دادستان پاوه در نشست پیشگیری از جرم:

اجازه نخواهیم داد با تصرف اراضی ملی امنیت غذایی آیندگان تهدید شود

سرویس: اجتماعیکد خبر: 299230|23:11 - 1399/11/13
نسخه چاپی
اجازه نخواهیم داد با تصرف اراضی ملی امنیت غذایی آیندگان تهدید شود
دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان پاوه گفت: اراضی کشاورزی و منابع ملی ضامن امنیت غذایی نسل‌های آینده ما هستند و ما هرگز به عده ای افراد سودجو و منفعت طلب اجازه نخواهیم داد با تصرف این اراضی آینده، آیندگان مان تهدید شود .

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از سلام پاوه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پاوه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم که با دستور کار بررسی تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغات در دادگستری تشکیل شد گفت تصرف منابع طبیعی طی سال گذشته و امسال یک رشد تساعدی و غیر قابل قبول داشته است.

صحرایی افزود: اراضی کشاورزی ومنابع ملی ضامن امنیت غذایی نسل‌های آینده ما هستند و ما هرگز به عده ای افراد سودجو و منفعت طلب اجازه نخواهیم داد با تصرف این اراضی آینده، آیندگان مان تهدید شود .

وی با انتقاد از بعضی مدیران دستگاههای اجرایی گفت متاسفانه این مدیران و دستگاههای زیر مجموعه آنان بجای پیشگیری و مقابله با متصرفان منابع ملی ،روند و فرآیند تصرف را تسهیل میکنند .

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پاوه تصریح کرد در صورت تداوم این روند با مدیران تسهیل گر در تصرف اراضی ملی برخورد قاطع خواهد شد .

صحرایی با اشاره به مصوبه تعریض و آسفالت جاده بیدمیری گفت مسئولان نباید با مصوبات خلاف قانون روند و مسیر تخلف را فقط برای رضایت و منفقعت عده ای صاف و آسفالت کنند .

وی گفت سراب هولی و بیدمیری تنها منبع تامین آب شرب شهر پاوه است ،لذا ما اجازه نخواهیم داد سلامت یک شهر برای تفریح یک عده تهدید شود .

دادستان پاوه افزود: من بعد دستگاههای خدمات رسان بدون استعلام از منابع طبیعی و جهاد کشاورزی از واگذاری انشعاب بطور جدی خودداری کنند .

صحرایی افزود: بنده به عنوان دادستان و دستگاه قضایی با تمام توان موضوع صیانت از منابع ملی و برخورد قاطع با متصرفان و قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز را پیگیری و دنبال خواهیم کرد ،ضمن اینکه تمرکز ما بر پیشگیری و جلوگیری از تصرف اراضی ملی و ساخت وسازهای غیر مجاز خواهد بود .

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پاوه گفت: اراده و عزم جدی در دستگاه قضایی چه در استان و چه در شهرستان برای پیشگیری و مقابله با تصرف اراضی ملی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی و صیانت از حریم منابع آب شرب مردم وجود دارد .

در این نشست فرماندهان سپاوه و نیروی انتظامی ، بخشداران باینگان و نوسود، شهردار پاوه ، روسای ادارات جهاد کشاورزی ، منابع طبیعی ، محیط زیست ، آبفا ریال برق و… با بیان نکته نظراتی بر اجرای درست و قاطع قانون و اقدامات لازم تاکید داشتند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد