یادداشت/کوثر فخری

اولویت کشور در سلامت است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 299468|09:56 - 1400/02/14
نسخه چاپی
اولویت کشور در سلامت است
چند صباحی بیشتر به عمر دولت باقی نمانده است، انتظار معجزه‌ای در این مدت کوتاه نمی‌رود. حال باید منتظر ماند و تلقین کرد که شاید در آینده، دولت بعدی اولویت خود را نه در سیاست و اقتصاد و... بلکه در سلامت و گذر جامعه از بحران کرونا ببیند.

به گزارش هزارماسوله ،تصورش را هم نمی‌کردیم رفتن به آغوش جمعیت برایمان رویا و آرزو شود. ترس از همنوع در وجودمان ریشه بدواند و هرجا اجتماعی به هر شکل صورت می‌گیرد، خطر مرگ در پی داشته باشد!

 

اکنون که حدود ۱۴ ماه از اولین آمار ابتلایان به کرونا می‌گذرد به اولین روزهای کرونایی می‌اندیشم که شهرها و روستاهای کشور را در شک و بهت فرو برد.  روزهایی که مردم خود ابتکار عمل به دست گرفتند و با حمایت دولت راه‌ها و جاده‌های منتهی به شهرها و روستاهای منطقه را بستند.حتی اگر کسی از پاوه به شهرستان‌های همجوار می‌رفت، مردم مانع می‌شدند، گاهی از ورود آمبولانس بیماران نیز جلوگیری می‌شد. در روستاها نیز از ورود افراد غیربومی ممانعت به عمل می‌آمد و تصور همگان بر این بود که کرونا نمی‌تواند بتازد. فکر می‌کردیم کابوس این دشمن ناشناخته به زودی به پایان می‌رسد. خیابان‌ها و کوچه پس کوچه‌ها نظافت و گندزدایی می‌شد و...

 

اما این طلسم با وجود همکاری‌های جهانی ، داخلی و مردمی شکستنی نشد و هنوز نیز پیک‌ها و حملات سهمگین کرونا ادامه دارد.

 

به خاطر می‌آورم زمانی یکی از دوستان می‌گفت پیک کرونا در کشور ما استان به استان خواهد چرخید و تصور از بین رفتن آن بدون واکسن و درمان‌های قطعی محال خواهد بود.

 

پیک‌های شیوع کوید۱۹ در  شهرستان پاوه سخت‌تر از سایر شهرستان‌ها بود. با وجودی که حضور مسافر در شهرستان‌های همجوار بیش از اینجا بود، اما به دلایل مختلف، پاوه روزهای سخت‌تری را در نبرد با این ویروس گذرانده است.

کادر درمان خستگی ناپذیر شهرستان، بدون شک اکنون یکی از باتجربه‌ترین نیروهای وزارت بهداشت در خط اول مبارزه با کوید۱۹ هستند و بیشتر خانواده‌ها در شهرستان به نحوی با این ویروس درگیر شده‌اند و عزیزان زیادی در نبرد با کرونا جان خود را از دست داده‌اند و دیاری را داغدار کرده‌اند...

کرونا مسلح‌تر شد، تغییر هویت داد و جهش پیدا کرد، اما ما در خان اول مبارزه همچنان درگیر بودیم.

چند صباحی بیشتر به عمر دولت باقی نمانده است، انتظار معجزه‌ای در این مدت کوتاه نمی‌رود. حال باید منتظر ماند و تلقین کرد که شاید در آینده، دولت بعدی اولویت خود را نه در سیاست و  اقتصاد و... بلکه در سلامت و گذر جامعه از بحران کرونا ببیند. زیرا که با رویه‌ی لاکپشتی تزریق واکسن و جدول زمان‌بندی در نظر گرفته شده برای آن، احتمال شکست طرح یحتمل است.

به امید روزهایی که دیگر از انسان‌ها و همنوع خود نترسیم و در همه‌جا مانند گذشته به زندگی اجتماعی خود برگردیم.

 

کوثر فخری خبرنگار هزارماسوله


نظرات بازدیدکنندگان

س
14:31 - 1400/02/14

عااالی بود.ممنون


نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد