سالم مرادی:

تابستان سال جاری روستای هانی گرمله؛ تابستان خوبی نخواهد بود/ لزوم تامین آب پایدار این روستا با حفاری یک حلقه چاه عمیق

سرویس: اجتماعیکد خبر: 299417|17:06 - 1400/01/29
نسخه چاپی
تابستان سال جاری روستای هانی گرمله؛ تابستان خوبی نخواهد بود/ لزوم تامین آب پایدار این روستا با حفاری یک حلقه چاه عمیق
مدیر ابفای پاوه گفت: تابستان ۱۴۰۰ برای این روستا, با کمبود آب شرب, سنتی بودن شبکه, هدر رفت زیاد؛ تابستان خوبی نخواهد بود.

به گزارشهزار ماسوله، مدیر آبفای شهرستان پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما در خصوص آب شرب روستای هانی گرمله اظهار داشت:  روستای هانی گرمله در بخش نوسود و دهستان شرام واقع شده که ۴۶۰ فقره انشعاب دارد و آب شرب روستا از یک حلقه چاه و یک دهنه چشمه تامین می گردد که آبدهی هر دو منبع کم بوده و کافی نمی باشند. بنابراین روستا نیاز به تامین آب از منبع پایدار دارد.

 

سالم مرادی با اشاره به طرح دراز مدت تامین اب شرب روستا افزود: در سنوات قبل یک گروه از کارشناسان زمین شناس جهت تامین آب پایدار برای این روستا از محل بازدید و دو نقطه را برای حفاری یک حلقه چاه تعیین کرده اند.

 

 وی گفت:  دو ماه پیش نیز گروه دیگری با دعوت این امور از منطقه بازدید, و آنها نیز سه نقطه را تعیین کردند.

 

وی ادامه داد: بنابراین از نظر کارشناسان برای تامین آب پایدار این روستا حفاری یک حلقه چاه عمیق الزامی است.

 

مرادی گفت: در این خصوص پیگیری هایی نیز صورت گرفته و شرکت آب منطقه ای قول همکاری های لازم  را داده, و مردم روستا نیز اعلام آمادگی نموده که بخشی از هزینه ها را پرداخت نمایند. منتهی تاکنون محل تامین اعتبار آن مشخص نشده و مطالعه ژئوفیزیک نیز انجام نگرفته, پس ضرورت دارد این موضوع با جدیت بیشتری پیگیری شود.

 

وی اضافه کرد: این روستا هم اکنون دارای دو خط انتقال به طول ۵۵۰۰ متر, ۱۲ کیلومتر شبکه توزیع, یک باب مخزن بتنی با ظرفیت ۳۰۰ مترمکعب وقدمت ۲۳ سال می باشدکه به نسبت جمعیت روستا, حجم مخزن کم, و نیاز به احداث یک باب مخزن با حجم ۵۰۰ متر مکعب می باشد.

 

وی افزود: شبکه توزیع و خط انتقال نسبتا نو بوده و فقط به ۲ کیلومتر اصلاح شبکه و یک کیلومتر تعویض خط انتقال نیاز دارند.

 

 مدیر ابفای شهرستان پاوه با اشاره به طرح کوتاه مدت تامین اب شرب روستا گفت: کاهش بارش سال جاری تاثیر بی سابقه ای روی منابع آبی گذاشته بطوری که اکثر چشمه های روستای هانی گرمله خشک شده اند ودر مقایسه با سالیان گذشته آبدهی هر دو منبع تامین (چشمه و چاه) بشدت کاهش یافته اند.

 

 وی تصریح کرد: تابستان ۱۴۰۰ برای این روستا, با کمبود آب شرب, سنتی بودن شبکه, هدر رفت زیاد؛ تابستان خوبی نخواهد بود.

 

وی در پایان گفت: برای عبور از تابستان ۱۴۰۰ تدابیری توسط این امور اندیشیده شده و پیشنهاداتی نیز ارائه گردیده که درحال پیگیری است, انشاا... اگر اجرا شوند تابستان را با تنش کمتری طی خواهیم کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد