ماموستا قادری:

زندان تنها راه حل برخورد با متهمان نمی باشد/ زندان پاوه ؛یک مدرسه است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 299462|15:28 - 1400/02/13
نسخه چاپی
زندان تنها راه حل برخورد با متهمان نمی باشد/ زندان پاوه ؛یک مدرسه است
ماموستا قادری گفت: زندان تنها راه حل برخورد با متهمان نمی باشد.

به گزارش هزارماسوله ،امام جمعه پاوه در حاشیه مراسم انس با قران کریم که در محل زندان شهرستان پاوه و با حضور مدیر کل زندان های استان کرمانشاه ؛معاون فرماندار؛ رئیس دادگستری و دادستان ؛ مسئول دفتر امام جمعه و مسئول انجمن حمایت از زندانیان در اداره زندان پاوه برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: امروز؛روز معلم و یاد معلم بزرگ انقلاب اسلامی شهید مطهری را گرامی می دارم و از معلمان عزیز و گرامی که در طول دو سال شیوع کرونا که متحمل زحمات زیادی شده اند تقدیر و تشکر دارم.

ماموستا ملا قادر قادری با اشاره به ؛ شهادت حضرت علی(ع) افزود: امام علی(ع) بنا به تصمیم پدر بزرگوارشان در دوران جوانی؛ وی را نزد برادر زاده خود حضرت محمد(ص) سپرد که در خانه خدیجه زندگی را شروع کند و از آن  لحظه  تا زمانی که در محراب مسجد کوفه بدست جاهلی از جهلای خوارج شهید شدند و فزت و رب الکعبه را را زمزمه کردند تمام  حیاتش خیر و برکت؛  ادب؛درس و عبرت بود.

وی سپس مطالبی از كلمات آن حضرت را برای حاضرین بیان کردند و در ادامه به بحث زندان و زندانیان پرداخت.

ماموستا ملا قادر قادری با بیان اینکه زندان مکانی است که گاها انسانهای بی گناه در اثر توطئه و دشمنی ؛ و دوستان ناباب به زندان افتاده اند گفت: در گذشته که حضرت یوسف پیامبر و فرستاده خداوند بودند با بی گناهی ؛مدت ۷ سال عمر خود را در زندان سپری کرده است.

ماموستا قادری اضافه کرد: تعبیر حضرت یوسف پس از آزادی از زندان این بود که زندان را قبرستان ؛قبور احیاء همچنین منزل حزن و ناراحتی  و  محل درس و عبرت عنوان کرده است.

امام جمعه پاوه گفت: زندان پاوه به حقیقت یک مدرسه است و مسئولین زندان نیز همانند یک معلم با زندانیان برخورد می کنند .

وی تصریح کرد: امروز مشکل ۸۰ الی ۹۰ درصد زندانیان پاوه مشکلات مالی است و انجمن زندان پاوه و دادستان نیز زحمات زیادی می کشند .

ماموستا گفت:  زندان تنها راه حل برخورد با متهمان نمی باشد.

وی افزود: مردم و مسئولین ما؛ در کنار رهبر معظم انقلاب نسبت به اهداف دشمن بیداریم اما باید این را نیز مد نظر داشته باشیم که وارد کردن اسلحه به کشور از مواد مخدر نیز ؛ خطرناک تر است.

ماموستا قادری در پایان گفت: برای زندانیان باید دو انجمن حمایت از زندانیان و انجمن حمایت بعد از آزادی زندانیان مورد توجه قرار گیرد چرا که باید زندانیانی که از زندان آزاد می شوند  مورد حمایت قرار گرفته و مانع انجام مجدد ارتکاب جرم از جانب آنان شوند.

مدیر کل زندانهای استان کرمانشاه نیز در سخنانی اظهار داشت: ما در مجموعه زندان ها یک مرکز مراقبت برای زندانیان را داریم که زندانیان می توانند در زندان از طریق فنی و حرفه ای به کسب مهارت اقدام کنند .

پوریانی افزود: این مرکز مراقبت می تواند برای کسانی که توانایی شغل و حرفه ای را دارند تسهیلات ارائه دهد .

وی گفت: موضوع مهمی که در کرمانشاه وجود دارد فرهنگ شغل و کار داریم حدود هزار نفر از زندانیان ما شغل و حرفه خاصی را می توانند انجام دهند که نیاز به یک مبحث علمی دارد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد