ماموستا قادری:

ملت شریف ایران با رهبری امام ؛ تا رسیدن به پیروزی سینه سپر کردند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 299252|00:25 - 1399/11/18
نسخه چاپی
ملت شریف ایران با رهبری امام ؛ تا رسیدن به پیروزی سینه سپر کردند
امام جمعه پاوه گفت: ۴۲ سال پیش ملت شریف ایران از اقوام و مذاهب مختلف در چهارگوشه ایران و در این مملکت ۸۰ میلیونی با شعار استقلال، آزادی جمهوری اسلامی به میدان آمدند. خداوند تبارک‌وتعالی به آنان توفیق داد با رهبری امام بزرگوار (ره) سینه را سپر کردند و در انقلابی بزرگ و بی‌سابقه که همۀ مردم در آن سهیم بودند، پیروز شدند.

به گزارشهزار ماسوله، امام جمعه پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما ضمن تبریک ایام دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اظهار داشت:  ۴۲ سال پیش در چنین ماه و ایامی حادثه‌ای مهم در مملکت ما رخ داد و هرساله ما در ۲۲ بهمن به یاد آن روز راهپیمایی می‌کنیم اما امسال به خاطر بیماری کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی راه‌پیمایی نداریم.

 

ماموستا ملا قادر قادری افزود: ۴۲ سال پیش ملت شریف ایران از اقوام و مذاهب مختلف در چهارگوشه ایران و در این مملکت ۸۰ میلیونی با شعار استقلال، آزادی جمهوری اسلامی به میدان آمدند. خداوند تبارک‌وتعالی به آنان توفیق داد با رهبری امام بزرگوار (ره) سینه را سپر کردند و در انقلابی بزرگ و بی‌سابقه  که همۀ مردم در آن سهیم بودند، پیروز شدند.

 

وی گفت: لذا احترام به این حرمت و انقلاب مردم نیازمند شکر است و شخص بنده نیز بسیار شاکر پروردگار هستم و خاطره ای عرض می‌کنم؛ در ۲۲ بهمن سال ۵۷ در میدان فلسطین پاوه راه‌پیمایی انجام شد؛ به دلیل نبود وسایل صوتی و تصویری آن‌چنان از تهران خبر نداشتیم؛ در روستا هم که ما زندگی می‌کردیم، تلویزیون وجود نداشت و تنها در پاوه تلویزیون بود و ما باید تا غروب صبر می‌کردیم و آن‌وقت اخبار را می‌گرفتیم و از اوضاع سایر شهرها مطلع می‌شدیم.

 

وی ادامه داد: مردم در میدان دره باسام (فلسطین فعلی)  تجمع کردند؛ کمپرسی مرحوم کاک صدیق تیموری در آنجا بود. بنده به همراه یک نفر دیگر به بالای آن رفتیم و برای جمعیت شریفی که در میدان حاضر بودند سخنرانی کردیم و به ژاندارمری و شهربانی در خصوص رعایت احوال مردمی که تجمع کرده بودند، هشدار دادیم و از آنان خواستیم تسلیم شده و سلاح‌هایشان را تحویل دهند اما حرف ما را گوش ندادند، روز بعد، جبهۀ بزرگی تشکیل شد و اول شهربانی به دست مردم افتاد و یک شهید را تقدیم کردیم و سپس نیروهای ژاندارمری بدون شلیک حتی یک گلوله خود را تسلیم کردند.

 

ماموستا قادری گفت: بنده شکر پروردگار را به‌جای می‌آورم ۴۲ سال است در خدمت شما هستم و فراز و نشیب زیادی را طی کرده‌ام. حسودان و مخالفان و موافقان زیادی داشته‌ام اما تنها مردم برای من مایۀ دلگرمی بوده اند که همیشه و همواره، پشت سر من و در نماز حضور داشته‌اند.

 

امام جمعه پاوه گفت: در طول این ۴۲ سال دوستان زیادی با من بوده اند؛ جمعی یا شهید شده و یا فوت کرده‌اند و جمعی هم مصلحتشان به‌گونه‌ای بوده که کنار بکشند. آنان که به رحمت یزدان رفته‌اند خداوند به رحمت خود آن‌ها را شاد گرداند و آنان که مصلحت دانسته‌اند کنار باشند خداوند به آنان نیز توفیق و پیروزی در زندگی عطا فرماید.من هم ۴۲ سال است در خدمتتان هستم و همواره استقامت داشته‌ام و خدای بزرگ نسبت به من لطف داشته و همچون رابطی در بین ملت و دولت ایستاده‌ام؛ هرکجا به نفع ملت بوده به آن‌ها درود فرستاده‌ام و از حقشان دفاع نموده‌ام و هر کجا هم به مصلحت نظام و دولت بوده عرض کرده‌ام باید همراه با حاکمیت باشیم و این به نفع ماست.

 

ماموستا ملا قادر قادری اضافه کرد: به کسانی که در طول این ۴۲ سال همواره و صادقانه ایستاده‌اند، آفرین می‌گویم و برای شهیدانمان درود می‌فرستم و از ایثارگران تشکر می‌کنم و برای دوستانم که در کنارمان بودند و اکنون به فیض شهادت نائل شده‌اند از خداوند طلب مغفرت دارم و برای آنان که مصلحت دانسته‌اند در کنار زندگی کنند، آرزوی توفیق دارم. 

 

وی با بیان اینکه پیامبر بزرگوار ما می‌فرمایند: «شَیِّبَتني سورةُ هود»سورۀ هود محاسنم را سفید کرد زیرا در آن امر به استقامت آمده است گفت: استقامت خیلی سخت است؛ بنده این سختی را لمس کرده‌ام. انواع سخنان و کم‌لطفی‌های بعضی از مسئولان را همواره لمس کرده‌ام. این ایام که سالگرد انقلاب است، می‌بایست از بین ۷۰ نفر مسئول ادارات، حداقل ۲۰ نفر از مسئولان این شهر در نماز جمعۀ ما شرکت می‌کردند؛ اما خبری از آنها نیست؛ اگر می‌گویید وضعیت پاوه نارنجی است برای ما هم نارنجی است و اگر می‌گویید وضعیت پاوه زرد است برای همۀ ما زرد است. این‌ها همه افسوس است. چرا باید این‌چنین باشد؟

 

ماموستا قادری گفت: از طرف دیگر سایت‌ها علیه ما می‌نویسند از خارج به ما دشنام می‌دهند و در داخل هم بعضاً به ما کم‌لطفی می‌کنند اما بنده همیشه شاکر پروردگار و ممنون و سپاسگزار مسئولان نظام هستم آنان که واقعاً ما را شناخته‌اند و خستگی را از تن ما رفع کرده‌اند.

 

وی در پایان گفت: امیدوارم شروع چهل و سومین سال انقلاب اسلامی برای ملت ما خیر و برای جامعه و خانواده‌های ما امنیت و رفاه و کار و شغل برای جوانان ما باشد. این‌ها هم خواسته‌هایی دارند. خدایا به خاطر عزت و عظمتت این عزیزان هم به خواست خود برسند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد