فرماندار در جمعی از فرهیختگان فرهنگ و ادب و هنر پاوه؛

مانفیست انقلاب اسلامی در شعار استقلال ،آزادی ، جمهوری اسلامی خلاصه می شود

سرویس: اجتماعیکد خبر: 300098|09:11 - 1400/11/20
نسخه چاپی
مانفیست انقلاب اسلامی در شعار استقلال ،آزادی ، جمهوری اسلامی خلاصه می شود
فرماندار پاوه گفت: یکی از شعار های راهبردی که می توان گفت مانیفیست انقلاب در آن شعار خلاصه شده شعار استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی بوده است.

به گزارش هزارماسوله ،سرپرست فرمانداری پاوه در محفل انس با جمعی از فرهیختگان فرهنگ و ادب و هنر این شهرستان در سخنانی اظهار داشت: باید به نسل های بعد از انقلاب و نسل های آتی یاد آور شویم که انقلاب ملت ایران یک انقلاب عقیدتی بوده است بر خلاف خیلی از انقلابها که خاستگاه آن اقتصادی بوده.

 

مهندس جلیلی بالایی افزود: یکی از شعار های راهبردی که می توان گفت مانیفیست انقلاب در آن شعار خلاصه شده شعار استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی بوده است

 

وی گفت: مردم ایران در قبل از انقلاب احساس کرده اند استقلال ندارند و دیگری این بوده که آزادی هم ندارند مردم دنبال آزادی هدفمند وچارچوب دار مورد نظر خود بوده اند

 

بالایی ادامه داد: مردم استقلال و آزادی را در چارچوبی برای خود تعریف نموده بودند که در آن ایدئولوژی سیال و حاکم بوده است در آن استقلال و آزادی دین و باور دینی مردم وجود داشته و این در مانیفیست انقلاب مشهود و معلوم است .

 

وی اضافه کرد: درشعار استقلال آزادی و جمهوری اسلامی ، نقش جمهور یا همه ی مردم مردم که در یک جامعه ی اسلامی به بالندگی می رسد بسیار برجسته است .

 

سرپرست فرمانداری پاوه گفت: در جمهوری اسلامی تعریف شده مردم برای نظارتشان اذن نمی خواهند و این خاصیت این اذن انقلابی است که در کوران حوادث ، با پشتیبانی قاطبه ی مردم ،انقلاب اسلامی همچنان پابرجا ، رو به جلو حرکت می نماید .

 

بالایی تصریح کرد: در دوران انقلاب شعار ها به دلیل تکرار به فرهنگ مردم تبدیل شدند شعارهارا فرهیختگان ادبی و هنری و فرهنگی با مشخصه های لازم برای آن برهه بوجود می آوردند این شعارها باور نهان مردم بودند.

وی افزود: ایمان سه رکن دارد ایمان به قلب ، اقرار به زبان و عمل به ارکان.

فرماندار پاوه ادامه داد: نقش کسانی که با نوشتن ، با ساخت شعارهای بسیار تاثیر گذار که جهت را سوی مشخص می ، کسانی که با اسعار حماسی و با فریاد بیداد را به چالش می کشیدند نقشی بی بدیل در ساختار پیروزی انقلاب است این افراد سه رکن ایمان را باور داشتن و به همین دلیل توانستند فرهنگ انقلاب را پایه ریزی نمایند.

 

بالایی خاطر نشان کرد: ما نباید در قدردانی از تابلوها و نمادهای انقلاب اسلامی غفلت ورزی نماییم این نمادها درسرتاسر ایران پراکنده اند و کار سترگ فرهنگی ادبی و هنری خودرا همچنان ادامه داده اند و در استورای انقلاب خود تاثیر بسزایی داشته اند.

 

وی افزود: دشمنان انقلاب و مردم ایران تاثیر فرهنگ و ادب و هنر را در رفتارها و هنجارهای مردم خوب می دانند و به همین دلیل است همچنان نسبت به فرهیختگان فرهنگی و ادبی و هنری عقد و کین دارند و همیششه این افراد را به عناوین مختلف مورد هجمه ی خود قرار می دهند

 

مهندس بالایی گفت: خواست فرهیختگان فرهنگی پاوه توجه است آنهم نوعی توجه مادی که ثروت اندوزی در اندیشه ی آن باشد بلکه خواست آنها ایجاد تسهیلاتی است که بتوانند در گرانی کاغذ و چاپ مکتوبات خود را به کتابهایی سترگ تبدیل کنند تا نسلهای آینده از آنها بهرور گردند و این بهترین درخواستهاست

 

سرپرست فرمانداری پاوه افزود: امیدواریم اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی زمینه ایی را فراهم کند که این خواست به حق این عزیزان جامه ی عمل بپوشد و ما هم در این خصوص همکاری لازم را به عمل خواهیم آورد

 

وی در پایان گفت: یکی دیگر از خواستهای فرهیختگان فرهنگ و ادب و هنر پاوه فعال نمودن انجمن های مرتبط است که هر چند در این خصوص رعایت پروتکلهای بهداشتی بسیار ضروری است اما بصورت عاجل امیدواریم این کار صورت پذیرد .

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد