در خدمات مرجع مجازی کتابخانه های عمومی استان؛

۱۲۵ میلیون منابع اطلاعاتی دیجیتال در کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه؛وجود دارد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 299793|10:45 - 1400/07/22
نسخه چاپی
۱۲۵ میلیون منابع اطلاعاتی دیجیتال در کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه؛وجود دارد
مسئول کتابخانه عمومی پاوه گفت: در خدمات مرجع مجازی کتابخانه های عمومی استان؛ ۱۲۵ میلیون منابع اطلاعاتی دیجیتال در کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه؛وجود دارد.

به گزارش هزارماسوله ،مسئول کتابخانه عمومی پاوه به خبرنگار ما گفت: ۱۲۵ میلیون منابع اطلاعاتی دیجیتال در کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه؛

 

امین امینی با بیان اینکه خدمات مرجع مجازی در کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه ارائه می شود گفت: خدمات مرجع مجازی در کتابخانه های عمومی کرمانشاه، به منظور ارائه خدمات غیرحضوری و با هدف تأمین نیازهای پژوهشی، مشاوره اطلاعاتی و پاسخگویی به سؤالات مطالعاتی کاربران کتابخانه، راه اندازی شده است.

وی گفت: در این طرح اعضای کتابخانه ها علاوه بر دسترسی به جدیدترین اطلاعات در این پایگاه‌ها، برای ارائه درخواست خود نیازی به مراجعه حضوری ندارند و در شرایط کرونایی کنونی می‌توانند بدون مراجعه حضوری، مقاله یا اطلاعات مورد نظر خود را تحویل بگیرند.

وی ادامه داد: اعضا می‌توانند منابع مورد نیاز خود را در پایگاه تأمین منابع علمی مگاپیپر به نشانی اینترنتی https://megapaper.ir جست‌وجو کرده و آن را از کتابخانه‌های منتخب ارائه‌دهنده خدمات، از طریق پست الکترونیک یا سامانه پرسش از کتابدار، به صورت رایگان، دریافت نمایند.

امینی اضافه کرد: این پایگاه امکان جستجو در بیش از ۱۲۵ میلیون رکورد منابع دیجیتال شامل ۱۰ نوع مدرک را ایجاد میکند، که مهمترین آنها عبارتند از: مقالات ژورنالی لاتین (Journal Article)، مقالات کنفرانسی (Conference Paper)، کتابها (eBook) و نیز فصلهای کتاب، (Book Chapter)، و استانداردهای صنعتی، پایان نامه ها (Thesis) مقالات فارسی و گزارشها (Reports)

مسئول کتابخانه عمومی وحدت پاوه اظهار کرد: از این تعداد منابع بیش از ۷۸ میلیون رکورد مربوط به مقالات ژورنالی، بیش از ۵ میلیون رکورد مربوط به مقالات کنفرانسی و ۱۳ میلیون رکورد آن مربوط به منابع دیجیتال کتابها و فصلهای آن بوده است. همچنین بیش از ۲۵۰ هزار رکورد متعلق به استانداردهای علمی صنعتی است که امکان جستجوی این منابع از میان بیش از 4000 ناشر، در این پایگاه وجود دارد.

وی افزود: امکان جستجو در پایگاه بر اساس عنوان، نویسنده گان، کلیدواژگان و شناسه های مختلف دیجیتال     (DOI- PMID-ISSN-ISBN)   نیز وجود دارد.

وی تصریح داشت: از سویی دیگر، محدود کردن (Filter) نتایج جستجو بر حسب متغیرهای متنوعی از جمله: نوع مدرک (Type)، موضوع (Category)، سال انتشار (Year)، ناشر(Publisher) و  موسسه/ انجمن علمی (Funder Name)  امکان پذیر است و جستجو در این منابع پایگاه در کسری از ثانیه انجام می ‏شود.

وی خاطر نشان کرد: در مرحله اول 10 کتابخانه در شهرستانهای استان کرمانشاه به مگاپیپر متصل شده اند و در مراحل بعدی این خدمات توسط کلیه کتابخانه ها ارائه خواهد شد.

امینی در پایان گفت: کتابخانه های عمومی امیرکبیر و علامه طباطبایی شهرستان کرمانشاه، رشید یاسمی اسلام آباد غرب، وحدت پاوه، امام صادق (ع) دالاهو، علامه امینی سرپل ذهاب، علامه مجلسی سنقر، دهخدا قصرشیرین، شهید عراقی کنگاور، شهدای محراب شهرستان هرسین در مرحله اول ارائه دهنده این خدمات هستند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد