یادداشت/

تبریک روز ملی شوراها

سرویس: اجتماعیکد خبر: 299445|18:45 - 1400/02/08
نسخه چاپی
تبریک روز ملی شوراها
بی شک همراهی ، حضور و مشارکت گسترده مردم یکی از پایه های اصلی تحقق انقلاب اسلامی و عاملی اساسی در استمرار آن بوده و هست و شوراها نیز با دارا بودن ماهیتی مردمی و نشات گرفته از آرای مردم ، می توانند نقش بسزایی در تداوم و پیشرفت حرکت رو به رشد این نظام مردمی داشته باشند.

به گزارش هزارماسوله ،با فرمان تاریخی حضرت امام (ره) در نهم اردیبهشت ماه ۱۳۵۹مبنی بر تشکیل شوراهای محلی در شهرها و روستاها و سپردن امورات مردم به خود آنان، سرفصلی جدید در بالابردن سطح مشارکت عمومی در اداره امور جامعه توسط مردم و نمود عینی از مردم سالاری دینی به منصه ظهور گذاشته شد و اکنون به حول و قوه الهی و همت عالی مردم و مسئولین روز به روز این نهاد،بالنده تر و با تجربه تر از پیش در جهت ارائه«خدمت خالصانه و بی منت» و تصمیم گیری در حوزه وظایف و اختیارات خود بر اساس آیه «و امرهم شوری بینهم» گام بر می دارد .

 

بی شک همراهی ، حضور و مشارکت گسترده مردم یکی از پایه های اصلی تحقق انقلاب اسلامی و عاملی اساسی در استمرار آن بوده و هست و شوراها نیز با دارا بودن ماهیتی مردمی و نشات گرفته از آرای مردم ، می توانند نقش بسزایی در  تداوم و پیشرفت حرکت رو به رشد این نظام مردمی داشته باشند.

 

مشورت یکی از ارکان مهم سلامت تصمیم گیری هاست. بنا به فرمایش پیامبر اعظم (ص) « هیچ قومی مشورت نکردند جز آنکه به بهترین امور هدایت یافتند».

 

این روز با شکوه را به همه ی اعضای محترم شوراهای اسلامی شهر ها و روستاهای ایران اسلامی ،بویژه شورای اسلامی شهرهاو روستاهای تابعه شهرستان پاوه که با وظیفه شناسی و توجه به اصل دانش محوری در حل مشکلات شهرها و روستا ها تلاش می نمایند و با امانت، کفایت، درایت و کیاست و حسن سلوک برای نیل به جامعه ی شهروند مدار خالصانه و عاشقانه کوشش می نمایند تبریک و تهنیت عرض می نماییم.

 

امید است در خدمت رسانی وسیع، اهتمام به سلامت مردم در ابعاد مختلف و توجه به نیازهای اجتماعی جوانان و مناطق محروم و اشخاص بی بضاعت و توجه به همه ی شهروندان شریف و صدیق شهر پاوه سر لوحه کار  قرار گیرد.

 

فریدون رامین کارشناس دفتر سیاسی ،انتخابات و تقسیمات کشوری فرمانداری پاوه

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد