نشست شهرداری با اصحاب رسانه/1000 تن برف را بارگیری و جابجا کرده‌ایم

سرویس: اجتماعیکد خبر: 300057|09:45 - 1400/11/06
نسخه چاپی
نشست شهرداری با اصحاب رسانه/1000 تن برف را بارگیری و جابجا کرده‌ایم
نشست خبری شورا و شهرداری پاوه با اصحاب رسانه و فعالین فضای مجازی در شهرداری برگزار شد.

به گزارش هزارماسوله ،در ابتدای این نشست، سالم مرادی، شهردار پاوه از صبوری و سعه‌ی صدر مردم بعد از بارش سنگین برف تشکر کرد.وی علل برخی از مشکلاتی که در عبور و مرور در سطح شهر پیش آمده بود را اینگونه توضیح داد:درست است که اشکالات و ضعف‌هایی وجود داشته است اما از امکانات و تجهیزاتی که داشتیم نهایت استفاده را کردیم و تلاش خود را در جهت رفاه حال همشهریان به کار گرفتیم. بطور مثال با تمام توان در حال برف روبی بودیم اما حجم زیاد برف و بارش موجب کندی کار می شد. همچنین برخی اوقات برف‌های معابر فرعی و پشت بام‌ها و پیاده روها دوباره به سطح جاده برمی‌گشت و موجب دوباره کاری برای همکاران ما می‌گشت. وی در ادامه به همکاری مردم با شهرداری اشاره کرد و گفت: افرادی بصورت خودجوش در نمک پاشی و برف روبی سطح شهر با شهرداری همکاری کردند. جوانانی که بیل به دست می‌گرفتند و با همکاران ما همراه می‌شدند و بنده از همین طریق از آنان تشکر می‌کنم.

مرادی همچنین از ارگان‌ها و سازمان‌هایی که خارج از حیطه‌ی وظایف خود به کمک شهرداری آمدند نیز تشکر کرد و به امکانات محدود شهرداری اشاره کرد: راه‌های اصلی و معابر اصلی شهر 12 کیلومتر است. این مسیر در هیچ روزی مسدود نبوده و بصورت منظم و 24 ساعته بوسیله لودر و گریدر و ... راه‌ها را باز کرده‌ایم.

وی افزود:مناطقی به شهر الحاق شده بود (۱۳۰ هکتار) که باید به آن مناطق هم به مانند سایر مناطق شهر خدمات‌رسانی صورت می‌گرفت در حالیکه امکانات شهرداری تغییری نکرده بود؛ لیکن ما با همراهی و همکاری اعضای محترم شورای اسلامی شهر تمام توان و امکانات خود و حتی فراتر از آن را به کار گرفتیم که وقفه و خللی در ارائه خدمت به شهروندان رخ ندهد.

مهندس مرادی گفت: دو سامانه بارشی در مجموع منجر به بارش یک متر و بیست سانتیمتر برف شد که با احتساب ۴۰۰۰ هکتار سطح زمین شهر پاوه، به عبارتی ۵۰۰۰۰۰۰ متر مکعب برف در سطح شهر وجود داشت و از این مقدار، تقریبا ۷۰ درصد آن یعنی حدوداْ ۳ میلیون متر مکعب (با احتساب برف پشت بامها که توسط شهروندان به داخل معابر ریخته شده بود) برف توسط شهرداری از سطح معابر برف‌روبی شده است.

شهردار پاوه با بیان این مطلب که معابر سطح شهر به طول ۱۶۰ کیلومتر بر اساس اولویت در طول بارشها چندین مرتبه برف‌روبی و نمک‌پاشی شده‌اند افزود: 70 نفر از نیروهای شهرداری شش شبانه‌روز کامل در 6 اکیپ مجزا (هر اکیپ یک بیل مکانیکی برای برف‌روبی و یک نیسان یا کمپرسی برای نمک‌پاشی در اختیار داشت) به طور مداوم و مستمر مشغول فعالیت و برف‌روبی و نمک‌پاشی معابر سطح شهر بوده‌اند و با وجود بارشهای سنگین و مداوم، اجازه نداده‌اند هیچ کدام از معابر اصلی سطح شهر مسدود شوند.

مهندس مرادی اظهار داشت: در طول این مدت 3 دستگاه لودر، 1 دستگاه گریدر، بیل مکانیکی بکهو بعضی روزها 4 دستگاه و بعضی روزها 5 دستگاه، 4 دستگاه کمپرسی شش تن، 2 دستگاه کمپرسی 10 تن، نیسان نمک‌پاش بعضی روزها 6 دستگاه و بعضی روزها 8 دستگاه که از این میان 11 دستگاه اجاره‌ای و 3 دستگاه به صورت امانت (قرض و کمک) جهت پیشبرد بهتر امور به کار گرفته شدند.

وی از همکاران و افرادی که همیار شهرداری بودند تشکر کرد و ادامه داد: ما پیش از بارش برف 40 نفر از همکاران را آماده و ساماندهی کرده بودیم و آنها را در 6 منطقه مشخص تقسیم بندی کردیم. سطل‌های شن و ماسه را پیش از بارش پر کردیم و با ساماندهی سامانه‌ی 137 از شهروندان خواستیم مشکلات شهری را با ما در میان بگذارند.

شهردار پاوه از اقدام متفاوت شهرداری در خارج کردن برف‌ها از سطح شهر اینچنین گفت: 35 ساعت تمام اقدام به خارج کردن برف از سطح شهر در چندین نوبت کردیم که طی آن 1000 تن برف را در مجموع جابجا کردیم.

سالم مرادی در پایان به عملکرد همکاران و شهرداری پس از پشت سر گذاشتن بارش سنگین برف نمره 70 از 100 داد و عملکرد همکارانش را خوب توصیف کرد.

در ادامه‌ی نشست دیار عبدالله زاده عضو شورای شهر پاوه از اصحاب رسانه به دلیل همکاری با شورا و شهرداری تشکر کرد و گفت: شما در این مدت سنگ صبور مردم بودید و اجازه دادید که ما با آرامش خاطر به وظایف خود بپردازیم. وی ادامه داد: حجم بارش‌ها بسیار زیاد بود و در سطح شهر پاوه به حداقل یک متر و بیست سانتی‌متر رسیده بود.ما سه روز با تمام ظرفیت مشغول بارگیری و حمل و جابجایی برف بودیم. گاهی 19 دستگاه همزمان با هم کار می‌کردند.

عبدالله زاده به مسائل و چالش‌های شورا و شهرداری اشاره کرد و گفت: در برخی محلات تحت فشار افکار عمومی بودیم.گاهی برای حمل زباله به مشکل برمی‌خوردیم و بنابراین از مردم خواستیم تا اطلاع بعدی زباله ها را در منزل نگه دارند.

وی شن و نمک استفاده شده در این مدت را بیش از 250 تن خواند و ادامه داد: تنها در این مدت 60 تن نمک خام استفاده کردیم و برای جبران کمبودها از سپاه پاسداران، معاونت فرمانداری و مسئول دفتر نماینده اورامانات در مجلس کمک گرفتیم.

عضو شورای شهر پاوه از همیاری مردم تشکر کرد و افزود: انتظار می‌رود همچنان مردم یاری رسان بدنه‌ی شهرداری و شورا باشند و در مسائلی مانند برف سنگین پاوه با ما همکاری و مساعدت داشته باشند.

در پایان نشست اصحاب رسانه و فعالین فضای مجازی به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند و پیشنهادات و انتقادات خود را ارائه دادند.

کوثر فخری- هزارماسوله

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد