فرمانده سپاه ناحیه ی پاوه:

فرهنگ دفاع و مقاومت رزمندگان دلیلی است بر اقتدار دفاعی امروز ایران در جهان

سرویس: اجتماعیکد خبر: 299740|11:02 - 1400/06/25
نسخه چاپی
فرهنگ دفاع و مقاومت رزمندگان دلیلی است بر اقتدار دفاعی امروز ایران در جهان
فرمانده سپاه ناحیه پاوه گفت: فرهنگ ایثار و شهادت در آن دوران شرایطی را بوجود آورد که رزمندگان بصورت پی در پی مناطق اشغال شده توسط متجاوزین را یکی پس از دیگری آزاد نمایند و آن فرهنگ دفاع و مقاومت امروز دلیلی شده است بر اقتدار دفاعی ایران اسلامی در جهان.

به گزارش هزارماسوله ،سرهنگ دوستی فرمانده سپاه ناحیه ی شهرستان پاوه و دبیر ستاد هماهنگی بزرگداشت هفته ی دفاع مقدس در این مراسم گفت : ایران اسلامی از حوزه ی  دفاع و مقاومت در برهه ی جنگ تحمیلی وارد حوزه ی قدرت و مقاومت در برهه ی کنونی شد.

سرهنگ دوستی افزود : ما باید ارزشهای دفاع مقدس ملت ایران را در جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق بر ایران اسلامی  به نسلهای آینده انتقال دهیم تا آن نسلها بدانند که پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس به دلیل رهبری حکیمانه ی فرماندهی کل قوا حضرت امام خمینی ( ره) و حضور گسترده مردم بوده است .

 

فرمانده سپاه ناحیه ی پاوه در ادامه اظهار داشت : در اوایل جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اسلامی نیروهای مسلح به دلیل پیروزی انقلاب اسلامی انسجام چندانی نداشتند و این نیروهای مردمی بودند که پیشروی نیروهای دشمن را سد نمودند .

 

سرهنگ دوستی در ادامه ی سخنان خود هم چنین گفت : ما وظیفه داریم ابعاد شخصیتی حضرت امام خمینی(ره) را باید در رهبری دفاعی ایشان برای نسل های آینده ایران اسلامی به درستی تبیین نماییم به دلیل نگاه جامع نگر و تیز بین حضرت امام (ره) در دفاع مقدس و صراحت و دقت ایشان ما شاهد شکست حصر پاوه ، شکست حصر آبادان و شکل گیری عملیات بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر قهرمان بودیم . عملیات بیت المقدس در نوع خود در آن برهه یک معجزه بود چرا که در آن زمان نیروهای مسلح ایران اسلامی از حیث تجهیزات به هیچ وجه با نیروهای عراقی برابری نداشتند چرا که در همان دوران نیز کشورهای بلوک غرب و شرق ایران را تحریم دفاعی و در مواردی تحریم اقتصادی نموده بودند .

 

دبیر ستاد هماهنگی برگزاری مراسم هفته ی دفاع مقدس در ادامه افزود : فرهنگ ایثار و شهادت در آن دوران شرایطی را بوجود آورد که رزمندگان بصورت پی در پی مناطق اشغال شده توسط متجاوزین را یکی پس از دیگری آزاد نمایند و آن فرهنگ دفاع و مقاومت امروز دلیلی شده است بر اقتدار دفاعی ایران اسلامی در جهان.

 

سرهنگ دوستی در پایان گفت : در هفته ی دفاع مقدس از همه ی مردم و ادارات و سازمانها و نهادها انتظار داریم به منظور پاسداشت دستاوردهای هشت سال دفاع ملت بزرگ ایران ما را در انتقال پیام بزرگ این هفته که در مناسبتهای روزانه  تبلور دارد همکاری و مساعدت نمایند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد