رئیس شورای شهر پاوه:

هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز در محدوده شهر پاوه به دلیل حفظ بافت پلکانی شهر،ممنوع است/منفذهای تخلف باید بسته شود

سرویس: اجتماعیکد خبر: 299972|19:59 - 1400/10/21
نسخه چاپی
هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز در محدوده شهر پاوه به دلیل حفظ بافت پلکانی شهر،ممنوع است/منفذهای تخلف باید بسته شود
رئیس شورای شهر پاوه با انتقاد از ساخت و سازهای غیرمجاز گفت ؛ وجود حتی یک تخلف ساخت و ساز غیر مجاز در پاوه با توجه به توپوگرافی شهر زیاد است و باید منفذهای سواستفاده از قوانین و مقررات در حوزه ساخت و ساز ، ناظران ، مهندسین و مردم بسته شود

به گزارش هزارماسوله ،مسلم قادری در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: طبق قانون تعاریف محدوده و حریم شهر، اجرای طرح‌های عمرانی، توسعه معابر، خیابان‌ها، کوچه‌ها، رعایت حریم تاسیسات زیربنائی و نظارت بر احداث ساختمان‌های شهر از وظایف شهرداری است.

وی با اشاره به تخلفات حوزه شهری و شهرداری  گفت؛ از جمله تخلفاتی که متاسفانه امروزه در شهر پاوه با آن روبرو هستیم می‌توان به ساخت و سازهای غیر مجاز و بدون پروانه، معضلات مربوط به زمین‌های قولنامه‌ای، اضافه بنا، عدم احداث پارکینگ، تجاوز به معابر شهری و عدم رعایت اصول فنی و تخلف تراکم ساختمانی اشاره نمود.

قادری افزود،،؛ از نظر شورای شهر، قانون برای همه یکسان است و شهرداری موظف است که بصورت شبانه روزی و با اعلام برنامه زمانبندی بر ساخت و سازهای غیرمجاز یا طبقات اضافه خلاف بر پروانه صادر شده نظارت جدی داشته باشد و ضمن تشکیل پرونده برای ساختمان‌های احداث شده اعم از مسکونی، دولتی و تجاری در کوتاه ترین زمان ممکن در کمیسیون ماده ۱۰۰ که متاسفانه منبعی برای درآمد شهرداری شده است تعیین تکلیف نماید.

رئیس شورای شهر با انتقاد شدید از گسترش ساخت و سازهای غیرمجاز در پاوه گفت ؛ وجود حتی یک تخلف ساخت و ساز در شهر پاوه با توجه به وضعیت توپوگرافی شهر زیاد است و باید منفذهای سوءاستفاده از قوانین و مقررات در حوزه‌های ساخت و ساز، ناظران، مهندسین و مردم بسته شود.

مسلم قادری یادآور شد، شهرستان پاوه و بالاخص شهر پاوه یکی از شهرهای هدف گردشگری ایران محسوب می‌گردد و برای توسعه صنعت گردشگری حفظ بافت پلکانی لازم و همچنین با توجه به اینکه یکی از مطالبات و انتظارات مسئولین و مردم می باشد می طلبد در این راستا اقدامات موثر و بازدارنده ای اعمال شود.

وی از عموم شهروندان خواست که شورای شهر و شهرداری را در راستای تحقق این مهم همراهی کنند و هر شهروند بعنوان یک مدعی العموم ناظر بر ساخت و ساز‌ها باشد . امر مدیریت ساخت و سازها با هم سو بودن همشهریان، دستگاه‌ها ، ارگان ها و ادارات خدمات رسان  قطعا میسر می شود

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد