کارگاه اموزشی مشاوران املاک شهرستان پاوه برگزار شد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 299856|16:50 - 1400/09/04
نسخه چاپی
کارگاه اموزشی مشاوران املاک شهرستان پاوه برگزار شد
صبح امروز کارگاه اموزشی مشاوران املاک شهرستان پاوه با موضوع الزام به ثبت مکانیزه قراردادهای ملکی برگزار شد.

به گزارش هزارماسوله ،صبح امروز کارگاه اموزشی مشاوران املاک شهرستان پاوه با موضوع الزام به ثبت مکانیزه قراردادهای ملکی برگزار شد.

در این مراسم کارشناس معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمانشاه به خبرنگار ما گفت: در راستای دستور رئیس دادگستری استان کرمانشاه در بحث الزام به ثبت مکانیزه قراردادهای ملکی و استفاده از ابزارهای حقوقی در بنگاههای ملکی با هدف کاهش ورودی پرونده به دادگاهها این کارگاههای اموزشی برگزار می شود.

یوسفی اظهار داشت: برای اجرای این طرح مصوباتی بدنبال جلسات مختلف به تصویب رسید که یکی از بحث های آن آموزش بنگاه داران و مشاورین املاک ؛و آشناسازی این واحدهای صنفی با علم روز است.

وی ادامه داد: ابزارهای حقوقی با بسان استفاده از مشاورین حقوقی در معاملات مستلزم انتقال مالکیت است که این ابزار را دادگستری به جد دنیال می کند .

وی افزود: مشاورین حقوقی استفاده از بحث داوری در قراردادها و استعلام ۵ گانه باعث می شود که پرونده های کمتری به دادگاه ها روانه شود.

کارشناس معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اضافه کرد: معاملاتی که بنگاهها انجام می دهند همان سند عادی است که قانون گذار تشریفاتی به این قراردادها انجام می دهد که از جعل و فروش مال غیر جلوگیری به عمل می آورد.

یوسفی گفت: توصیه نهایی این است که اگر به صورت سند عادی تنظیم شود هرچند تشریفات کد رهگیری دارد دلالت انها به دفاتر اسناد رسمی باشد که همان قولنامه ای به صورت مکانیزه انجام می شود و کار نهایی را با یک تایم زمانی مشخص در دفاتر اسناد رسمی به ثبت برسانند.

وی تصریح کرد: براساس قانون نظام نامه صنفی عدم الزام به ثبت مکانیزه یک نوع تشریفات خاصی است که طی مصوبات عدم بکاریگیری این مصوبات و قوانین و مقررات در بحث آموزش است که به مراجع ذیصلاح تعزیرات معرفی می شوند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک شهرستان پاوه نیز به خبرنگار ما گفت: به منظور اجرای معاملات سیستمی حدود دو سال است که در شهر پاوه این کار را شروع کرده ایم و الحمد الله ۹۰ درصد به صورت موفق عملی شده است و معاملات به صورت سیستمی انجام می شود.

هادی بابایی با بیان اینکه پاوه دارای ۷۰ واحد صنفی مشاور املاک می باشد؛ افزود: انجام این معاملات به صورت سیستمی بسیار مفید است و هم مشاورین املاک و هم مردم از آن ذینفع خواهند شد.

وی گفت: با این اقدام معاملات سوری و غلط انجام نمی شود به جهت آنکه ثبت یک معامله از تمام دوایر استعلام گرفته می شود.

وی ادامه داد: از مردم خواهش می کنم زمانی که برای ثبت قرارداد مراجعه می کنند معامله را به صورت قرارداد قدیم انجام ندهند که ضرر آن به خریدار و فروشنده خواهد رسید.

بابایی در پایان گفت: از مردم خواهش می کنم که معاملات را به صورت سیستمی انجام دهند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد