امام جمعه پاوه: سیاست‌های عربستان سعودی ضد دین، اخلاق و بشریت است

سرویس: سیاسیکد خبر: 300083|21:55 - 1400/11/15
نسخه چاپی
امام جمعه پاوه: سیاست‌های عربستان سعودی ضد دین، اخلاق و بشریت است
امام جمعه پاوه گفت: عربستان سعودی با رژیم غاصب صهیونیستی که بیش از ۷۰ سال است به مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف ظلم می کند، هم پیمان شده و رزمایش‌های مشترک برگزار می‌کند که این سیاست‌ها و اقدامات ضد دین، اخلاق و بشریت است.

به گزارش هزارماسوله ،به نقل از ایرنا ماموستا مُلا «قادر قادری» در خطبه های نماز جمعه این هفته پاوه که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد، افزود: در عربستان سعودی با پیشنها محمد بن سلمان ولیعهد این کشور و تصویب شورای مشورتی، در نظر دارند عبارت «لااله الاالله، محمد رسول‌الله» را از روی پرچم این کشور حذف و سرود ملی کشورشان را که بیانگر توحید، قدرت و عزت اسلام است تغییر دهند.

وی تصریح کرد: نگرانی ما این است که روزی مکه و مدینه نیز به واتیکان تبدیل شوند و در خارج از این دو شهر و در سراسر کشور اسلامی عربستان، ناهنجاری های مختلف رواج پیدا کند.

امام جمعه پاوه ادامه داد: البته در واقع از یک سو نوکری آمریکا و هم پیمانی با اسرائیل غاصب و از سوی دیگر درج شعار «لااله الاالله، محمد رسول‌الله» بر روی پرچم آن کشور با هم همخوانی ندارد و فقط چهره اسلام واقعی را مخدوش می کند.

ماموستا قادری افزد: هر چند این کار خشنودی کفار و ممالک غیراسلامی و استکبار و شیطنت های آنان را به دنبال دارد اما از آن جهت که چندین سال است حاکمان عربستان می خواهند با سیاست و دروغ و فریب آبرو و عزت اسلام را لکه دار کنند ، این تغییرات مطلوب است.

وی با گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی گفت: مردم ایران اسلامی و به ویژه مردمان منطقه اورامانات و شهرستان پاوه با وجود گرانی و تورم ، بیکاری و مشکلات اقتصادی و معیشتی ۴۳ سال است صادقانه همراه انقلاب مانده اند و مسئولین باید صادقانه به آنان خدمت کنند.

خطیب جمعه پاوه همچنین ادامه خطبه هایش گفت: یکی از مهمترین عوامل اختلاف خانواده ها و افزایش طلاق ، استفاده نادرست از فضای مجازی و اعتیاد به آن است.

ماموستا قادری اضافه کرد: با مطالعه تاریخ در می یابیم که قبل از بعثت پیامبر(ص) و نزول قرآن ، زن در شبه جزیره عربستان جایگاهی نداشت و ۹٨ درصد زنان زنده به گور و یا مانند کالاخرید فروش می شدند چرا که جامعه آن دوران زن را مایه سرافکندگی می دانستند.

وی گفت: با ظهور اسلام و نزول قرآن کریم ، زنان در جامعه اسلامی جایگاه ویژه ای پیدا کردند و همطراز مردان شدند و سند این ادعا نیز نزول آیات قرآن است که در آن مومنان و مسلمانان ( مردان و زنان را با هم ) را خطاب قرار داده و تفاوتی میان زن و مرد قائل نشده است.

ماموستا قادری افزود: با توجه وجود خصلت های عقلانیت و اعتدال و توانایی های جسمی و فکری مردان ، نبوت ، امامت ، ریاست منزل، قضاوت و خطابت به مردان واگذار شده است و امروز شاهد آن هستیم در ۲۰۵ حکومت سراسر دنیا که بسیاری از آنها نیز غیر مسلمان هستند، در ۲۹ کشور زنان و در ۱۷۶ کشور نیز مردان حکومت داری و دولت داری می کنند.

امام جمعه پاوه اظهار داشت: آیین اسلام برای زنان ارزش و احترام خاصی می گذارد و زنان در تشکیل خانواده دوست و یار مردان هستند.

ماموستا ملاقادر قادری تصریح کرد: مصلحت اسلام در تشکیل خانواده این است که زن در محدوده شرع از همسر خود اطاعت کند و زنان حافظ مال و اموال و شرف و ناموس مردان باشند و مردان نیز مکلف به تامین معاش و حفظ احترام و حیثیت خانواده هستند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد