یادداشت: محمدامین بهرامی

حکایت ما و جنگ گرگها

سرویس: سیاسیکد خبر: 300128|10:17 - 1400/12/07
نسخه چاپی
حکایت ما و جنگ گرگها
موضع قلبی چون منی در قبال اتفاق اوکراین چیست؟ گمان دارم دعای «اللهم اشغل الظالمین بالظالمین و اخرجنا من بینهم سالمین» بهترین رهنمود است.

به گزارش هزارماسوله ،محمد امین بهرامی* در یادداشتی نوشت: حمله روسیه به اوکراین مثل هر اتفاق تلخ دیگری که برای یک مو بورِ چشم آبی افتاده عملا با ضرب و زور رسانه به خورد همه عالم داده شد بگونه ای که گویا فاجعه ای در تاریخ بشر رخ داده است. آن هم در حالی که در نزدیک همین حمله، کشوری به نام یمن هست که مظلومانه ترین و مجاهدانه ترین ایستادگی دوران را از خود نشان داده است و همین مو بورهای چشم آبی ها تنها لطفی که در حقش داشتند آن بود که سنگها را بستند و سگها را رها کردند به مهاجم کمک کردند و هر کمکی به یمنی ها را تحریم فرمودند!

موضع قلبی چون منی در قبال اتفاق اوکراین چیست؟ گمان دارم دعای « اللهم اشغل الظالمین بالظالمین و اخرجنا من بینهم سالمین»  بهترین رهنمود است. چه از این بهتر که یکی از اعضای شورای ظالمانه امنیت سازمان ملل بر علیه دیگر ظالمان بشورد؟ این جنگ جنگ بین روسیه و ناتو است و همه ی سروصداها برای این است وگرنه اوکراین برای اینها نه محلی از اعراب داشته و نه دارد همچنانکه پس از انداختنش در مهلکه پشتش را خالی کردند تا رییس جمهور بذله گویش بداند بین طنازی و سیاست مداری فاصله بسیار است.

جمله ی مشهوری توماس هابز فیلسوف سیاسی دارد که گمانم بنیادین ترین مبنای تئوری های سیاسی و سیاست در غرب است. می گوید انسان گرگ انسان است و در این غائله نیز همین ماجراست.گرگی با تاریخ مشخص با دسته ای از کفتارها به سرکردگی آمریکا در افتاده است تا به اصطلاح کَل انها را بخواباند و آنها را از اطراف لانه اش دور کند.

این وسط ایران کجای کار است؟ طبیعتا این اشتغال ظالمین به ظالمین حداقل تا اینجا و چه بسا تا انتها برای دیگر مناطق دنیا آرامشی بیاورد زیرا این اشقیاء اگر بخودشان مشغول نباشند با همان تئوری هابزی، به جان بدبختان و بیچارگان دیگر می افتند.

برخلاف آه و واویلتای جماعت آمریکوفیل داخلی، موضع رییس جمهور ایران در قبال این ماجرا کاملا درست و منطقی بود. ما کاری به جنگ گرگ ها نداریم. امیدواریم برای مردم منطقه منفعت را به همراه داشته باشد. منطقه ای که در همین دو دهه، بواسطه ی همکاری این گرگ ها آسیب فراوان دیده و بعضا خاکش به خاکستر تبدیل شده است.

امیدواریم رمق همدیگر را بگیرند بگونه ای که دیگر توش و توان گزیدن دیگران را  نداشته باشند.

 

*فعال سیاسی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد