به مسافران نوروزی در سخنانی با بیان اینکه امروز باید نگاه تخصصی ؛ به امر گردشگری داشته باشیم اظهار داشت: ثبت جهانی اورامانات تکلیف همه ما را مضاعف کرده و اقدامات تخصصی شما در مسئله گردشگری مهم و تاثیر گزار است.

اردشیر رستمی افزود: امروز صنعت توریسم در دنیا تخصصی شده است و درآمد حاصل از آن در بسیاری از کشورهای دنیا؛ به عنوان صادرات نامرئی از درامد نفت هم بالاتر است.

وی گفت: اولین اقدامی که به دنبال ان هستیم استفاده از ظرفیت دانشگاه رازی در حوزه پژوهش و معرفی کردن سند گردشگری است؛ تا بتوانیم از قابلیت ثبت جهانی شدن اورامانات استفاده کنیم.

وی افزود: هرکدام از ما می توانیم سفیرانی برای معرفی شهرستان پاوه و اورامانات به جهان باشیم.

رستمی ادامه داد: اهمیت فضای مجازی به اندازه ای است که امروز تمام نقاط مثبت و منفی را به دنیا مخابره می شود.

وی تصریح داشت: ارزش گردشگری به رعایت ظرافت های آن است که باید این ظرافت ها به خوبی معرفی و در فضای مجازی نیز کار شود. 

فرماندار پاوه اضافه کرد: قطعا از فعالین عرصه گردشگری تقدیر و از کسانی که در این موضوع نتوانند پاوه را به خوبی به جهان معرفی کنند تذکر خواهم داد.

وی در پایان گفت: ما کار تخصصی میخواهیم و خانه مسافرهای ما نیز باید همه الزامات در آن رعایت شود.

در ادامه معاون فرماندار پاوه نیز در سخنانی اظهار داشت: ضرورت برگزاری این حلسات زیاد است و هرچه از تجربیات استفاده کنیم کم است.این نشست به صورت تخصصی تر و مناسب تر برگزار شود .

عبدالله زاده افزود: قطعا در تعطیلات با هجوم گردشگران مواجه خواهیم شد و باید از این ظرفیت نهایت استفاده را ببریم.

وی گفت: باید پاوه را به جهان معرفی کنیم و صنعت نوپای گردشگری را در شهرستان پایه ریزی کنیم.

ابتدای این مراسم نیز شریفی رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان پاوه نیز به اهمیت توجه بیشتر به مسيله گردشگری در شهرستان پرداخت.

در ادامه مدیر آموزشگاه غفاری پاوه نیز در سخنانی اظهار داشت:  توجه بیش از پیش به  بخش توریسم  می تواند زمینه رسیدن به اشتغال کامل، افزایش درآمدارزی، معرفی تمدن و فرهنگ ایرانی به جهانیان، تعامل گسترده و سازنده با فرهنگهای گوناگون وا قوام و زبانهای مختلف ا که خود نشان از غنای فرهنگی سرزمینمان است وحتی درسطح جهانی، در هم شکستن مرزهای قومی و اقلیتی، را فراهم کند.

غفاری افزود: ثبت جهانی اورامان به موتور محرکه توسعه گردشگری غرب کشور تبدیل شده، ودارای اعتبار خاصی برای منطقه و کشور است لذا شرایط و روزهای حساسی پیش روی داریم که همه باید پای کار باشند.

وی گفت: استفاده ازاین ظرفیت می تواند به مسیری هدایت شود که دیگر کلمه ای و واژه نامیمونی به نام کوله بری و کولبر را نشنویم  از فهرست دایره لغات حذف شود ،که این مهم شدیدا نیازمند همدلی و همکاری و همیاری مسئولان شهرستانی ،استانی و کشوری است. لذا انتظار می رود مسئولین تسهیلات لازم را تدارک دیده و زمینه فعالیت متخصصین و علاقه مندان به این عرصه را فراهم کنند چرا که  ثبت جهانی و سپس افزایش حضور گردشگران در منطقه موجب افزایش اشتغال و درآمد شده و در نتیجه ساکنین منطقه انگیزه بیشتری برای ماندن در روستاها پیدا خواهند کرد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد