مراسم بزرگداشت روز ملی روستا و عشایر در باینگان برگزار شد

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 299788|16:29 - 1400/07/19
نسخه چاپی
مراسم بزرگداشت روز ملی روستا و عشایر در باینگان برگزار شد
به همت بخشدار محترم باینگان صبح امروز مراسمی در مجتمع فرهنگی شهدای باینگان جهت پاسداشت روز ملی روستا و عشایر برگزار گردید.

به گزارش هزارماسوله ،در این مراسم که با حضور ائمه محترم جمعه شهرها و روستاهای تابعه بخش باینگان، دهیاران و شوراهای روستا هاي سطح بخش باینگان و شورای اداری بخش برگزار شد، ابتدا  با تلاوتی چند از کلام الله مجید توسط ماموستا شمس الدین خدري مراسم آغاز گردید.

 

سپس بخشدار باینگان به عنوان میزبان به حاضرین خیر مقدم گفت

 

محمد هادي زامياد  در ادامه هدف از برگزاری این مراسم را پاسداشت روز ملی روستا و عشایر عنوان نمود و ارج نهادن به جایگاه و نقش بی بدیل روستاییان و عشایر عزیز به عنوان توليد كنندگان اصلی و موثر در اقتصاد کشور  را وظیفە همه  دانست و بە تعبیر مقام معظم رهبری کە فرمودند" روستاها به عنوان کانون‌های تولید و ارزش آفرین هستند " اشارە کرد و عنوان نمودند که دغدغه و توجه مسئولان و دست اندرکاران باید معطوف به جلب امکانات و حمایت به سمت مناطق روستایی باشد  وی همچنین از مسئولان دستگاههای اجرایی خواست تا نسبت به رفع موانع تولید و مشکلات روستاییان و عشایر اقدام نمایند که یکی از بزرگترین مشکلات روستاییان و عشایر را بروکراسی اداری خواند وی گفت هرچقدر بروکراسی اداری کمتر شود به همان اندازه مشکلات کاهش می یابد  وی همچنین از مسئولان دستگاههای اجرایی خواست تا از شعار فاصله گرفته و به سوی عمل و کمک بە رونق تولید در روستاها بشتابند

 

بخشدار باینگان در ادامه بە برخی دیگر از مشکلات روستاییان و عشایر اشاره و مشکلاتی همچون عدم رسیدگی به فاضلاب روستایی و کمبود منابع آبی و کاهش دبی چشمها اشاره و اظهار داشت که دفع مناسب فاضلاب روستایی باید مورد توجە بیشتر  دستگاه اجرایی باشد چون این موضوع بر سلامت و بهداشت جامعە روستایی تاثیر مستقیم دارد .

ایشان در ادامه بە بحث واکسیناسیون در بخش اپیدمی کرونا اشاره و از ائمه جمعه خواست که جهت مبارزه بیشتر با این ویروس منحوس مردم را به واکسیناسیون تشویق نمایند بیمه عشایر و روستاییان هم یکی از بحث های دیگر بود کە بخشدار به آن اشاره کرد و از روستاییان و عشایر خواست تا برای تضمین آینده خود و خانواده نسبت به تسهیلاتی که دولت برای عشایر و روستاییان اتخاذ نموده بی تفاوت نباشند و برای آیندە معیشت خود  بیمه عشایر و روستاییان را مد نظر قرار دهند و خود را بیمه نمایند .

 

در ادامە برنامە ماموستا حامد رحیمی امام جمعە باینگان هم بە نیابت از ائمە جمعە بخش باینگان روز ملی روستا و عشایر را تبریک گفت امام جمعە باینگان ضمن مهم بر شمردن بحث عمران از دیدگاە اسلام، بە  اعضای شوراها و دهیاران روستا توصیە کرد تا همانند اصحاب پیامبر و بزرگان دین باشند و خدمت بە روستائیان را نە سخاوتمندانە بلکە ایثار گونە انجام دهند . ماموستا حامد رحیمی سپس بە تفاوت بین ایثار و سخاوت اشارە و اظهار داشت سخاوت یعنی کسی از دارایی مازاد خود بە دیگران ببخشد اما ایثار یعنی کسی مالی یا وسیلە ای یا حتی جان خود را کە بە شدت خود بە آن نیازمند است بە دیگری ببخشد . و این نوع خدمت را شایستە مردم خصوصا جامعە روستایی و عشایر دانست. ایشان در ادامە بە اهمیت واکسیناسیون از دیدگاە اسلام پرداخت و واکسینە شدن جامعە و بازگشت بە زندگی معمول را خواستار شد . ایشان همچنین توضیحاتی در مورد پرداخت حق بیمە شخصی و دولتی از دیدگاە اسلام ارائە نمود .

در ادامە این مراسم جناب آقای بابایی دهیار محترم  روستای زردویی و جناب آقای فتاحی رئیس شورای بخش باینگان بە مشکلات روستائیان از جملە اشتغال، عمران و مشکل عشایر کوچ رو اشارە نمودند و از مسئولان درخواست رسیدگی و حل این مشکلات را داشتند .

در پایان مراسم از دو چهرە تاثیر گذار در روستاها تقدیر بعمل آمد .

از ماموستا شمس الدین خدری بە عنوان امام جمعە سابق روستای تین و امام جمعە فعلی روستای زردویی کە تلاشهای زیادی برای رفع مشکلات مردم انجام دادە و با جذب کمکهای مردمی توانستە عمرانات زیادی در این دو روستا انجام دهد، قدردانی شد .

همچنین از سرکار خانم فرشته حسینی بانوی کارآفرین و رئیس شورای روستای میوان بە جهت اشتغال زنان این روستا و نیز آموزش بە سایر ساکنان شهر و روستاهای منطقە تقدیر بعمل آمد .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد