جلیل بالایی در مراسم تودیع و معارفه فرماندار پاوه:

منابع و منافع مرز شوشمی عادلانه و دقیق در بین مردم توزیع نمی شود/ مهمترین مسئله پاوه کمبود اب است

سرویس: سیاسیکد خبر: 300140|18:30 - 1400/12/16
نسخه چاپی
منابع و منافع مرز شوشمی عادلانه و دقیق در بین مردم توزیع نمی شود/ مهمترین مسئله پاوه کمبود اب است
فرماندار سابق پاوه گفت:مشکل مرز شوشمی منابع و منافع آن عادلانه و دقیق بین مردم توزیع نمی شود.

به گزارش هزارماسوله ،مهندس جلیل بالایی در مراسم تودیع و معارفه فرماندار پاوه ضمن خیر مقدم با بیان اینکه هر مسئولی معارفه شود یک روز نیز تودیع می شود اظهار داشت: در جلسه فرمانداران استان که با جناب استاندار داشتیم نقاط قوت و مشکلات شهرستان پاوه را اعلام کردم اما چون نگاه استاندار مثبت است و دیدگاهش برای رشد استان است مجددا تمام نقاط را بیان خواهم کرد.

وی با اشاره به مشخصات جغرافیایی شهرستان گفت: شهر پاوه، شهر امن و از میانگین امنیت هم بالاتر هستیم که زمینه ساز توسعه است .

وی ادامه داد: گاز شهری ما به طور کامل انجام شده است و در روستاها ۸۵ درصد انجام شده است و هم اکنون پروژه های باقی مانده هم در حال اجرا هستند.

بالایی با بیان اینکه در این ۷ ماه عملکرد قابل قبولی از خود نشان ندادم گفت: در بدو ورود به شهرستان در بدترین شرایط در سی سال گذشته قرار گرفتم، با خشکسالی و زمستان هم با بحران برف مواجه شدیم.

 

وی با اشاره به ۸ مسئله مهم شهرستان اضافه کرد: این هشت مسئله زمان بر است و باید نگاه مان به اینده باشد چرا که مطالبه مردم هستند و ما نیز قدم هایی برداشته ایم و مردم هم همراهی کرده اند که نیاز است فرماندار جدید از فردا این مسائل را شروع کند.

 

فرماندار سابق پاوه گفت: مهمترین مسئله پاوه کمبود اب است که همه شهرها و روستاهای پاوه مشکل اب دارند.

 

وی افزود: در افکار عمومی کشور با سوالی مواجه ایم که  پاوه در حالی که در کنار سیروان و داریان و هیروی و داریان و بل و بارش ۷۵۰ میلیمتری باران در سال است،  آب ندارد.

 

وی گفت: با زحمات دکتر لهونی امسال دولت ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای ابرسانی اب روستایی بل به روستاها در قالب تفاهم نامه با قرارگاه امام حسن مصوب کرد که این پروژه اجرا می شود.

 

وی تصریح کرد: موضوع دوم مشکل مرز شوشمی است که منابع و منافع آن عادلانه و دقیق بین مردم توزیع نمی شود.

 

بالایی افزود: مرز شوشمی از جانب ما مرز رسمی است اما از جانب کشور همسایه هنوز غیر رسمی است.

 

وی افزود: مشکل دیگر بحث نهاد سازی حوزه فرهنگ است که ما نهاد؛ نداریم اما تنوع نهادها فراوان است ، پاوه شهرستانی است با وجود عالمان دین و اهل علم و پژوهش ، دو شورا برای کارهای پژوهشی در شهرستان ایجاد کردیم .

 

وی با بیان اینکه هم اکنون برخی از مدیران شهرستان چندین سال است که در پست خود باقی مانده اند گفت: رسوب مدیرتی در شهرستان داریم که برخی از مدیران ۲۰ سال سابقه تصدی پست مدیریتی خود باقی مانده، که عدم باز بودن راه برای ترقی بچه های پاوه در کرمانشاه و عدم تمایل مردم به تغییر دو دلیل عمده ان می باشد.

 

بالایی گفت: مشکل دیگر در پاوه دوگانگی گردشگری است که گردشگری تیغه دو لبه درامد ، شغل، پیشرفت و منافع زیاد است اما عامل تهدید کننده محیط زیست منطقه هم هست.

 

وی خاطر نشان کرد: توپوگرافی و جغرافیای طبیعت ما با قانون موجود همخوانی ندارد و راه آن هم تسری قانون مناطق شمالی به پاوه است.

کپی با ذکر منبع مجاز است

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد