امام جمعه پاوه:

جاده‌های ما همچنان قربانی می‌گیرند/کشتن انسان بی‌گناه در قرآن کریم حرام و جرم است

سرویس: سیاسیکد خبر: 299600|12:44 - 1400/04/05
نسخه چاپی
جاده‌های ما همچنان قربانی می‌گیرند/کشتن انسان بی‌گناه در قرآن کریم حرام و جرم است
امام جمعه پاوه گفت: در هفتۀ گذشته به‌پاس شرکت مردم در انتخابات! نیروهای مرزی پاوه دو جوان کولبر ما را کشتند؛ یکی از آن‌ها کاک بصیر احمدی اهل روستای دشه و دیگری کاک فهمین رستم زاده اهل هورامان تخت بود.

به گزارش هزارماسوله ،امام جمعه پاوه در سخنانی اظهار داشت: ما در طی هفتۀ گذشته در یزد و آذربایجان و دیار خودمان جمعی از عزیزانمان را بر اثر تصادفات از دست دادیم. خداوند همه را عفو و به بازماندگان آنها صبر عطا فرماید.در جمعۀ گذشتهکاک صلاح سهرابیو خانمش و همچنینکاک اسفندیار فتاحیرا در اثر تصادف ماشین از دست دادیم. امیدوارم خدای بزرگ به همسر مرحوم کاک اسفندیار شفای عاجل عطا فرماید.کاک اسفندیار در پاوه معلم بود. وی یک انسان مؤدب، متواضع، بااخلاق، متدین و از خانواده‌ های اصیل دوریسان بود.خدای بزرگ ایشان را به رحمت خود شاد کند و به خانواده‌اش صبر عنایت فرماید.

ماموستا ملا قادر قادری افزود: من متأسف هستم که آمار مرگ‌ومیر تصادفات ماشین در دیار ما بیشتر از کرونا است. البته قسمتی از تصادفات مربوط به جاده‌های ماست و قسمت دوم آن به خودمان برمی‌گردد که احتیاط نمی‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره بهکشته شدن دو کولبراظهار کرد:در هفتۀ گذشته به‌پاس شرکت مردم در انتخابات! نیروهای مرزی پاوه دو جوان کولبر ما را کشتند؛ یکی از آن‌ها کاک بصیر احمدی اهل روستای دشه و دیگری کاک فهمین رستم زاده اهل هورامان تخت بود. 

بنده برای این دو جوان متأثرم؛ اگرچه کولبری را برای ملت کورد شغل نمی‌دانم. تا کی ملت کرد باید کشته شوند؟ تا کی جوانان ما باید پدر و مادر و زن جوان و اولادشان را تنها بگذارند؟ما قبول داریم که قانون می‌گوید: هیچ‌کس حق ندارد بدون مجوز در مرز رفت‌وآمد داشته باشد؛ اما قانون نگفته هر کس را دیدید او را بکشید.

کشتن انسان بی‌گناه در قرآن کریم حرام و جرم است.بنده برای این دو مرحوم از خدای متعال درخواست غفران و برای خانوادۀ آن‌ها درخواست صبر و شکیبایی دارم و به کسانی که این دو جوان را کشته‌اند می‌گویم:دستتان بشکند و مرگ برای آن مأمورانی که دستور به کشتن مردم بی گناه می‌دهند؛پسر شما کشته نشده است تا بدانید داغ از دست دادن فرزند چه قدر سخت است!!؟

دراین‌بین فقط بنده سوخته‌ام؛از یک سو چه‌بسا عده‌ای که در این مسجد نشسته‌اند، نیم ساعت دیگر به بالا مخابره می‌کنند که امام‌جمعۀ پاوه از قاچاقچیان دفاع کرد از طرف دیگر خانواده‌های کوله بران و حامیان دروغین آن‌ها در خارج از کشور ما را مقصر می‌دانند.

پارسال در نوسود یک کولبر کشته شد که منزل پدرش در پشت مسجد قبا بود؛ بنده دو ساعت در مسجد ملا مقصود نشستم تا جسد را آوردند و تشییع کردند. در مسجد جامع از این جوان دفاع کردم و همراه جمعی به خانۀ این مرحوم رفته و زن جوانش را دلداری داده‌ام اما پدر ایشان الآن در جمعۀ من شرکت نمی‌کند و جمعه نمی‌خواند درحالی‌که همیشه خود و یک پسر دیگرش در جماعت مسجد قبا شرکت می‌کردند و ترک جمعه و جماعت کرده اند و ما را دشمن خود می‌دانند. پسر شمارا کسی دیگر کشته است این موضوع چه ربطی به بنده و جمعه و جماعت دارد؟

در هر حال خداوند به خانوادۀ این دو عزیز صبر و به مسئولان حافظ مرزها عقل عنایت فرماید تا کمتر برای جمهوری اسلامی دشمن درست کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد