فرماندار پاوه:

۱۲ میلیون مترمکعب آب از سد داریان به باغات پاوه اختصاص یافت

سرویس: اجتماعیکد خبر: 299194|18:59 - 1399/10/30
نسخه چاپی
 ۱۲ میلیون مترمکعب آب از سد داریان به باغات پاوه اختصاص یافت
فرماندار شهرستاان پاوه گفت: ۱۲ میلیون متر مکعب آب از آبهای سد داریان و هیرویی برای کشاورزی در سطح شهرستان پاوه اختصاص یافت.

به گزارشهزار ماسوله، فرماندار شهرستان پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما در این باره اظهار داشت: در طول چند سال گذشته بحث حق آبه یا مطالبه مردم پاوه از آورده سد داریان و هیرویی به کرات مطرح و از جانب مقامات مسئول مورد پیگیری قرار گرفته است.

 

ایده پور افزود: جناب استاندار با مکاتباتی که در شهرستان و استان از مطالعه طرح داشته و در پی مذاکراتی  با معاون آب نیرو و آبفای وزیر نیرو ؛ منجر به این گردید که ۱۲ میلیون متر مکعب آب از آبهای سد داریان و هیرویی برای کشاورزی در سطح شهرستان پاوه اختصاص یابد.

 

وی گفت: این تخصیص برای اصلاح باغات منطقه و هم برای توسعه این باغات است.

 

وی با بیان اینکه برای این طرح جهاد کشاورزی شهرستان ۱۱۴۰ هکتار از اراضی محدوده را مطالعه و کارهای آن انجام شده است گفت: ۷۵۰ هکتار از این اراضی در ارتفاع ۰ تا ۲۰۰ متر از سطح آبهای منطقه قرار دارند که بخش اعظم آب را برای این مقدار در نظر گرفته شده است.

 

فرماندار پاوه افزود: بخش دیگر این اراضی برای ؛ جا مانده عملیات برداشت خاک برای سد داریان و هیرویی در روستای هیرویی در نظر گرفته شده است و هم اکنون مقدار قابل توجهی از زمین ها نیز در مالکیت دولت باقی مانده که از سنوات گذشته؛ مطالعاتی شروع شده است و قرار است به عنوان بحث گلخانه ای و تولیدات میوه ای و گیاهان گلخانه ای به عنوان یک برند برای بخش نوسود با اهداف دراز مدت صادرات در نظر گرفته شود .

 

وی با اشاره به اینکه این موضوع در سفر رئیس قوه قضاییه به پاوه مورد تأکید بود اضافه کرد: این تخصیص آب در تاریخ ۲۳ به استاندار ابلاغ شده و استاندار نیز به ما و تمام دستگاههای اجرایی ابلاغ کرده است .

 

ایده پور در پایان گفت: امیدوارم کسانی که به دنبال توسعه باغات و ایجاد اشتغال هستند بتوانیم در زمان آتی و هر چه زودتر برای بهره برداری از این تخصیصات اقدامات لازم را انجام دهیم و بتوانیم برای اشتغال جوانان تحصیل کرده بومی؛ اشتغال خوبی داشته باشیم.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد