امام جمعه پاوه: شریعت اسلام مخالف نگهداری حیوانات در خانه است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 299776|08:07 - 1400/07/17
نسخه چاپی
امام جمعه پاوه: شریعت اسلام مخالف نگهداری حیوانات در خانه است
امام جمعه پاوه با بیان اینکه شریعت اسلام مخالف نگهداری حیوانات در خانه است، گفت: با توجه به دینداری و فرهنگ والای مردم این منطقه ضرورت دارد علما و روحانیون ، مشایخ و جامعه فرهنگیان نسبت به آگاه سازی و بصیرت افزایی جامعه هدف بیشتر اقدام کنند.

به گزارش هزارماسوله ،به نقل از ایرنا، ماموستا مُلا «قادر قادری» در خطبه های نماز جمعه این هفته پاوه که با رعایت تمام شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد، افزود: به دلیل تبلیغ و هجمه دشمنان، ضعف ایمان، بی مسئولیتی تعدادی از مردم و مسئولان و سکوت تعدادی از روحانیون، فرهنگ غربی در منطقه اورامانات و به ویژه شهرستان پاوه در حال گسترش است.

او گفت: متاسفانه در شهر عرفان و عالم پرور پاوه که مهد فرهنگ و تمدن و دین مداری است در چند مدت اخیر شاهد حیوان (سگ) گردانی هستند.

امام جمعه پاوه در ادامه خطبه هایش گفت: از سویی دیگر مسلمانان مرتد به دنبال تضعیف اسلام هستند اما این دین شناسنامه رسول الله(ص) است؛ شاید بتواند امثال ما را در ظاهر شکست دهند ولی نمی توانند اسلام را شکست دهند.

ماموستا قادری تصریح کرد: با همه شیطنت ها علیه پیامبر گرامی اسلام (ص) ، مردم کُرد این آب و خاک همچنان نام محمد را در صدر نام گزینی برای فرزندان قرار داده اند و این بیانگر محمدی(ص) بودن این مردم است.

وی اظهار داشت: در چند روز اخیر ولکس کاریکاتوریست غربی که در سال ۲۰۰۷ به پیامبر گرامی اسلام اهانت کرد و در حفاظت تمام و کامل دولت سوئیس بود در یک حادثه رانندگی در آتش سوخت و به سزای اعمالش رسید.

هیچ کسی نمی تواند مانع رشد اسلام شود

خطیب جمعه پاوه اضافه کرد: هیچ فرد ، گروه و حزبی نمی تواند مانع رشد و گسترش دین اسلام شود و خوشا به حال آنانی که در این عصر پر خطر از دین خدا صیانت و دفاع می کند.

ماموستا قادری افزود: فتنه و جنگ در عصر حاضر زیاد شده و همه ما باید هشدار و مراقب خود و خانواده و دین باشیم. 

امام جمعه پاوه با بیان اینکه شعور ، معرفت و تربیت یک اصل مهم در اسلام است، تصریح کرد: انسان باید همیشه به دنبال کسب علم و دانایی باشد.

ماموستا قادری بیان داشت: با استناد به آیه ۳۱ سوره آل عمران، اسلام در کنار شعار، شعور می خواهد، در کنار قول باید عمل باشد و محبت به پیامبر (ص)نیز باید با تبعیت و پیروی از سنت های ایشان همراه باشد.

وی گفت: محبت به پیامبر(ص) ، با عمل به دستورات الهی و آموزه های اسلامی و انجام سنت های پیامبر تکامل می یابد.

ماموستا قادری افزود: مردم کُرد قرن ها است میلادپیامبر گرامی اسلام(ص) را جشن می گیرند و در پاوه نیز هر ساله مراسم خاص و باشکوهی برگزار می شد اما شیوع کرونا و وضعیت قرمز پاوه اجازه برگزاری این مراسم را در سال جاری نمی دهد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد