مراسم بزرگ قربانی در شهر بانه وره برگزار شد/ذبح بیش از ۴۰۰ راس دام در این مراسم

سرویس: اجتماعیکد خبر: 299641|16:10 - 1400/04/29
نسخه چاپی
مراسم بزرگ قربانی در شهر بانه وره برگزار شد/ذبح بیش از ۴۰۰ راس دام در این مراسم
مراسم بزرگ عید قربان در شهر بانه وره با ذبح بیش از ۴۰۰ رای دام برگزار شد .

به گزارش هزارماسوله ،مردم شهر بانه وره مراسم عید قربان را هر ساله طبق یک آئین و سنت کهن برگزار می کنند، و امسال نیز همانند سال های گذشته، مردم این شهر قربانی های خود را در محل کشتارگاه پاوه جمع آوری کرده و اقدام به ذبح آنها کردند.

ماموستا مختار دوستمرادی در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما گفت: نزدیک به ۷ سال است که هر ساله مردم شهر بانه وره در احیای سنت حسنه اقدام به ذبح دام در روز عید قربان می کنند .

وی افزود: امسال بیش از ۴۰۰ راس دام در کشتارگاه شهرداری پاوه توسط مردم شهر بانه وره ذبح و در بین شهروندان این شهر به طور مساوی توزیع شد.

وی ادامه داد: این مقدار در بین ۱۲۰۰ خانوار و به طور میانگین هر خانوار ۷ کیلو گرم گوشت توزیع شده است.

ماموستا دوستمرادی اضافه کرد: یکی از شهروندان ما ۴۶ راس دام را در این روز بزرگ ذبح و در بین همشهریان تقسیم کرد.

دامپزشک شبکه دامپزشکی شهرستان پاوه نیز که در محل کشتارگاه مستقر شده بود به خبرنگار ما گفت: این شبکه از ابتدای روز در محل کشتارگاه حضور پیدا کرد و کلیه دامهایی را که در این کشتار ارسال شده است معاینه های لازم به عمل آمده است .

مثعب هدایتی افزود: در حین کشتار بررسی های لازم از گوشت قربانی به عمل خواهد آمد و آنچه که غیر قابل مصرف باشد از چرخه خارج بلکه گوشت سالمی بدست مردم ما برسد.

وی گفت: همشهریان محترم به جهت جلوگیری از بیماری تب کریمه کنگو گوشتهایی که بدست آنها می رسد به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال نگهداری کنند.

در ادامه رئیس شورای شهر بانه وره نیز به خبرنگار ما گفت: امسال در مجموع ۸۴۰۰ کیلوگرم گوشت قربانی در شهر بانه وره جمع آوری و در بین ۱۲۰۰ خانوار به طور مساوی هر خانوار ۷ کیلوگرم توزیع شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد