پروژه آسفالت جاده بیدمیری برخلاف قانون است / قاطعانه با سازندگان غیر مجاز و متصرفان منابع طبیعی برخورد می کنیم

سرویس: اجتماعیکد خبر: 299210|16:00 - 1399/11/07
نسخه چاپی
پروژه آسفالت جاده بیدمیری برخلاف قانون است / قاطعانه با سازندگان غیر مجاز و متصرفان منابع طبیعی برخورد می کنیم
دادستان شهرستان پاوه گفت: ما قاطعانه برخورد با سازندگان غیر مجاز و تصرف کنندگان منابع طبیعی با تغییر کاربری این مناطق را در دستور کار خود قرار داده و شعبه ویژه ای را تشکیل داده ایم

به گزارشهزار ماسوله، دادستان شهرستان پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: براساس اعلام گزارش هایی مبنی بر ساخت و سازهای غیر مجاز در بیدمیری مربوط به سنوات گذشته که متاسفانه با سرعت زیادی در سالهای اخیر رو به جلو بوده است؛ صبح امروز همراه با دستگاههای متولی امر از این منطقه بازدید به عمل آمد.

 

نوید صحرایی افزود: متاسفانه ساخت و سازها در این منطقه با سرعت زیادی ؛ شیب صعودی گرفته است و اقداماتی که از سالهای گذشته مبنی بر جلوگیری از ساخت و سازها در اراضی منابع طبیعی و تغییر کاربری باغ ها داشته اند؛ مطلوب نبوده است.

 

وی گفت: برخی از این ساخت و سازها مربوط به دو با سه دهه گذشته است اما در چند سال اخیر؛ ساخت وسازها سرعت بیشتری گرفته است و چندین فقره از این ساخت و سازها که اکنون وجود دارند غیر مجاز ؛ و پرونده هایی مبنی بر قلع و قمع دارند و یک سری از پرونده ها هم در حال رسیدگی می باشند.

 

وی خطاب به متصرفان به منابع طبیعی و تغییر کاربری اراضی در شهرستان گفت: یکی از چشمه های تامین آب شرب شهر پاوه موسوم به سراب هولی در این منطقه بدیمیری واقع است که براساس قانون هرگونه ساخت و ساز و تصرف حریم این چشمه های آب شرب شهرستان ممنوع است.

 

صحرایی ادامه داد: اگر این ساخت و سازها ادامه پیدا کند و ممانعتی به عمل نیاید قطعا در سالهای آتی باعث نشت آلودگی به تامین چشمه های آب شرب این منطقه خواهد شد و علاوه بر آنکه سلامت شهرستان را با تهدبد جدی مواجه می کند؛ تامین آب شرب شهرستان را با مشکلات بیشتری روبرو می کند.

 

وی ادامه داد: ما قاطعانه برخورد با سازندگان غیر مجاز و تصرف کنندگان منابع طبیعی با تغییر کاربری این مناطق را در دستور کار خود قرار داده و شعبه ویژه ای را تشکیل داده ایم و آن پرونده هایی را هم که در حال رسیدگی هستند با سرعت بیشتری پیگیری خواهیم کرد و این شعبه هم خارج از نوبت این پرونده ها را رسیدگی خواهد کرد.

 

دادستان پاوه اضافه کرد: احکام قطعی که صادر شود شک نکنند که در کمترین زمان ممکن در پی اجرای آن احکام خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه تاکنون فقط انشعاب برق به این ساخت وساز ها ارائه شده است گفت: دوستان اداره برق هم اگر انشعاب غیر مجازی به این متصرفان داده شده است ؛ حتما در اسرع وقت قطع و جمع آوری کنند چرا که کاملا این تصرفات غیر قانونی است .

 

وی خاطر نشان کرد: اخیرا هم در پی آسفالت جاده دسترسی بیدمیری هستند و اظهاراتی که دوستان و کارشناسان در پی این بازدید داشتند ؛ تشخیص ما این است که هیچ ضرورتی برای آسفالت این جاده وجود ندارد .

 

وی افزود: به جز تعداد معدودی که در ارتفاعات و جزء مستثنیات و قانونی تملک کرده اند مابقی این ساخت و سازها غیر قانونی احداث شده اند و ما نمی توانیم به عبارتی جاده صاف کن برای این افراد باشیم.

 

صحرایی تصریح داشت: ما اجازه دسترسی آسانتر به ساخت و سازها را با مجوز آسفالت جاده بیدمیری نخواهیم داد چرا که این خود تشویقی برای افراد دیگر در جهت ساخت و سازهای غیر مجاز خواهد بود و شهرداری را مجاب کرده این که این عملیات را متوقف کند .

 

دادستان شهرستان پاوه با اشاره به اینکه این پروژه متاسفانه برخلاف قانون است گفت: مادامی که دادستانی در این شهرستان درپی تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی است به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد که این جاده اسفالت شود چرا که هم دسترسی به انفال و منابع طبیعی سهل و الوصول می شود و هم ایجاد حق و مالکیتی برای متخلفین خواهد کرد و ان شاالله به دنبال قلع و قمع این اماکن هستیم.

 

وی در پایان با هشدار جدی به منصرفان به طبیعت گفت: هشدار جدی به آنهایی که به دنبال دست اندازی و تصرف در طبیعت هستند خواهیم داد و از این پس در بدو امر؛ جلوی ساخت و سازها را خواهیم گرفت و آنچه که در گذشته ساخته شده است در پی اجراتی قانون و بازگشت به بیت المال هستیم و ان شاالله این منطقه را به وضع مطلوبی برسانیم.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد