نماینده اورامانات: وزیر راه باید محاکمه شود

سرویس: اجتماعیکد خبر: 299196|18:15 - 1399/11/01
نسخه چاپی
نماینده اورامانات: وزیر راه باید محاکمه شود
آرش زره تن لهونی نماینده اورامانات در سخنانی تند و کوبنده در صحن علنی مجلس خواستار محاکمه وزیر راه شد.

به گزارشهزار ماسوله، آرش زره تن لهونی در نطق میان دستور:مردم کُرد پا به پای نظام حرکت کرده و دل به آن گره زده اند

عضو هیأت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مردم کُرد پا به پای نظام حرکت کرده و دل به آن گره زده اند و در کنار سایر مناطق به ایران اسلامی عشق می ورزند و آماده و ساختن و محافظت کردن از این پیکره هزاران ساله اند.

در نشست علنی صبح امروز(چهارشنبه، اول بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: من از سرزمینی آمده ام که مردمانش ضرب المثل نجابت، عشق و سلحشوری اند؛ مردمی ایستاده، سروقامت و صلابت سیرت؛ مردم سرزمین من، مردم کرد، پای در هر کجای این کره خاکی نهاده اند، ایرانی و نماینده ایران بوده اند، حتی اگر صدا و سیمایشان بی‌مهری کند و مجری‌اش لحن و لفظش خوش نباشد.

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه دژ مستحکم ایران، مفتخر به مرزدارانی از جنس مهربانی و اقتدار است، عنوان کرد: وقتی از مردم پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی می گویم، از آنانی می گویم که از روزهای آغازین انقلاب در کنار امام(ره) بوده اند؛ از آنانی که مردان و زنانشان پاسدار انقلاب و خصم دشمن دون بوده اند و یک وجب از خاک وطن را رها نکردند.

وی افزود: مردم نجیب کُرد بر آن عهدی که با معمار انقلاب بسته اند و امروز راه همان راه است و رهبری همان رهبر. حال که این مردم این چنین در کنار دولت خود ایستاده اند، آیا سزاوار است که علیرغم فرمایش صریح 9 سال پیش مقام معظم رهبری در خصوص رفع مشکلات، همچنان استخوان لای زخم باشد؟

زره تن خطاب به دولت و وزرای کابینه تأکید کرد: جوان کُرد عاشق وطن، از دورترین مناطق مرزی غرب کشور و با کمترین امکانات آموزشی در بهترین دانشگاه های کشور پذیرفته و با بهترین سوابق علمی فارغ التحصیل می شود، اما کار و اشتغال آرزوی اوست. معنای اشتغال یعنی دل در گرو وطن داشتن، یعنی ساختن و یعنی من اینجا را دوست دارم و این پیام جوانان کُرد است.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: جوان غیور کُرد، علیرغم تحصیلات عالیه و توانمندی کم نظیر خود باید کولبری کند تا عرق کار بریزد، نه عرق شرم نداشتن. مردم این سرزمین چندین کیلو بار را از میان صخره ها عبور می دهند تا لقمه نانی کسب کنند؛ آیا شما اندکی از این درد را چشیده اید؟

وی اضافه کرد: لفاظی برخی وزرای وقیح شما کارد را به استخوان رسانده، عنوان کرد: چند صد نفر دیگر باید در جاده های اورامانات جان بدهند تا وزیر راه از خواب بیدار شود؟ من از اختیارات نمایندگی مطلع هستم، اما کار از سوال و استیضاح گذشته و وزیر راه باید محاکمه شود.
زره تن سرانه فوت جاده ای در اورامانات را حدود دو برابر میانگین جاده ای اعلام کرد و افزود: وزارت نیرو از آب مضایقه می کند، این چه بساطی است آقای وزیر؟ پس از زلزله بسیاری از روستاها آب شرب ندارند. آیا می شنوید؟ اکثر زمین های منطقه علیرغم وجود رودخانه و سدها، به صورت دیم کشت می شود که معنی آن این است که بازدهی کم کیفیت و اشتغال ناقص و بیکاری و هزاران تبعات اجتماعی و امنیتی.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه ادامه داد: یک کارخانه در سراسر این منطقه یافت نمی شود. جنگ بود و توسعه ندادن صنایع در مناطق مرزی منطقی بود اما امروز که سال ها از جنگ می گذرد، منطق شما چیست؟ بی حالی یا کمکاری؟ سراسر اورامانات ظرفیت صنعت خدادادی گردشگری دارد. نه هزینه کلان دارد و نه زمان زیادی می خواهد تا بهره برداری انجام شود و صرفا برنامه ریزی و صدور مجوز می خواهد و باقی آنها را مردم و جذابیت های منطقه به پیش می برد.
وی تأکید کرد: مردم کُرد پا به پای نظام حرکت کرده و دل به آن گره زده اند و در کنار سایر مناطق به ایران اسلامی عشق می ورزند و آماده و ساختن و محافظت کردن از این پیکره هزاران ساله اند.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اکنون آن سوی کره خاکی رژیم ایالات متحده آمریکا در دموکراسی شکننده خود مستأصل شده و برای آن رژیم مستأصل، پیام واضح مردم ایران به تأسی از مردم انقلاب و شهدای این مرز و بوم بالاخص سردار شهید حاج قاسم سلیمانی این است که ایران به کسی باج نمی دهد./خبرگزاری خانه ملت

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد