فرماندار پاوه از ضرورت شناسایی و بهره برداری از ظرفیت مخازن ومنابع آب تاکید کرد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 300113|08:35 - 1400/11/28
نسخه چاپی
فرماندار پاوه از ضرورت شناسایی و بهره برداری از ظرفیت مخازن ومنابع آب تاکید کرد
بالایی گفت: با توجه به فقر ذخایر آب زیرزمینی در منطقه ضرورت دارد با نگاه پیشگیرانه و بلند مدت و نیز پدافندی از هر گونه اقدام کارشناسی که بتواند در شناسایی و بهره برداری از ظرفیت مخازن ومنابع آب مشکل کمبود آب را کاهش نماید حمایت و در دستور کار قرار دارد .

به گزارش هزارماسوله ،سرپرست فرمانداری پاوه در خصوص کمبود آب شرب شهر بانه وره به خبرنگار ما گفت: خشکسالی، توپوگرافی خاص منطقه، جنس خاک از جمله عواملی بوده است که تأمین آب شرب رادر اکثر شهرها و روستاهای بخش باینگان با مشکل مواجه نموده است که به لطف خدا با همراهی مردم، صبوری و مشارکت آنان و اهتمام دستگاه های مسئول بخشی از مسائل حل و فصل و در مواردی هنوز مشکل باقی مانده است.

مهندس بالایی افزود: بر اساس آخرین بررسی های کارشناسی بعمل آمده با مشاورین و متخصصین امر و استماع پیشنهادات و نگرانی های مردم در جلسات متعدد و رایزنی با مقامات و مسئولان محلی مواردی مصوب شد.

وی گفت: به لطف خدا، مردم و مسئولان در کمال همدلی و تشریک مساعی در حل مشکل متفق و همواره از حمایت حاج ماموستا ملا قادر قادری ، دکتر لهونی نماینده محترم مردم، حاج خلیفه علی حیدری و سایر ائمه جمعه و شخصیت های متنفذ محلی برخوردار و بر  ضرورت تأمین آب شرب شهرها و روستاها، ملی بودن حدودات تأمین آب تأکید داشته اند.  

بالایی ادامه داد: با توجه به فقر ذخایر آب زیرزمینی در منطقه ضرورت دارد با نگاه پیشگیرانه و بلند مدت و نیز پدافندی  از هر گونه اقدام کارشناسی که بتواند در شناسایی و بهره برداری از ظرفیت  مخازن ومنابع آب مشکل کمبود آب را کاهش نماید حمایت و در دستور کار قرار دارد .

سرپرست فرمانداری پاوه گفت: با تشکر از  مجموعه امور آب و آبفای استان در صدور پروانه و حفر چاه مستقر در روستای لاران و نیز مجوز چاه جدید و اهتمام آنان  در بهره برداری صحیح  متفقاً به شناسایی، مطالعه، اجراء و پمپاژ بدون تبعیض همه ظرفیت های موجود و دارای پروانه تأکید می شود.  

وی ادامه داد: از معتمدین، رسانه ها و افراد ذی نفوذ توقع دارد با همدلی و انسجام و بدون تأثیر پذیری از اظهار نظر افراد فرصت طلب که با انگیزه های مختلف آب در آسیاب اختلاف می ریزند از هر گونه موضع گیری ، گمانه زنی خلاف واقع خودداری و از تصمیم مذکور حمایت و همراهی لازم را  در اجراء دقیق و همزمان آن  بعمل آورند.  

بالایی اضافه کرد:  مقرر شد به منظور تجمیع و توزیع عادلانه و در دسترس کلیه منابع آب  شرکت آبفا بلافاصله  بهره برداری از چاه مستقر در لاران را برنامه ریزی و نیز  نسبت به حفاری  چاه گمانه جدید در محل ابلاغی و مستند به پروانه صادره اقدام نماید.

سرپرست فرمانداری پاوه افزود: پس از استخراج و پمپاژ و بر اساس میزان دبی موجود برنامه ریزی برای توزیع انجام خواهد شد  .

وی در پایان گفت: قبلاً از همراهی و همکاری یکایک شهروندان در اجراء پروژه های تأمین آب شرب بخش تقدیر و اعلام می نماید تصمیم مذکور از ضمانت اجرایی قانون برخوردار خواهد بود و کلیه دستگاه های ذیربط مکلف به حمایت و تسهیل در اجراء تصمیم می باشند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد