کیوان سامیان:

علائم کرونا در این فصل اسهال وحالت تهوع است/حرف‌زدن بیش از تنفس ویروس را منتشر می‌کند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 299390|17:17 - 1400/01/21
نسخه چاپی
 علائم کرونا در این فصل اسهال وحالت تهوع است/حرف‌زدن بیش از تنفس ویروس را منتشر می‌کند
مسئول واحد پیشگیری ومبارزه با بیماریها شبکه بهداشت و درمان پاوه گفت: نظر به اینکه یکی از علائم کرونا در این فصل اسهال وحالت تهوع می باشد مصرف مایعات و موادغذا در وعده های بیشتر با حجم کمتر توصیه می شوداز نوشیدنی کافئین دارونوشابه ها و غذاهای سرخ کردنی خودداری شود

به گزارشهزار ماسوله، مسئول  واحد پیشگیری ومبارزه با بیماریها شبکه بهداشت و درمان پاوه به خبرنگار ما گفت: یکی از مهمترین عواملی که می‌تواند سبب افزایش شدت کووید-۱۹ در مبتلایان شودمیزان ویروسی است که وارد بدن شده است.

 

کیوان سامیان افزود: در مواردی که مبتلایان جوان و سالم بیماری‌شان شدت یافته ، احتمال داده می‌شود که لود بالای ویروس در ایجاد وخامت حالشان نقش جدی داشته است.

 

وی گفت: همان کارهایی که باید برای پیشگیری از ابتلا به کووید-۱۹ انجام دهیم، سبب می‌شود که در صورت حضور در محیط آلوده، ویروس کمتری وارد بدنمان شود.یعنی کارهای جدیدی را لازم نیست انجام دهیم، فقط توجه داشته ماسک بزنیم؛ماسک مناسب و به روش صحیح، نه زیر بینی و روی چانه؛ماسک ولودار آلودگی را به بیرون عبور می کند.

 

وی با بیان اینکه مکانهای بسته، هرچه کوچکتر،مانند آسانسور، تاکسی، بعضی محیطهای اداری و تجاری پرریسک‌تر؛ هستند ادامه داد:لازم است مدت حضور خود در مناطق دارای ریسک را کاهش دهیم.مانند مراکز خرید، سوپرمارکت، ادارات، وسایل نقلیۀ عمومی.و از حضور غیرضروری در اجتماعات خودداری کنیم.

 

سامیان گفت: در محیط بستۀ عمومی تمام در و پنجره‌ها را باز بگذاریم، حتی در زمان سردی هوا.و کمتر در معرض صحبت اشخاص احتمالاً ناقل قرار بگیریم.

 

وی خاطر نشان کرد: حرف‌زدن بیش از تنفس ویروس را منتشر می‌کند؛ با صدای بلند، بیشتر، سرفه و عطسه که خیلی بیشتر؛

 

وی افزود: بنابراین در جایی مثل آسانسور و تاکسی کمتر صحبت کنیم و کمتر سؤال کنیم.هرچه فاصله بیشتر، خطر کمتر؛ قطرکهای حاوی کروناویروس جدید ضمن صحبت و تنفس معمولاً تا یک تا دو متر پرتاب می‌شوند

 

وی در پایان گفت: نظر  به اینکه یکی از علائم کرونا در این فصل اسهال وحالت تهوع می باشد مصرف مایعات و موادغذا در وعده های بیشتر با حجم کمتر توصیه می شوداز نوشیدنی کافئین دارونوشابه ها و غذاهای سرخ کردنی خودداری شود همچنین خواب کافی، کاهش استرس، خوردن برخی ویتامینها با دوز تعیین شده توسط پزشک می تواند کمک کننده باشد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد