۱۵ اسفند روز درختکاری و شروع هفته منابع طبیعی

سرویس: اجتماعیکد خبر: 299330|01:01 - 1399/12/14
نسخه چاپی
۱۵ اسفند روز درختکاری و شروع هفته منابع طبیعی
همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی مراسم کاشت نهال با حضور مسئول نمایندگی آموزش و پرورش نودشه ، مدیران مدارس سطح شهر ، جمعی ازدانش آموزان و مسئولان محلی در آموزشگاه شهید چمران نودشه برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، درخت مظهر زیبایی و حیات و یکی از زیباترین و پُرثمرترین نعمت های بیکران خداوند است که بخش مهمی از نیازهای انسان را برآورده می ‌سازد.

 

در اهمیت درخت و درختکاری همین بس که در روایتی معتبر از بزرگان دینی منقول است که: “حتی اگر دیدید قیامت بر پا شد و شما مشغول کاشتن درختی بودید، ازاین عمل نیک خود دست برندارید”. و این نشانگر تاکید و توصیه اولیای اسلام به حفظ و حراست از درختان و اهمیت درختکاری است.

 

همزمان با روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی مراسم کاشت نهال با حضور مسئول نمایندگی آموزش و پرورش نودشه ، مدیران مدارس سطح شهر  ، جمعی ازدانش آموزان  و مسئولان محلی در آموزشگاه شهید چمران نودشه برگزار شد.

 

تیمور شبرنگ مسئول نمایندگی آموزش و پرورش نودشه گفت :درخت نماد آبادی، سرسبزی و خرمی است و شاید یکی از مهم‌ترین عناصر در محیط زیست و چرخه حیات محسوب می‌شود. در دین مبین اسلام و روایات براهتمام به درختکاری و حراست و حفاظت از درختان تأکید شده است.

 

تیمور شبرنگ افزود :درختان و جنگل‌ها در ایجاد تعادل آب و هوا، جلوگیری از فرسایش خاک، کاهش گرمای زمین و سرسبزی و شادابی محیط زندگی بسیار اثر گذار هستند. در واقع روز درختکاری، روزی که باید دست دوستی به سوی طبیعت دراز کنیم و پیوندی عمیق با آن برقرار سازیم.

 

 وی با بیان اهمیت منابع طبیعی و ضرورت پاسداشت آن گفت: آب، خاک، جنگل و مرتع ، منابع طبیعی تجدیدشونده هستند که ره‌آورد آن توسعه اقتصادی و اجتماعی، رونق کشاورزی، اشتغال،، زیستگاه گونه‌های گیاهی و جانوری، منبع تولید اکسیژن هستند. ما مکلفیم با حفظ منابع طبیعی به‌عنوان نعمت‌های الهی، بر گسترش فرهنگ درختکاری اهتمام ورزیم.

 

مسئول نمایندگی تصریح کرد: بر این باوریم راه گسترش فرهنگ درختکاری و حراست از منابع طبیعی از آموزش‌وپرورش و مدارس می‌گذرد. طبیعتاً اگر دانش‌آموزان در این زمینه نقش‌آفرین باشند برکات و ثمرات آن ماندگارتر خواهد بود. آن‌هم در جهاتی که با صنعتی شدن و گسترش صنعت و تکنولوژی شاهد تخریب محیط ‌زیست و منابع طبیعی، سوختن و نابودی جنگل‌ها هستیم؛ بنابراین راهی جز توسعه درختکاری و حراست از منابع طبیعی وجود ندارد.

 

در این مراسم مسئولان، دانش‌آموزان و مربیان نیز با کاشت نهال بر اهمیت درختکاری و حراست از درختان تأکید کردند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد