ماموستا قادری : وضعیت امنیت اجتماعی در جامعه مطلوب نیست

سرویس: سیاسیکد خبر: 299517|19:04 - 1400/02/31
نسخه چاپی
ماموستا قادری : وضعیت امنیت اجتماعی در جامعه مطلوب نیست
حاج ماموستا قادری در نشست شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به وضعیت جامعه اشاره کردند و گفتند: با توجه به وضعیت معیشتی مردم، گرانی و بیماری کرونا اوضاع امنیت اجتماعی در جامعه رضایت‌بخش نیست.

به گزارش هزارماسوله ،اولین نشست شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سال جدید، در خصوص برنامه‌های این مجمع در سال ۱۴۰۰ در تهران برگزار گردید.

حاج ماموستا ملا قادر قادریعضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این نشست سخنان کوتاهی بیان نمودند که به گزیده‌ای از سخنان ایشان اشاره می‌کنیم.

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله حمداً حمداً والشکر لله شکراً شکراً ثم الصلوة والسلام علی رسول‌الله و آله و صحبه و من والا ولا حول ولا قوة الا بالله

السلام علیکم ورحمة الله و برکاته

خوشحالم بعد از یک سال و نیم، خداوند توفیق داد بار دیگر دوستان بزرگوار و پاسداران تقریب را ببینم؛ یاد استاد اخلاق، حضرت آیت‌الله تسخیری را گرامی  و برای آن بزرگوار مغفرت و رحمت یزدان را خواهانم.

اعتماد مقام معظم رهبری (حفظه الله) و اجماع اعضای شورای عالی در انتخاب سرور محترم جناب آقای قاضی عسکر را به فال نیک گرفته و مسئولیت ریاست مجمع را به ایشان تبریک عرض می‌نمایم.

همچنین انتصاب جناب آقای دکتر شهریاری دبیر محترم مجمع را به خیر تلقی و برای این بزرگوار آرزوی توفیق و سلامتی دارم.

به عرض عزیزان می‌رسانم مرزداران ایران اسلامی به غیر از استان‌های ایلام و خوزستان و آذربایجان شرقی در تمامی مرزها و استان‌های مرزی در شمال و جنوب و شرق و غرب ایران اسلامی اهل سنت هستند.

الحمدلله اعزّ علما همواره در ایجاد وحدت و حفظ استقلال مملکت دریغ نکرده‌اند و امروز امنیت مناطق جای شکر دارد.

در جلسات فصلی شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت یکی از دستورالعمل‌ها، گزارش مناطق است که ظاهراً در جلسات مجمع این موضوع پیش‌بینی نشده است و این یک امر ضروری است.

قابل‌عرض است تجربه ثابت کرده سرکشی و حضور مسئولان محترم مجمع به مناطق مرزی و دیار اهل سنت، اقدامی مهم و مفید بوده و دیدار دبیر محترم مجمع جناب آقای دکتر شهریاری در سال ۹۹ به استان کرمانشاه و شهرستان‌های سنی نشین خوب جواب داد؛ این مورد مدنظر دوستان باشد.

الحمدلله در وضعیت فعلی منطقۀ ما از حیث آرامش و امنیت فیزیکی قابل‌تحسین است و از نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی ممنونیم. آن‌ها شب‌ها در مرزها نمی‌خوابند تا مردم مناطق آرامش داشته باشند ولیبا توجه به وضعیت معیشتی مردم، گرانی و بیماری کرونا اوضاع امنیت اجتماعی رضایت‌بخش نیست، عنایت به مسئله مهم ملی و مذهبی انتخابات، می‌طلبد این جمع بزرگوار تصمیم خداپسندانه‌ای اتخاذ فرمایند.

و مطلب آخر اینکه در سال ۱۴۰۰ قرار داریم و ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است. قرآن کریم در آیۀ ۱۵ سورۀ احقاف ما را راهنمایی کرده و می‌فرماید: زمانی که عمر ما و عمر حکومتی که در آن انجام‌وظیفه می‌نماییم به ۴۰ سال رسید باید سه کار انجام دهیم :

۱-شکر خدا که در این مدت ما را توفیق داده است

۲-تجدیدنظر کنیم که کار خود را در ۴ دهۀ گذشته چگونه انجام داده‌ایم؟ اگر کار ما خوب و منتج به نتیجه بوده است خداوند را شکر کنیم و ادامه بدهیم اگر زحمات ما نتیجۀ رضایت‌بخش نداشته است باید تاکتیک را عوض کنیم.

۳- برنامه های جدیدی با توجه به اوضاع و زمان طرح‌ریزی کنیم و نظر به تغییر در ریاست و دبیر مجمع جهانی تقریب، توقع ما تغییر در برنامه است و با توجه به اوضاع فعلی، عرض می‌کنم ما در مرزها هستیم و درد ما بیشتر از ساکنین مرکز است. توقع ما توجه بیشتر به مرزها و مرزداران است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد