امام جمعه پاوه:

مشکلات امروز کشور ناشی از دسیسه خارجی‌ها و ضعف برخی مدیران است

سرویس: سیاسیکد خبر: 300106|18:30 - 1400/11/22
نسخه چاپی
مشکلات امروز کشور ناشی از دسیسه خارجی‌ها و ضعف برخی مدیران است
امام جمعه پاوه گفت: ایران کشوری مقتدر، ثروتمند و چهار فصل با منابع زیاد خدادادی است اما مشکلات معیشتی امروز ما در کشور ناشی دسیسه خارجی‌ها، بی‌انصافی جمعی از بازاریان و ضعف برخی مدیران است.

به گزارش هزارماسوله ،به نقل از ایرنا، ماموستا مُلا «قادر قادری» در خطبه های نماز جمعه این هفته پاوه که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد، افزود: امروز سه دیدگاه در مورد جمهوری اسلامی وجود دارد که دیدگاه اول بر این باورند مشکلی وجود ندارد و فقط تعریف و تمجید می کنند.

وی تصریح کرد: دیدگاه دوم نیز افرادی هستند که فقط انتقاد می کنند و منکر روشنایی در انقلاب هستتد و اما دیدگاه سوم منصفانه و واقع بینانه مسائل هر دو جنبه را درک می کنند. 

امام جمعه پاوه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و معمار کبیر انقلاب انقلاب اسلامی ادامه داد: اگر لطف خداوند شامل حال این ملت نمی بود ، مردم این کشور ۴۳ سال مقاومت و ایستادگی نمی کردند.

ماموستا قادری افزد: در کشور با مشکلاتی از جمله مشکلات اقتصادی ، گرانی ، تورم ، کم فروشی ، بیکاری و مشکلات معیشتی مواجه هستیم اما این مشکلات ناشی از دشمنی ، جنگ و محاصره اقتصادی ، بی انصافی جمعی از تولیدکنندگان و ضعف مدیریت در بعضی امور مملکت است.

وی با بیان اینکه اگر منصفانه به تاریخ انقلاب نگاه کنیم ، در طول ۴۳ سال گذشته شاهد پیشرفت ، توسعه و سازندگی در کشور بوده ایم گفت: در این مدت شاهد توسعه در معرفت دینی و اخلاقی ، رشد سیاسی و اجتماعی و پیشرفت در خدمتگزاری بوده ایم و برای نمونه امروز شاهد اتصال شهرها و روستاهای مرزی و سخت گذر این شهرستان به شبکه های گاز و برق هستیم .

خطیب جمعه پاوه تصریح کرد: خدمات رسانی نظام در مقایسه با گذشته قابل قیاس نیست و قبل از انقلاب تنها پنج روستای این شهرستان دارای شبکه برق بودند اما امروز خدمات خوبی در این منطقه انجام شده است.

ماموستا قادری اضافه کرد: امروز در کشور پیشرفت های مناسبی در حوزه بنیه دفاعی و نظامی ، توسعه ، احداث و بازسازی مساجد ، علوم رسانه ای و امنیت داخلی و عزت ملی را شاهد هستیم.

وی گفت: علیرغم همه فشارها و ظلم ها ، ملت ایران در طول ۴۳ سال گذشته خوب استقامت و ایستادگی کرده اند و اگر ملت های دیگر بودند این گونه تحمل نمی کردند بنابراین باید قدردان و خدمتگزار مردم باشیم.

ماموستا قادری در ادامه افزود: در هفته گذشته اتفاقاتی تلخی در کشور از جمله قتل یک زن در اهواز به دست دو برادر و شهادت مامور نیروی انتظامی در شیراز بودیم که این اتفاقات محکوم است و علیرغم آنکه آبروی اسلام را به خطر می اندازد اما در واقع ارتباطی به اسلام و آرمان های جمهوری اسلامی ندارد.

امام جمعه پاوه اظهار داشت: از سویی دیگر شاهد اهانت و تمسخر به آیین اسلام و مقدسات مسلمانان توسط یک فرد ایرانی ساکن عراق بوده ایم که ضمن محکوم کردن این قضیه ، بر این باوریم مشکل کُردها دین اسلام و علوم اسلامی نیست بلکه تفرقه و اختلاف میان سیاسیون و مذهبی ها است .

ماموستا قادری تصریح کرد: دین اسلام مانع رشد و پیشرفت جوامع نیست و جوانها نباید از اسلام رویگردان شوند و نباید به هر بهانه ای به دین خدا ، پیامبر(ص) ، قرآن کریم و مقدسات مسلمانان توهین و اهانت شود چرا که آن را بر نمی تابیم و ساکت نمی مانیم.

وی بیان داشت: ادبیات و زبان کُردی از مساجد آغاز شده و روشنفکران و ادیبان واقعی نیز پرورش یافته مساجد و حوزه های کنار مساجد هستند.

امام جمعه پاوه گفت: بر اساس فرموده پیامبر(ص) پیام اسلام به سراسر دنیا می رسد و اگر اکنون این دین اسلام به اطراف و اکناف رسیده ، با تبلیغ درست و اصولی و عقلانی بوده است.

ماموستا قادری اضافه کرد: آیین اسلام آیین ارشاد و موعظه است و روحانیون در منبرها و محراب بسیار هوشیار باشند چرا که پیامبر(ص) هیچ کس را لعن و اهانت نکرده و این باید روش و مسلک مسلمانان باشد.

وی با بیان اینکه بعضی از داعیان دین خوب خطابت نمی کنند و سخنان آنان به دین ضربه می زند و تفرقه و اختلاف ایجاد می کنند افزود: دعوت به دین باید حکیمانه و متواضعانه باشد و نسبت به دین ثابت قدم و هوشیار باشیم و در همه اوقات شجاعانه و بدون تهمت و اهانت از آن دفاع کنیم.

شهرستان مرزی پاوه با ۶۲ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی استان کرمانشاه واقع شده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد