کاهش ۹۷ درصدی مرگ و میر تزریق کنندگان دوز سوم واکسن کرونا

سرویس: اجتماعیکد خبر: 300110|09:43 - 1400/11/25
نسخه چاپی
کاهش ۹۷ درصدی مرگ و میر تزریق کنندگان دوز سوم واکسن کرونا
مدیر گروه بیماریهای شبکه بهداشت شهرستان پاوه گفت: افرادی که دوز یادآور(سوم) دریافت کردند ۹۷ برابر کمتر احتمال دارد که در اثر کرونا فوت کنند.

به گزارش هزارماسوله ،کیوان سامیان مدیر گروه بیماریهای شبکه بهداشت شهرستان پاوه به خبرنگار ما گفت: امیکرون در مقایسه با سایر نوع ها سرایت پذیری و توانایی رشد چشمگیری دارد و خیلی راحت در بین افراد انتقال پیدا می کنند واکسیناسیون باعث پیشگیری از بستری و مرگ می‌شود و برای جلوگیری از ابتلا باید علاوه بر واکسیناسیون، فاصله‌گذاری فیزیکی استفاده از ماسک مناسب، شستن منظم دستها و اجتناب از محیط های شلوغ صورت گیرد.

وی افزود: امیکرون جدیدترین سویه بیماری کرونا است و اطلاعات نشان داده که شدت بیماری کمتر از نوع دلتاست اما افرادی که آلوده می‌شوند طیف گسترده‌ای از علائم را نشان می دهند از عفونت بدون علامت گرفته تا بیماری شدید اما افراد دارای بیماری زمینه‌ای، افراد مسن و افراد واکسن نزده ممکن است عفونت امیکرون را به شکل شدید نشان دهند.

 

وی گفت: بر اساس مطالعات و تحقیقات انجام شده افرادی که دوز یادآور(سوم) دریافت کردند ۹۷ برابر کمتر احتمال دارد که در اثر کرونا فوت کنند، بر اساس دستورالعمل مرخصی استعلاجی برای افراد کرونایی پنج روز می باشد اما لازم است بعد از این زمان حتماً پروتکل های بهداشتی توسط بیماران و سایر افراد رعایت شود.

 

وی ادامه داد: بر اساس یافته‌های یکی از جدیدترین مطالعات ۴۶ درصد افراد پنج روز پس از کرونا زمانی که به اندازه کافی احساس خوبی برای کار کردن و اشتغال داشتند، احتمالاً هنوز مسری بوده و بیماری را انتقال می دهند.

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد