شهرستان پاوه در رتبه دوم باسوادی استان قرار دارد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 299256|01:21 - 1399/11/19
نسخه چاپی
شهرستان پاوه در رتبه دوم باسوادی استان قرار دارد
مدیر آموزش وپرورش پاوه با اشاره به رتبه شهرستان پاوه هم از لحاظ با سوادی در استان گفت: در حال حاضر شهرستان پاوه بر اساس آخرین آمارهای ارائه شده از استان در رتبه دوم باسوادی قرار دارد .

به گزارشهزار ماسوله، مدیر آموزش و پرورش پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما در سخنانی با اشاره به نرخ جمعیت با سواد در سال پیروزی انقلاب اسلامی و اکنون اظهار داشت: آخرین آمار سرشماری قبل از انقلاب متعلق به سال 55 است که از جمعیت 27 میلیون و 113 هزار نفری، میزان با سوادی در کشور 47.5 درصد بوده است و 52.5 درصد کشور را بی سوادان به خود اختصاص می دادند.

 

سعدی فتاحی افزود: قبل از انقلاب  اسلامی در سال 55 باسوادی شهرستان 38 درصدو نرخ باسوادی شهرستان بر اساس سرشماری نفوس مسکن سال 95 در تمام گروههای سنی حدود 85 در صد است .

 

وی با اشاره به میزان باسوادی و بی سوادی از قبل از انقلاب تا کنون گفت: از نظر جمعیتی نیز 12 میلیون و 877 هزار نفر با سواد و 14 میلیون و 236 هزار نفر بی سواد در کشور داشتیم. اما آخرین آمار سرشماری در سال 95 صورت گرفته که نشان از افزایش باسوادان و کاهش بی سوادان در کل کشور دارد.

 

وی ادامه داد: در سال ۹۵ جمعیت بالای شش سال ایران؛ 71 میلیون و ۵۰۶ هزار و ۳۹۲ نفر اعلام شد که تعداد با سوادان، ۶۲ میلیون و ۶۶۶ هزار و ۷۶۰ نفر و بی سوادان هشت میلیون و 795 هزار و ۵۵۳ نفر بوده است که میزان باسوادی را 87.6 درصد نشان می دهد.

 

فتاحی به طور کلی موانع باسوادی را فقر اقتصادی  و با فاصله فقرفرهنگي و یا احساس عدم نیاز به سواد از موانع اصلي در زمينه باسوادي افراد جامعه عنوان کرد.

 

مدیر آموزش وپرورش پاوه با اشاره به رتبه شهرستان پاوه هم از لحاظ با سوادی در استان گفت: در حال حاضر شهرستان پاوه بر اساس آخرین آمارهای ارائه شده از استان در رتبه دوم باسوادی قرار دارد .

 

وی اضافه کرد: سوادآموزان جذب شده در سه دوره تحصیلی نیز به شرح ذیل می باشد:
دوره سوادآموزی که بی سوادمطلق می باشند 50 نفر
دوره تحکیم سواد 40 نفر
دوره انتقال 30 نفر

 

فتاحی با اشاره به آموزش در دوران کرونا نیز گفت: پس از شیوع ویروس کرونا و بدنبال اطلاع رسانی در خصوص لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی ستاد ملی کروناو تعطیلی کلیه مدارس و دانشگاهها و  ادامه آموزش در فضای مجازی ، کلیه مدارس با اطلاع رسانی به والدین و نصب برنامه های ابلاغی از سوی وزارت کلیه معلمان و دبیران آموزش و پرورش با ارائه مطالب آموزشی در فضای مجازی همچنان به فعالیتهای آموزشی خود ادامه و با دریافت بازخورد از دانش آموزان میزان یادگیری آنها را سنجش نموده و مطابق آن تکالیف را ارائه نموده اند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد