خدمت صادقانه تنها خواسته مردم از مسئولان است

سرویس: سیاسیکد خبر: 299984|15:27 - 1400/10/24
نسخه چاپی
خدمت صادقانه تنها خواسته مردم از مسئولان است
امام جمعه پاوه با بیان اینکه رفع بیکاری و مشکلات و تنگناهای اقتصادی و معیشتی باید در دستور کار مسئولان کشوری و استانی باشد گفت: خدمت خالصانه و صادقانه تنها خواسته مردم از مسئولان است.

به گزارش هزارماسوله ،ماموستا ملاقادر قادری در خطبه های نماز جمعه این هفته پاوه که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد، افزود: بعد از گذشت چند ماه از دولت سیزدهم ، استاندار جدید کرمانشاه نیز منصوب و معرفی شد و امیدواریم این تغییر برای مردم استان مایه خیر و برکت باشد.

 

وی ادامه داد: استاندار جدید کرمانشاه بومی استان است و شناختی کافی نیز از استان و منطقه اورامانات دارد و این می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات باشد.

 

امام جمعه پاوه گفت: امروز جامعه بشری گرفتار گناه کبیره رباخواری و سودهای غیرمتعارف است که به نص صریح قرآن کریم و فرموده رسول گرامی اسلام(ص) ربا حرام است.

 

ماموستا قادری تصریح کرد: خداوند متعال در چهار مرحله و با نزول آیاتی ربا را حرام و پیامبر گرامی اسلام نیز (ص) ، ۳۱ حدیث درباره ضرر و پیامدهای ربا عنوان فرموده است.

 

وی اظهار داشت: بزرگان دینی عنوان کرده اند ربا خواری فاصله طبقاتی را زیاد و آرامش را از جامعه سلب خواهد کرد و دشمنی ، حسادت و کینه توزی را نیز در جامعه ایجاد می کند.

 

ماموستا قادری با بیان اینکه امروز جامعه به حدی گرفتار است که مردم رشوه می دهند تا وام بانکی دریافت کنند اضافه کرد: بیشتر علما معتقدند ربا با هر درصدی که باشد حرام است و تعدادی دیگر از علما به ویژه در کشور مصر ، معتقدند با توجه به تورم و مشکلات اقتصادی و برای رفع نیازهای ضروری از جمله ازدواج ، تا حدودی دریافت وام جایز است.

 

ماموستا قادری افزود: متاسفانه سیستم بانکی کشور ما با معیار اسلامی کار نمی‌کند و اگر بانک ها سودهای کلان از مردم نگیرند ، مسئولین برای رفع مشکلات اقتصادی تلاش و مردم نیز با هم همکاری و همدلی داشته باشند، جامعه با مشکلات عدیده اقتصادی کمتری مواجه خواهد شد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد