مرادی مطرح کرد:

نجات هانی کوان از آلودگی فاضلاب با احداث تصفیه خانه فاضلاب

سرویس: اجتماعیکد خبر: 299300|22:19 - 1399/12/04
نسخه چاپی
نجات هانی کوان از آلودگی فاضلاب با احداث تصفیه خانه فاضلاب
مدیر آبفای پاوه گفت: برای برون رفت از آلودگی آب احداث یک خط جمع کننده اصلی به طول حدود ۲۰ کیلومتر تا پایین دست هانی کوان و در آنجا احداث تصفیه خانه فاضلاب می باشد.

به گزارشهزار ماسوله، مدیر ابفای شهرستان پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما در خصوص وجود فاضلاب پاوه رود اظهار داشت: برای جمع آوری و تصفیه فاضلاب پاوه رود از شمشیر تا دشه توسط مهندسین مشاور جویاب نو درحال مطالعه است که گزینه برتر در بین گزینه های احتمالی برای برون رفت از این مشکل انتخاب خواهد شد.

 

سالم مرادی افزود: برای برون رفت از این مشکل اولین گزینه احداث یک خط جمع کننده اصلی به طول حدود ۲۰ کیلومتر تا پایین دست هانی کوان و در آنجا احداث تصفیه خانه فاضلاب می باشد.

 

وی ادامه داد: همین گزینه اول, اما تصفیه خانه در پایین دست خانقاه احداث, و برای روستاهای گلال, دشه و نوریاب پکیج جداگانه احداث شود.

 

وی اضافه کرد: گزینه سوم می توان بجای پکیج, برای فاضلاب سه روستای نوریاب, دشه و گلال در پایین دست هانی کوان تصفیه خانه دوم احداث شود و گزینه اخر نیز بجای خط جمع کننده و تصفیه خانه برای هر روستا یک پکیج احداث شود.

 

مدیر آبفای پاوه اظهار کرد: گزینه اول هر دو هدف "رفع آلودگی شهر, باغات و بویژه رودخانه "پاوه رود" از فاضلاب های بالادست" و  "نجات هانی کوان از آلودگی فاضلاب" را در بر می گیرد.

 

مرادی افزود:  بطور کلی در این گزینه حجم کار نسبت به سایر گزینه ها بیشتر است. زیرا نیاز به رفع معارض, ایجاد تصفیه خانه حجیم, ایجاد جاده دسترسی, لوله گذاری با لوله های قطور,  وطول بیش از ۲۰ کیلومتر نیاز دارد. در نتیجه هزینه اجرا نسبت به سایر گزینه ها بیشتر می شود.

 

وی گفت: از نظر شیب زمین و توپوگرافی محل و کارهای اجرایی مشکل خاصی ندارد, فقط نسبت به گزینه های دیگر حجم کار بیشتر می شود. یعنی از نظر فنی با سایر گزینه ها تقریبا یکسان است.

 

وی ادامه داد: در این گزینه حجم زیادی از پساب تصفیه خانه که خیلی مناسب برای آبیاری و کشاورزی است از دسترس خارج می شود. ولی درعوض, چشمه های فراوانی که در طول مسیر وجود دارند از آلودگی نجات می یابند.

 

مرادی افزود: درصورت برگرداندن پساب برای مصارف غیر شرب و بویژه آبیاری باغات, علاوه بر مشوق های اقتصادی جذابیت بیشتری را برای توسعه گردشگری نیز ایجاد می کند.

 

وی در پایان گفت: گرچه به نظر می رسد سه گزینه دیگر هزینه کمتری را در بر دارند ولی فقط هدف اول را تحقق می بخشند.بنابراین با ملاحظات و توضیحات مذکور به نظر می رسد گزینه اول گزینه مناسب تری می باشد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد