توضیحات کلی مدیر آبفای پاوه در تامین آب شرب چهار روستای الحاقی به این شهر

سرویس: اجتماعیکد خبر: 299250|23:52 - 1399/11/17
نسخه چاپی
توضیحات کلی مدیر آبفای پاوه در تامین آب شرب چهار روستای الحاقی به این شهر
مدیر آبفای پاوه گفت: الحاق روستاهای دوریسان, چورژی, سرکران و نسمه به شهر پاوه دارای مزایا و معایبی است که برای رفع انها نیاز به مطالعه, بحث و تحلیل کارشناسی دارد تا راهکارهای اجرایی یافت شوند.

به گزارشهزار ماسوله، مدیر آبفای شهرستان پاوه در گفتگوی تفصیلی با خبرنگار ما در خصوص الحاق چهار روستای نزدیک پاوه به این شهر اظهار داشت: الحاق روستاهای دوریسان, چورژی, سرکران و نسمه به شهر پاوه دارای مزایا و معایبی است که برای رفع انها نیاز به مطالعه, بحث و تحلیل کارشناسی دارد تا راهکارهای اجرایی یافت شوند.

 

سالم مرادی افزود: از نظر خدمات رسانی; در دراز مدت به نفع هر دو ( پاوه و روستاها) می باشد, ولی در کوتاه مدت بدلیل عمق و حجم زیاد مشکلات و عدم توانایی دستگاه های اجرایی و خدمات رسان در براوده کردن توقع و انتظارات عمومی ممکن است نارضایتی و گله مندی های تعدادی از شهروندان را در پی داشته باشد.

 

وی گفت: برای تامین اب روستاهای الحاقی, بندره و خانقاه بعنوان یک مجتمع یکپارچه قبلا توسط ابفای روستایی مطالعه شده است.

 

وی ادامه داد: در سنوات گذشته و قبل از استقرار ابفای روستایی منابع تامین اب روستای نسمه چشمه ویشه, سرکران چشمه کوتل, بندره از دو چشمه در پایین دست روستاهای دره بیان و چورژی, روستای چورژی چشمه شمشیر و روستای دوریسان چشمه های چاوک, قسلانی و ویشه دوریسان بوده اند.

 

مرادی اظهار کرد: چاه نسمه در سال ١٣٨٣ به منظور تامین اب مجتمع مذکور حفاری و تجهیز شده و خط انتقال ان نیز به مخزن چورژی اجرا شده است.

 

وی اضافه کرد:هم اکنون اب مخرن چورژی از طریق چشمه شمشیر و چاه نسمه تامین می شود.

 

مدیر آبفای پاوه گفت: از مخزن چورژی برای هر روستا یک خط احداث شده که لوله گذاری ان نیز در سنوات قبل انجام گرفته است. بعضی از این خطوط ابرسانی مانند چورژی, بخش هایی از روستاهای نسمه و دوریسان نیز به بهره برداری رسیده اند ولی بقیه خطوط بدلیل ابدهی کم چاه نسمه تاکنون به بهره برداری نرسیده اند.

 

وی افزود: در شرایط فعلی (کوتاه مدت) تامین اب روستاهای الحاقی از شبکه توزیع اب پاوه امکان پذیر نمی باشد زیرا  درحال حاضر شهر پاوه کمبود اب داشته و با نوبت بندی توزیع می شود و همچنین نیاز به احداث یک خط انتقال از سراب هولی به مخزن چورژی می باشد که نیاز به اعتبار ویژه دارد.

 

مرادی ادامه داد: اما درصورت رفع مشکل اب پاوه, می توان چاه سرکران را به مخزن چورژی وصل و کمبود اب روستاهای مذکور را نیز حل کرد.

 

وی افزود: برای این کار نیاز به اجرای ١٢٠٠ متر لوله گذاری از سه راهی تپه دوریسان تا مخزن چورژی می باشد.

 

سالم مرادی تصریح کرد: درصورت تزریق آب هانی کوان به شهر پاوه, می توان چاه سرکران را  به روستاهای مجتمع (روستاهای الحاقی , بندره و خانقاه) اختصاص داد و مشکل آب آنها را در کوتاه مدت حل کرد.

 

مدیر آبفای پاوه افزود: تنها تامین مقدار نیاز آبی, کافی نیست بلکه به مخزن ذخیره نیز نیاز است. ظرفیت مخزن فعلی روستای چورژی کافی نبوده و نیاز به احداث مخزنی با ظرفیت ٤٠٠٠ مترمکعب با کد ارتفاعی مخزن فعلی می باشد.

 

مرادی گفت: تامین آب دراز مدت روستاهای مذکور از آب هانی کوان, با ساخت مخزن و احداث خط انتقال نیاز به مطالعه و حداقل مبلغ ۲٠ میلیارد تومان اعتبار دارد. 

 

وی با اشاره به خطوط انتقال روستاها نیز گفت: طول خطوط انتقال روستاهای الحاقی ۲۰ کیلومتر است که حدود ۱۰ کیلومتر آن شامل: خطوط انتقال چشمه چاوک به مخزن اصلی و مخزن محله قدس, خط انتقال چشمه قصلانی به مخزن اصلی و خط انتقال چشمه ویشه به مخزن روستای نسمه نیاز به اصلاح دارند.

 

 مرادی در پایان گفت: علاوه بر آن تعدادی از ایستگاه های پمپاژ نیز نیاز به ساماندهی دارند که در مجموع مبلغ ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد