ایده پور در الحاق روستاهای نزدیک به شهر پاوه:

شهر پاوه به سوی یک شهر خطی گام بر می دارد/ضروری است شهرداری ناحیه ی دوم پاوه تاسیس گردد

کد خبر: 299198|18:27 - 1399/11/01
نسخه چاپی
شهر پاوه به سوی یک شهر خطی گام بر می دارد/ضروری است شهرداری ناحیه ی دوم پاوه تاسیس گردد
ایده پور فرماندار پاوه در جلسه ی ابلاغ مصوبه ی الحاق روستاهای دوریسان ، چورژی ، سرکران و نسمه به شهر پاوه گفت: چند روستا در شهرستان پاوه باقی مانده اند بگذاریم این روستاها ، روستا بمانند اما امکانات را به آنها برسانیم. ما امروز در الحاق روستاهایمان به شهرها بدهکار کسی نیستیم اما بدهکار اجدادمان و آیندگان خواهیم بود.

به گزارشهزار ماسوله، فرماندار شهرستان پاوه در ایده پور در جلسه ی الحاق روستاها به شهر پاوه در سخنانی اظهار داشت: در مسیر الحاق این روستاها به پاوه با توجه به ضروری بودن موضوع امام جمعه ی پاوه ، شورای شهر و شهرداری ، دهیاران و شوراهای روستاهای مذکور و تعداد زیادی افراد دیگر ما را در این مسیر کمک و مساعدت نمودند که صمیمانه از همه ی این عزیزان سپاسگزاریم .

 

ایده پور افزود: اتفاقی که افتاده تاریخ آینده را دچار تغییر می نماید ما دیگر روستاهایی به نام دوریسان ، سرکران ،چورژی و نسمه نخواهیم داشت ما هویت چند قرنی این نقاط را تغییر داده ایم و واژه ی روستا را از این نقاط حذف کرده ایم اما اسامی باید بمانند .

 

وی گفت: شهر پاوه به سوی یک شهر خطی گام بر می دارد شهر خطی بحران زاست ،آنارشی معماری فراهم می کند.

 

وی ادامه داد: از هم اکنون که وضعیت این روستاها در از نظر اداری در حال تغییر و تحول است عده ایی در حال انجام تخلفات مختلف در این روستاها هستند این تخلفات از دیده پنهان نخواهند بود این عده ی سود جو الحاق را نوعی کنترل بر اعمال غیر قانونی خود می دانند .

 

وی ادامه داد: متاسفانه از چندین سال پیش به دلیل مهاجرتها و ماندگاری روستاهای ذکر شده هویت روستایی و بافت زیبای روستایی خود را از دست دادند و عملاً فضا و مکانی تبدیل شدند که سایه اش را بر پاوه تحمیل می نمود .

 

فرماندار پاوه گفت: دهیار روستای ما در دوریسان با جمعیتی بیش از جمعیت شهرهای نوسود و باینگان مواجه بوده است .در چورژی ساختمانهایی هفت طبقه داریم با یک متر کوچه .در کنار تابلوی شهرداری پاوه در محدوده ی روستای دوریسان ساختمان هفت طبقه ساخته شده و شهرداری کاری نتوانسته انجام دهد .

 

وی افزود: از روز اعلام وصول نامه ی هیات وزیران دهیاران حق پاسخگویی به مکاتبات را نداشته اند و هر گونه مکاتباتی از آن روز به بعد بلا اثر است و  شهرداری موظف است از امروز الحاقها و حریم ها را مشخص کند .تابلوی ورودی پاوه در اسرع وقت پس از مشخص شدن حرایم در ورودی نصب گردد .همچنین پلیس راهنمایی و رانندگی موظف است  محدوده ی فضای الحاقی را تحت نظارت خود قرار دهد .

 

ایده پور خاطر نشان کرد: تمامی ساختمانهای غیر مجاز در این فضای الحاقی باید به کمیسیون ماده ی صد شهرداری ارجاع داده شوند هیچ گونه اهمالکاری در این خصوص قابل قبول نیست .از امروز به بعد هر گونه تخلفی در محلات دوریسان ، سرکران ، چورژی و نسمه پاوه متوجه شهرداری بوده شهرداری باید با متخلفین برابر قانون برخورد نماید .

 

وی در پایان گفت: بنیاد مسکن تمامی پرونده ها ی کمیسبون ماده 99 را به کمیسیون ماده صد شهرداری تحویل نماید .و ضروری است شهرداری ناحیه ی دوم پاوه تاسیس گردد و از ظرفیت خوب و مناسب دهیاران در شهرداری باید استفاده شود .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد