ماموستا قادری در مراسم تجلیل از خبرنگاران پاوه:

خبر ابزاری برای مدیریت و بصیرت است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 299681|18:06 - 1400/05/19
نسخه چاپی
خبر ابزاری برای مدیریت و بصیرت است
امام‌جمعۀ پاوه در آیین تجلیل از خبرنگاران شهرستان پاوه گفتند: کار خبرنگاری سخت و دشوار و دشمن ساز و ابزاری برای بیداری و دفاع از حقوق جمعی و امید دادن و بصیرت و بیداری افراد جامعه است.

به گزارش هزارماسوله ، آیین تجلیل از خبرنگاران شهرستان پاوه با حضور ریاست ادارۀ فرهنگ و ارشاد اسلامی و خبرنگاران پاوه در دفتر امام جمعه پاوه برگزار شد.

ماموستا ملا قادر قادری در این آیین افزودند: کار خبرنگاری دفاع از حقوق جامعه و امیدآفرینی برای مردم و مدیران است.

ایشان بابیان اینکه رسالت امامان جمعه و روحانیون همانند خبرنگاران رسالت فرهنگی است، تصریح کردند: اگر در انجام‌وظیفه نیت ما پاک و هدف خدمت به مردم و رشد فرهنگی باشد، پیشرفت خواهیم کرد.

امام‌جمعۀ پاوه ادامه دادند: خبرنگاران و روحانیون در یک سنگر هستند و هدف هر دو بیداری جامعه و خدمت به مردم است.

ماموستا قادری به رسانه منبر به‌عنوان اولین رسانه اشاره کردند و گفتند: مدیریت منبر سخت است، اگر مدیریت این رسانه قوی باشد می‌تواند به جامعه خدمت کند.

ایشان افزودند: رسانه منبر همیشه فراز و نشیب داشته و زکات داده است من‌جمله در اثر بحث‌های اثرگذار منبر بود رسول گرامی اسلام با تهمت و ناسزاگویی مواجه شد و باز دشمنان اسلام به خاطر بیانات تأثیرگذار منبر بود سه نفر از خلفای راشدین را شهید کردند و در جمهوری اسلامی نیز چندین نفر از ائمۀ جمعه و صاحبان منبر به شهادت رسیدند و یا مصدوم شدند.

ماموستا قادری کار خبرنگاری را سخت و مصداق امربه‌معروف و نهی از منکر دانستند و گفتند: لقمان حکیم به فرزندش توصیه می‌کند: «وَأْمُرْ بِالْمَعْرُوفِ وَانْهَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَاصْبِرْ عَلَىٰ مَا أَصَابَكَ»

ایشان افزودند: شغل امثال ما به‌عنوان صاحبان رسانه کاری سخت و دشوار است و زمانی سهل و آسان می‌شود که نیت ما پاک و خدایی و هدف ما نیز خدمت به رشد جامعه و خدمت به مردم باشد.

امام‌جمعۀ پاوه خاطرنشان کردند: روز خبرنگار که یاد شهید صارمی است بر شما مبارک باد امروز شاهد آن هستیم در ممالک اسلامی و غیر اسلامی افراد رسانه‌ای به دلیل انتشار اخبار واقعی شهید و کشته می‌شوند و این امر دلیلی بر سختی این شغل است.

ماموستا قادری گفتند: در هر مملکتی خبرنگاری و مدیریت رسانه به ۳ دسته تقسیم می‌شوند که دسته اول در خط حاکمیت و در آرامش هستند.

ایشان اظهار داشتند: گروه دوم ضد حاکمیت و در عرض مقامات حاکم حرکت می‌کنند و کار آن‌ها تحریف، تخریب و تحریک است و برای سازندگی و رشد جامعه دغدغه‌ای ندارند و تلاش نخواهند کرد. گروه سوم نه ضد حاکمیت و نه دل‌بستۀ حاکمیت هستند.

ماموستا قادری افزودند: حکمت در نشر اخبار یکی از اصول موفقیت در کار خبری است و نباید به بهانه جذب مخاطب هر خبری منتشر شود.

وی رعایت اصول و انتشار مطالب مستند را زمینه موفقیت در کار خبرنگاری دانستند و گفتند: در این مقطع زمانی که دنیا گرفتار کرونا است و در کشوری مانند کشور ما که با مشکلات گرانی، بی‌آبی و کم برقی و بعضاً ضعف مدیریتی روبرو هستیم باید از انتشار اخبار بدون استناد خودداری شود.

امام‌جمعۀ پاوه با تأکید بر اینکه نوشته‌های خبرنگاران باید عاری از تحریکات و دعوت به خیر و صبر و برادری باشد، اضافه کردند: انگیزۀ خبرنگاران باید خدمت به مردم و بصرت افزایی باشد.

ایشان ادامه دادند: علیرغم وجود بهترین نعمت‌های خدادادی در ممالک اسلامی، به دلیل سوء مدیریت، جوانانِ این مرزوبوم به اروپا مهاجرت می‌کنند و به بهانۀ کار و اشتغال قهراً و باید به فکر غربی و مسیحیت گرایش پیدا کنند تا کاری به آن‌ها داده شود.

ماموستا قادری در بخش پایانی سخنان خود ضمن تشکر و خسته نباشید مجدد و دعای توفیق و سلامتی، مطالب خبرنگاران حاضر را استماع و به آن‌ها وعدۀ همکاری بیشتر را دادند.

گفتنی است در این دیدار، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاوه، مسئول دفتر امام جمعه پاوه و مدیران مسئول و خبرنگاران سایتهای پاوه پرس، سلام پاوه، هزارماسوله و خبرنگار صداوسیمای مرکز کرمانشاه در حوزه اورامانات حضور داشتند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد