به گزارشهزار ماسوله،
پرویز ایده پور در این گفتگو به سابقه 24 ساله طرح کمربندی پاوه اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۷۵ مهندس خرم وزیر راه وقت، ضرورت احداث کمربندی پاوه را تشخیص میدهد و دستور اجرای آن را صادر میکند و در همان سال نقشه مطالعاتی طرح آماده میشود ولی کارشناسان وزارتخانه با تصور اینکه پاوه جزو کردستان است این مطالعات را به استان همجوار ارسال میکنند. وی افزود: این نقشهها در سال های اخیر از کردستان گرفته شد و برای فاز دوم مطالعات _ که به طراحی ابنیه و پل مربوط است_ از محل اعتبارات استانی بودجه اختصاص دادیم و این کار هم تمام شد و پروژه به مرحله اجرایی رسید. فرماندار پاوه در مورد مشخصات این طرح گفت: پروژه کمربندی به طول ۱۷۴۰۰ متر از سه راه باینگان آغاز شده و به روستای نوریاب در خروجی پاوه به سمت نودشه متصل می شود و در طول مسیر در چند نقطه به شهر پاوه وصل می شود و به حل مشکل ترافیک بسیار کمک می کند. وی بخش مهمی از ترافیک شهر پاوه را ناشی از عبور کامیون های سنگین دانست و گفت: به صورت میانگین روزانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ کامیون ترانزیتی از پاوه عبور میکنند و باعث ترافیک میشوند که با اجرای کمربندی این مشکل حل میشود. شورای شهر و شهرداری مخالف اجرای کمربندی ایده پور در ادامه مخالفت های شورای شهر و شهرداری پاوه با ایجاد کمربندی را دلیل اصلی عدم اجرای پروژه طی سالهای گذشته عنوان کرد و گفت: در دوران استانداری آقای رضایی بابادی در نشستی که در فرمانداری و با حضور ایشان برگزار شد اعضای شورای شهر و شهردار وقت با ارایه این توجیه که ایجاد کمربندی، شهر از رونق اقتصادی می افتد، با اجرای پروژه مخالفت کردند و در ملاقات دیگری با استاندار وقت وی را متعاقد کردند که پروژه اجرا نشود و اعتبار پروژه به جای دیگری اختصاص یافت. وی در دنباله سخنانش عنوان کرد: در اولین سفر آقای بازوند استاندار کرمانشاه به شهرستان پاوه، باز هم شورای شهر در کارگروه برنامهریزی شهرستان با اجرای کمربندی مخالفت کردند و پروژه همچنان راکد باقی ماند. فرماندار پاوه گفت: تا اینکه در سفر سال گذشته استاندار به پاوه، بر ضرورت اجرایی کردن این طرح تاکید کردیم و عنوان شد اجرای کمربندی با توجه به ترافیک سنگین پاوه اجتناب ناپذیر است و باید اجرای پروژه را زودتر شروع کنیم. اجرای پروژه ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه می خواهد وی خاطرنشان کرد: در سالیان گذشته این امکان وجود داشت که با هزینه بسیار کمتری کمربندی اجرا شود ولی طبق برآوردهای سال گذشته اداره راه و شهرسازی، اجرای این پروژه ۲۴۰ میلیارد تومان هزینه لازم دارد و با توجه به افزایش تورم این مبلغ در سال جاری به بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است. یعنی هر کیلومتر حدود ۲۰ میلیارد تومان.فرماندار پاوه
طرح کمربندی پاوه به دلیل مخالفتهای شورای شهر اجرایی نشد / اجرای پروژه اکنون به 300 میلیاردتومان اعتبار نیاز دارد
فرماندار پاوه در گفتگو با خبرنگار کردپرس مخالفتهای شورای شهر و شهرداری طی سالیان گذشته را دلیل اصلی عدم اجرای پروژه کمربندی پاوه دانست و گفت: این پروژه در سال های گذشته با هزینه بسیار کمتری اجرایی می شد ولی اکنون با افزایش تورم این هزینه به ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است که تامین آن در شرایط فعلی بسیار دشوار است.
آخرین مطالب
- ■برگزاری ایین رو نمایی از لوح ثبتی مسجد تاریخی روستای گلال
- ■نایب قهرمانی تیم فوتسال فرهنگیان نوسود
- ■شرکت ۱۷۰۵ داوطلب در مرحله اول کنکور سراسری در شهرستان پاوه
- ■برگزاری همایش پیاده روی در شهر بانه وره
- ■دستگاه امآرآی وعده سر خرمن مسئولان به اورامیها
- ■گردنه تته بازگشایی شد
- ■ماموستا قادری : مسئولان؛ ملت شریف نودشه و زحماتشان را فراموش نکنند
- ■رونمایی از سردیس حاجی ماموستا ملا احمد نودشی در میدان اصلی این شهر
- ■ماموستا قادری از عملیات بازگشایی گردنه تته بازدید کرد
- ■تشکیل 10فقره پرونده تخلفات صنفی در شهرهای باینگان وبانه وره
پربیننده ترین ها
- ■مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس سپاه در پاوه برگزار شد
- ■رونمایی از سردیس حاجی ماموستا ملا احمد نودشی در میدان اصلی این شهر
- ■تار و پود گنبد آهنین، توسط موشکهای سپاه از هم پاشیده شد
- ■جمع آوری مبلغ 352 میلیون تومان در جشن گلريزان در پاوه
- ■برگزاری جلسه پدافند غیر عامل و کارگروه کشاورزی در بخش باینگان
- ■ماموستا قادری : مسئولان؛ ملت شریف نودشه و زحماتشان را فراموش نکنند
- ■برگزاری ایین رو نمایی از لوح ثبتی مسجد تاریخی روستای گلال
- ■ماموستا قادری از عملیات بازگشایی گردنه تته بازدید کرد
- ■گردنه تته بازگشایی شد
- ■تشکیل 10فقره پرونده تخلفات صنفی در شهرهای باینگان وبانه وره
نظر شما
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد