کیوان سامیان:

علایم کووید ۱۹ تا شش ماه می تواند باقی بماند!

سرویس: اجتماعیکد خبر: 299192|20:25 - 1399/10/29
نسخه چاپی
علایم کووید ۱۹ تا شش ماه می تواند باقی بماند!
کیوان سامیان مسئول واحد مبارزه با بیماریهای شبکه بهداشت و درمان پاوه گفت: علایم کووید ۱۹ تا شش ماه می تواند باقی بماند!

به گزارشهزار ماسوله، کیوان سامیان مسئول واحد مبارزه با بیماریهای شبکه بهداشت و درمان پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: طبق تحقیق اخیر منتشرشده در مجله پزشکی لانست  احتمال داردعلائم کووید-۱۹ تا۶ماه باقی بمانند. تقریبا سه چهارم بیماران شش ماه پس از تشخیص اولیه، علائمی از بیماری را گزارش کردند.

 

وی افزود: ۶۳ درصد گفته‌اند که آن‌ها هنوز خستگی یا ضعف عضلانی دارند، ۲۳ درصد به اضطراب یا افسردگی اشاره کرده‌اند، و ۲۶ درصد مشکل در خواب را گزارش کرده‌اند.

 

وی اضافه کرد: کسانی که به کووید-۱۹ مبتلا شده و سلامت خود را بازیافته‌اند، حتی در زمانی که در بدن خود آنتی‌بادی دارند نیز همچنان ممکن است تا مدتی در بینی و گلوی خود کوروناویروس جدید را داشته باشند .این، یکی از موارد مهمی است که بی‌اطلاعی از آن یا غفلت از آن سبب می‌شود تلاش برای مهار کووید-۱۹ شکست بخورد.

 

سامیان گفت: شاید این نکته بتواند بازگشت غیرمنتظرۀ کووید-۱۹ به برخی از کشورهایی که آن را مهار کرده بودند توجیه کند اما همشهریان عزیز با توجه به روند افزایشی موارد مثبت بیماری طی روزهای گذشته لازم است پروتکل و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمایند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد