حفاظت از محیط زیست و طبیعت ریشه در فرهنگ منطقه دارد/اعلام روز بدون خودرو در پاوه بمناسبت روز هوای پاک

سرویس: اجتماعیکد خبر: 299189|15:47 - 1399/10/29
نسخه چاپی
حفاظت از محیط زیست و طبیعت ریشه در فرهنگ منطقه دارد/اعلام روز بدون خودرو در پاوه بمناسبت روز هوای پاک
رئیس محیط زیست پاوه گفت: حفاظت از محیط زیست ، طبیعت و حیات وحش ، ریشه در اخلاق ، فرهنگ و اعتقادات انسان داشته و در هر منطقه ای که این سه شاخص قوی و محکم باشد به نسبت محیط زیست سالم و امن تری خواهد داشت ‌.

به گزارشهزار ماسوله، رئیس اداره محیط زیست شهرستان پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما  بمناسبت گرامیداشت روز ملی هوای پاک در سخنانی اظهار داشت:۲۹ دی ماه روز ملی هوای پاک امسال با شعار ( هوای پاک؛ تعهد مسئولان؛ مشارکت مردم )  بمنظور جلب توجه مردم به موضوعات زیست محیطی ، زندگی سالم و تنویر افکار عمومی نامگذاری شده است.

 

محمد اخگر زاده افزود: این عنوان در واقع در راستای ایجاد حساسیت بین اقشار مختلف جامعه  به جهت تلاش و مشارکت همگانی در کاهش آلودگی ها با عدم استفاده از خودروهای تک سرنشین و استفاده از خودروهای عمومی ، صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی در منازل و ادارات ،  رفع نواقصات  خودروها و ‌‌‌‌... محقق خواهد شد .

 

وی گفت: حفاظت از محیط زیست ، طبیعت و حیات وحش ، ریشه در اخلاق ، فرهنگ و اعتقادات انسان داشته و در هر منطقه ای که این سه شاخص قوی و محکم باشد به نسبت محیط زیست سالم و امن تری خواهد داشت ‌.

 

اخگر زاده ادامه داد: معاونت فرمانداری شهرستان پاوه در راستای اجرای برنامه های مربوط به هفته هوای پاک ، روز چهارشنبه مورخ ۹۹/۱۱/۱ را بعنوان " روز بدون خودرو" برای شهرستان اعلام و از عموم شهروندان و همشهریان ، کلیه ادارات و ارگانهای دولتی و عمومی و ... درخواست داشتند تا حتی المقدور از تردد خودروهای شخصی و تک سرنشین خودداری و در صورت ضرورت از خودروهای عمومی استفاده نمایند ‌ .

 

وی در پایان گفت: برای کمک به حفظ سلامت خود و دیگران ، جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ طبیعت و داشتن محیط زیست سالم و امن همه با هم  باید تلاش و حس مسئولیت پذیری در این زمینه در تک تک شهروندان  تقویت گردد ‌‌.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد