جهانی شدن اورامانات و زیرذرەبین بودن عملکرد شهردارها واعضای شوراها

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 299688|00:36 - 1400/05/26
نسخه چاپی
جهانی شدن اورامانات و زیرذرەبین بودن عملکرد شهردارها واعضای شوراها
این اتفاقات همه نشان می دهد که هورامان چقدر گنجینه ایی با ارزش است برای کشور وجهان واز این حیث باید برای توسعه آن کمی فراتر یک شهر بلکه درسطح ملی به آن نگریست.

به گزارش هزارماسوله ،چند هفته ایی از شروع شورای شهر ششم آغاز شده است اما شرایط امروز دیگر با دورهای قبل کمی متفاوتر شده است وشهروندان بدنبال تغییرات اساسی در نحوه ی مدیریت شهری درست وشفاف هستند وامروز باتوجه به فضای مجازی ورسانه عملکردآنها بهتر دیده می شود.

 

شهرهای اورامانات در حوزه ی مهم  شمال غربی کرمانشاه وکشور بحساب می آید وتمامی شهر ها باتوجه به شرایط اقلیم و جمعیت آنها بسیار حائز اهمیت می باشد چون هریک از شهرهای هورامان توان بالقوه ایی برای توسعه در همه زمینه های اقتصادی، فرهنگی واجتماعی دارد واز لحاظ سیاسی نیز یکی از مهمترین شهرهای مرزی در غرب کشور شناخته شده است و نمونه آن شهر پاوه مرکز هورامان است که امروز روزی بزرگ برای این مردم شهرستان بحساب می آید و26 مرداد یادآور حصر شکست پاوه است که به دستور رهبر کبیر انقلاب اسلامی رقم خورد ودر تاریخ سیاسی ایران وخاورمیانه به ثبت رسید واین روز را به تمامی مردم هورامان تبریک عرض میکنیم و یادشهدای عزیزمان را گرامی میداریم.

 

این اتفاقات همه نشان می دهد که هورامان چقدر گنجینه ایی با ارزش است برای کشور وجهان واز این حیث باید برای توسعه آن کمی فراتر یک شهر بلکه درسطح ملی به آن نگریست.

 

شهرهای هورامان امروز نیز دراین دهه ایی که مشکلات اقتصادی، سیاسی، دامن گیر آن شده است باز نقطه ی امیدی برای جامعه ایران واستان کرمانشاه وکردستان قرار گرفت وبا ثبت جهانی آن یکی دیگر از برگهای این گنجینه ی زیبا به جهان شناخته شد

 

شورای شهر وشهرداری نبست به دوران قبل مسئولیت بیشتری دارند وباید با برنامه های بهتر در سطح ملی وجهانی به شهرهای خود نگاه کنند ودیگر جای بهانه ایی برای آنها نیست و با کارهای موقت و به ظاهر فعال خود رانشان دهند چون مردم هورامان عملکرد آنها زیرنظر دارن برای همین از امروز باید به طور جد جهت عمران وآبادنی شهرهای هورامان شروع کنند وبا انتخاب شهرداری که دیده جهانی داشته باشد بیشتر حساب نمایند. وبرنامه های آنها با رویکرد مدیریت شهری درسطح جهان مقایسه می گردد. وبدنباله آن باشند که بهتر شهرهای هورامان به جهان بشناسند واگر این اتفاق انجام گیرد، هورامان دیگر از لحاظ اقتصادی، اجتماعی، سیاسی وفرهنگی حرفهای زیادی برای گفتن در سطح فرا ملی داشته باشد وباعث رونق اقتصادی، رفع بیکاری، ورود سرمایه گذاران خارجی وداخلی به شهرهای هورامان میگردد.

 

اما امروز برای این رویاهای دست یافتنی  باید دست بکار شد و با یک شورای شهر منسجم وقوی انتخاب شهردار با دانش ومتخصص ومتعد شروع کرد. ویکی از مهمترین توانهای بالقوه که این موجود است ارتباط نزدیکتر شورای های شهر اورامانات بهم است در هیچ جای جهان چنین شرایط وجود ندارد که شرایط فرهنگی، اقلیمی، سیاسی، مردمی به هم اینقدر هم تراز  و وابسته باشند واگر اختلاف و بینش تیمی در منطقه  راه انجام گیرد وشورای های شهرها وروستاهای اورامانت وشهرداران این مناطق دور هم جمع شوند برای یک مدیریت یکپارچه برای آینده اورامانات می توانند قدمهای موثری برای شهرها  و روستا بردارند و با تشکیل پارلمان محلی  هورامان می توانند به نتایج مثبتی دست پیدا کنند واین نیز میتواند با همکاری نماینده محترم مجلس وفرمانداران وفعالین رسانه این قدم برای پبشرفت هورامان انجام گیرد

 

به امید روزی که شهرهای هورامان به جایگاه اصلی خود در منطقه وجهان برسد و این شهرهای وروستا از محرومیت و رفع بیکاری جوانان این مرز وبوم انجام گیرد

مدیریت شهری می تواند با برنامه ریزی دقیق وهماهنگی و همکاری شورای شهر ها این تغییر را برای توسعه شهرها انجام دهند

 

✍ فردین رحیمی دانش آموخته مهندسی عمران و کارشناسی ارشد شهری

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد