امام جمعه پاوه: عوامل اجرایی برخی شعب به مردم توصیه کرده‌اند در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت نکنند

سرویس: سیاسیکد خبر: 299588|18:24 - 1400/03/28
نسخه چاپی
امام جمعه پاوه: عوامل اجرایی برخی شعب به مردم توصیه کرده‌اند در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت نکنند
امام جمعه پاوه با اشاره به عملکرد برخی مجریان انتخابات در برخی شعب، گفت: گزارش‌های موثقی به ما رسیده که حاکی است برخی مجریان انتخابات به مردم توصیه کرده‌اند در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت نکنند و ما نمی‌دانیم در این خصوص به کجا شکایت ببریم.

به گزارش هزارماسوله ،ماموستا ملاقادر قادریدر بخشی از خطبه‌های امروز نماز جمعه پاوه به موضوع انتخابات و میزان مشارکت مردم در شهرستان‌های پاوه، جوانرود و روانسر اشاره و اظهار داشت: با توجه به گزارش‌هایی که از شعب اخذ رأی این سه شهرستان دریافت کردیم میزان مشارکت مردم تا ظهر امروز رضایت‌بخش بوده است.

ویبا اشاره به اینکه در ۴۰ سال از عمر نظام اسلامی، مردم به طور میانگین هر سال یک بار به پای صندوق رأی رفته‌اند، گفت: تجربه نشان داده که با نزدیک شدن به ساعات پایانی روز و کاهش دمای هوا، مشارکت مردم بیشتر هم خواهد شد.

 

امام جمعه پاوهبا اشاره به اینکه در روزهای گذشته نشانه‌هایی از دلسردی به انتخابات در جامعه دیده شده، تصریح کرد: به مردم حق می‌دهیم که دلسرد باشند، یکی از دلایل امر هم این است که در مواردی دیده شده منتخبان مردم در مسئولیت‌های مختلف، کمتر پیگیر دغدغه‌های به‌حق مردم شده‌اند و بیشتر پیگیر مسائل خود و اطرافیان‌شان بوده‌اند و این در حالی است که وکیل باید به دنبال پیگیری مطالبات موکل خود باشد. 

ویگفت: به عقیده ما اگر وکلای مردم در گذشته پاسخ‌گوی مطالبات به‌حق مردم، در حد توان‌شان بودند، امروز هم موکلان آنها به شکرانه خدمات آنها بیش از زمان حاضر انگیزه حضور در عرصه داشتند.

ماموستا قادریافزود:از آنجا که تاکنون وکلای انتخابی نتوانسته‌اند آنگونه که شایسته است به وظایف خود عمل کنند حال باید با توصیه و خواهش مردم را به حضور در انتخابات ترغیب کرد که البته این روند چندان مورد پسند نیست ولی ظاهراً فعلاً چاره دیگری نداریم.

ویبا اشاره به گزارش‌هایی درباره فشار رسانه‌های معاند به مردم برای عدم حضور در انتخابات، تأکید کرد: انتظاری جز این هم از رسانه‌های معاند نمی‌رود، کارگزاران این رسانه‌ها به شرطی از اربابان خود مواجب دریافت می‌کنند که به شعور مردم اهانت کنند اما اینکه برخی رسانه‌ها در داخل هم مسیری تقریباً مشابه رسانه‌های معاند را طی کنند، محل تأسف است.

 

امام جمعه پاوهبا اشاره بهعملکرد برخی مجریان انتخابات در برخی شعب، گفت:گزارش‌های موثقی به ما رسیده که حاکی است برخی مجریان انتخابات به مردم توصیه کرده‌اند در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت نکنند و ما نمی‌دانیم در این خصوص به کجا شکایت ببریم.

ویافزود: اینکهبه مجریان فلان صندوق توصیه شود که تلاش کنند فلان نامزد رأی نیاورد،قابل تأمل است؛این افراد چرا از خدا نمی‌ترسند؟ اگر ادعا می‌کنید عوامل اجرایی در فلان صندوق دستوری در این خصوص نگرفته‌اند چرا وقتی به شما در این باره گزارش می‌شود اقدامی برای اخراج عوامل خائن انجام نمی‌دهید؟

ماموستا قادریتصریح کرد:توصیه دوباره بنده به مردم مناطق کُردنشین و اهل سنت سراسر ایران بویژه مردم کرمانشاه و شهرستان‌های پاوه و اورامانات آن است که در انتخابات شرکت کنند چرا که این کار به مصلحت خودشان است؛ اگر میزان مشارکت مردم بالا باشد سندی برای مطالبه‌گری از مسئولان در دست‌مان هست تا از آنها بخواهیم برای رضای خدا به مطالبات مردم رسیدگی کنند.

ویبا اشاره به برخی رویکردهای اعتراضی در کشورهای خارجی، گفت: تجربه چهل ساله به ما می‌گوید در جمهوری اسلامی نه عصبانیت، نه قهر کردن و نه به خیابان آمدن دردی را دوا نمی‌کند، چاره حل مشکلات، مشارکت در تعیین سرنوشت است بنابراین از مردم خواهش می‌کنیم در انتخابات شرکت کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد