ماموستا قادری : در تأمین زندگی مردم کوتاهی کرده‌ایم /نبود معیشت؛ یکی ازدلایل افزایش جرم و زندانی در جامعه است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 299784|15:23 - 1400/07/19
نسخه چاپی
ماموستا قادری : در تأمین زندگی مردم کوتاهی کرده‌ایم /نبود معیشت؛ یکی ازدلایل افزایش جرم و زندانی در جامعه است
حاج ماموستا ملا قادر قادری در دیدار مدیرکل زندان و روسای زندانهای استان کرمانشاه با ایشان گفتند: ما ازنظر امنیت اجتماعی مشکل داریم؛ یکی از مشکلات ما در این باب وضع زندگی مردم است که در تأمین زندگی آن‌ها کوتاهی کرده‌ایم و همین نبود معیشت و کار یکی ازدلایل افزایش جرم و زندانی در جامعه است.

به گزارش هزارماسوله ،امام جمعه پاوه در دیدار مدیرکل زندانهای استان کرمانشاه با وی در سخنانی اظهار داشت: پیامبر بزرگوار ما خطاب به امام علی (ع) می‌فرماید:«لا خَیرَ فی القولِ إلاّ معَ العَمل و لا خَیرَ فی الوطنِ إلاّ مَعَ الأمن»اقوال و شعار زمانی ارزش دارد که عمل در کنارش باشدمملکتی که امنیت نداشته باشد، مملکت و دولت نیست.

ماموستا ملا قادر قادری افزود: دو روز پیش دیدیم در افغانستان یک نفر از خدا بی‌خبر ۱۰۰ نفر از مسلمانان را که در خانۀ خدا و در محراب مسجد مشغول نماز جمعه بودند، به خاک و خون کشید؛ این امنیت نیست فلذا به دلیل نبود امنیت نمازگزاران سایر مساجد هم با ترس‌ولرز نمازشان را می خوانند و هر لحظه منتظرند اتفاق ناگوار دیگری روی دهد.

وی گفت: یکی از اقدامات مسئولان ما که جای تقدیر دارد، ایجاد امنیت است که البته مردم هم در برقراری آن با مسئولان همکاری کرده‌اند.

وی ادامه داد: مرزداران استان‌های مرزی کشور منهای آذربایجان شرقی و خوزستان و ایلام همه اهل سنت‌اند پس اهل سنت هم خواهان این انقلاب هستند و امنیت را دوست دارندو به همین دلیل است که اجازۀ ورود داعش را به خاک جمهوری اسلامی نداده‌اند ضمن اینکه مسئولان ما هم حکمت و آگاهی داشته‌اند که باوجود این‌همه دشمنی، ما امنیت داریم. دوستان زندان هم از کسانی هستند که در ایجاد امنیت نقش دارند.

ماموستا قادری گفت: یکی از بزرگانی که در قرن هفتم زیسته است، می‌فرماید:«الأمنُ اهنئو العیش والعدل اقویٰ جیشٍ»(امنیت برای انسان بالاترین نعمت و عدالت قوی‌ترین لشکر است)پس اگر مسئولان ما بیدار باشند، امنیت و عدالت خواهیم داشت و جمعیت زندان‌های ما تقلیل می یابند. اگر امروزه زندان‌های ما پر است دلیل بر این است که امنیت و عدالت در جامعه کم است.

امام جمعه پاوه گفت: اما از طرف دیگرما ازنظر امنیت اجتماعی مشکل داریم؛ یکی از مشکلات ما در این باب وضع زندگی مردم است که در تأمین زندگی آن‌ها کوتاهی کرده‌ایم و همین نبود معیشت و کار نیز یکی ازدلایل افزایش جرم در جامعه است

ماموستا قادری با اشاره به تودیع و معارفه رئیس زندان پاوه اضافه کرد: آقای شاهین صفادر طول ۹ سال که در پاوه بوده، الحق خوب کار کرده و با مسئولان سیاسی و امنیتی و قضایی تعامل داشته است.

وی افزود: حاج بهمن عزیزیهم فردی صالح و متدین است و ایشان را کاملاً می‌شناسم. حقیقتاً خودش راضی نبود و می‌گفت: نگرانم پرسنل و مسئولان با من هماهنگ نباشند و فردا در مقابل خدا و بندگان خدا جوابی نداشته باشم اما بنده از وی خواستم این مسئولیت را بپذیرد و از مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه جناب آقای پوریانی کمال تشکر را داریم که ایشان را انتخاب کردند.

وی گفت: در پایان عرض می‌کنم که ما مؤسسه خیریه‌ای داریم که بنده‌زاده مصلح آن را اداره می‌کند و همیشه در خدمت زندان پاوه بوده‌ایم و هستیم و در گذشته اگر خدمتی کرده‌ایم ان شاء الله سعی می‌کنیم در آینده خدمت خود را بیشتر کنیم. ان شاء الله

گفتنی است پس از سخنان حاج ماموستا قادری،جناب آقای پوریانی مدیرکل محترم زندانهای استان کرمانشاهگزارشی از زندان کرمانشاه و جرائم شهرستانها ارائه و از قضات و مردم و پرسنل زندان تشکر کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد