مراسم جشن میلاد کوثر و روز زن در پاوه برگزار شد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 299231|22:52 - 1399/11/14
نسخه چاپی
مراسم جشن میلاد کوثر و روز زن در پاوه برگزار شد
صبح امروز مراسم جشن میلاد کوثر و روز زن در سپاه ناحیه پاوه برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، فرمانده سپاه ناحیه پاوه در مراسم جشن میلاد کوثر و روز زن که در حسینیه سپاه ناحیه پاوه برگزار شد در سخنانی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم اظهار داشت: در دیدگاه اسلام؛ بین زن و مرد هیچ فرقی وجود ندارد و اگر کسی عمل صالح انجام دهد خداوند اجر و پاداش ان عمل را به آن شخص چه مرد و چه زن باشد؛ می دهد و حیات طیبه به آنها خواهد داد.

 

سرهنگ سلطان قلی با بیان اینکه در قرآن بسیار از حقوق زنان اشاره شده است گفت: زنان نصف جامعه هستند و عقل و شرع هم حکم می کند که حقوق انها اهمیت دارد و قران نیز بر اهمیت آنان در جامعه اشاره کرده است.

 

وی گفت: جامعه زنان در قبل از اسلام وضعیت مناسبی نداشت به طوری که اعراب جاهلیت دختران خود را زنده به گور می کردند و دختران را ننگ خانواده و جامعه می پنداشتند اما اسلام بین زن و مرد هیچ تفاوتی قایل نشد .

 

وی با بیان اینکه بدون زنان خوب و پارسا در جامعه؛ هیچ مردی به پادشاهی نمی رسد ادامه داد: در دامن زنان است که مرد به معراج می رود و هر مردی که موفق است قطعا یک زن در کنار او به عنوان تکیه گاه وجود دارد .

 

سرهنگ سلطان قلی با اشاره به ذکر اسامی برخی از زنان در قرآن گفت: خداوند اسم برخی از زنان را به نیکی نام برده است.

 

فرمانده سپاه ناحیه پاوه با اشاره به سوره کوثر نیز گفت: شان و نزول این سوره در وصف حضرت فاطمه زهرا(س) دخت نبی مکرم اسلام(ص) است که کفار ؛ پیامبر گرمی اسلام را که فرزند پسر نداشت ؛ابتر عنوان می کردند و این سوره هم از جانب خداوند که کفار را ابتر عنوان می کند؛ نازل شد.

 

وی افزود: امروز روزی پنج بار اسم مبارک پیامبر بزرگوار اسلام پس از گذشت ۱۴۰۰ سال ؛در اذان و نمازهایمان تکرار می شود و در واقع اسم همان کفار ابتر ماند و نامی از انها وجود ندارد.

 

در ادامه مسول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه پاوه نیز در سخنانی ضمن تبریک روز زن با اشاره به جایگاه مقام زن در قرآن و روایات اظهار داشت: برای جایگاه و مقام زن؛ همین بس که ولادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) به نام روز زنان نامگذاری شده است.

 

حاج آقا جعفری افزود: امروز باید تمامی زنان از تمام ابعاد زندگی وجودی بخش حضرت زهرا(س) از جمله ابعاد عبادی؛ سیره اجتماعی و سیاسی و شوهر داری الگو بگیرند .

 

وی گفت: پیامبر بزرگوار اسلام(ص) و حضرت حجت هم بارها می فرمایند که وجود فاطمه زهرا الگوی حسنه برای تمامی جهانیان است .

 

وی ادامه داد: و در بحث جایگاه و مقام مادر هم همین نکته که امام راحل فرمودند ؛ مرد از دامن زن به معراج می رود؛ جایگاه والای مقام زن را می رساند.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه بارها پیامبر اسلام(ص)و آیات قران بر جایگاه رفیع مادر تاکید نموده گفت: کسانی که خدمت پیامبر حضور پیدا می کردند و از آن حضرت چگونگی بوسه زدن بر پاشنه بهشت را سوال می کردند و یا دعا جهت رفع گرفتاری ها؛ پیغمبر اسلام می فرمودند که بروید پای مادران خود را ببوسید و اگر مادر هم نبود بر قبر مادر خود بوسه بزنید و در نهایت اگر ان هم امکان نداشت سراغ پدر خود روید.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد