معاون فرماندار پاوه:

سهامداران شرکت های سرمایه گذاری استانی نسبت به ثبت نام سجام اقدام كنند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 299168|10:53 - 1399/10/21
نسخه چاپی
 سهامداران شرکت های سرمایه گذاری استانی  نسبت به ثبت نام سجام اقدام كنند
عبدالله زاده گفت: سهامداران شرکت های سرمایه گذاری استانی اگر خواسته باشند سهام خود را به فروش برسانند (فروش سهام بصورت خود نظر – تخصیصی - ) باید حتماً نسبت به ثبت نام در سامانه اینترنتی سجام اقدام و کد بورسی دریافت نمایند .

به گزارشهزار ماسوله، عبداله زاده معاون فرماندار پاوه در گفتگويي با خبرنگار ما به منظور آگاهی بخشی به سهام داران طرح سهام عدالت در شهرستان اظهار داشت: با توجه به درخواست ریاست محترم جمهوری از مقام معظم رهبری در خصوص آزاد سازی سهام عدالت و فرمان و موافقت معظم له هم اکنون سهام عدالت به دو روش تخصیصی و مستقیم قابل بهره برداری هستند.

 

هوشيار عبداله زاده افزود :هر یک از مشمولین محترم سهام عدالت باید جهت تعیین روش مدیریت سهام خود در سامانه ی جامع اطلاعات مشتریان (سجام) به آدرس اینترنتی ثبت نام نموده مراحل لازم را در این سامانه ثبت نمایند .

 

وي گفت: صاحبان سهام عدالت و مشمولین این طرح باید بدانند در صورت عدم مراجعه به سامانه ی سجام در مدت قانونی به منظور تغییر و تعیین نحوه ی مدیریت سهام ، سهام متعلق به سهامداران به صورت اتوماتیک توسط شرکتهای سرمایه گذاری استانی سهام عدالت ساماندهی و مدیریت خواهند شد (( روش غیر مستقیم ))

 

وي ادامه داد: در روش غیر مستقیم صاحبان و مشمولین سهام عدالت صرفاً سهام داران شرکت های سرمایه گذاری استانی خواهند بود .

 

وي افزود: در روش غیر مستقیم تعدادی از سهام شرکت های سرمایه گذاری استانی به دارندگان سهام عدالت تخصیص پیدا خواهد کرد و مدیریت سهام عدالت صاحبان و مشمولین سهام عدالت به نمایندگی از طرف سهام داران خود سهام دار شرکت های سرمایه پذیر طرح سهام عدالت خواهند بود .

 

عبدالله زاده اضافه كرد: شرکتهای سرمایه گذاری برابر قوانین و مقررات مربوطه می توانند در مجامع شرکت های سرمایه پذیر سهام عدالت اعمال رای نمایند و مجامع شرکت های سرمایه گذاری شامل بیش از 36 شرکت بورسی هستند .

 

وي گفت: لازم است به مشمولین و صاحبان سهام در طرح سهام عدالت یاد آور شد که شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت در سنوات گذشته به صورت سهامی (( عام )) در قالب قانون تجارت و البته با اساسنامه مصوب به منظور مدیریت سهام عدالت تخصیص یافته به آن دسته از افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب نموده اند ایفای نقش خواهد داشت .

 

معاون فرماندار پاوه اظهار كرد: یکی از مزیت های تعیین روش غیر مستقیم این است که شرکتهای سرمایه گذاری استانی همزمان با آزاد سازی سهام عدالت نسبت به افزایش سرمایه از محل میزان دارایی اعلامی سازمان خصوصی سازی اقدام نموده و نسبت به اخذ پذیرش از بورس اوراق بهادار تهران قبلاً اقدام کرده و این روش همچنان ادامه دارد .

 

وي افزود: سهامداران شرکتهای سرمایه گذاری استانی سهام عدالت جهت اطلاع از تعداد سهام تخصیص یافته خود نزد شرکت سرمایه گذاری استانی به آدرس اینترنتی مراجعه نمایند .

 

عبدالله زاده گفت: سهامداران شرکت های سرمایه گذاری استانی اگر خواسته باشند سهام خود را به فروش برسانند (فروش سهام بصورت خود نظر – تخصیصی - ) باید حتماً نسبت به ثبت نام در سامانه اینترنتی سجام اقدام و کد بورسی دریافت نمایند .

 

وي افزود: سهام داران شرکت های سرمایه گذاری استانی بعد از دریافت رمزینه یا کد بورسی می توانند ازشرکتهای کارگزاری بورس اوراق بهادار پنل اختصاصی خرید و فروش (معاملاتی ) خود را اخذ و دریافت نموده و خود راساً نسبت به فزوش سهام خود یا افزایش آن اقدام نمایند

 

وي اظهار داشت: آن دسته از افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند در حال حاضر سهام دار شرکت های سرمایه گذاری استانی هستند و می توانند از حقوق سهامداری خود به شکل زیر بهره مند گردند :
حضور در مجامع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده شرکت سرمایه گذاری استانی و اعمال رای راساً یا وکالتاً و تصمیم گیری در مورد عملکرد مدیران شرکتها در تایید یا رد صورت های مالی و ... با استفاده از تمهیدات صورت گرفته از جمله انتخابات و مجامع الکترونیکی
در خواست عضویت در هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری استانی سهام عدالت
بهره مندی از مزایای سهامداری از جمله دریافت سود عملکرد سالیانه شرکت سرمایه گذاری استانی سهام عدالت .
مشارکت در افزایش سرمایه احتمالی شرکت سرمایه گذاری استانی سهام عدالت
امکان فروش سهام تخصیص یافته از شرکت سرمایه گذاری استانی یا خرید سهام جدید .

 

عبداله زاده در پایان گفت : اینکه سهام داران کدام روش ، روش تخصیص یا روش مستقیم را برای سهام خود در نظر دارند موضوعی است که خود صاحبان سهام عدالت تعیین می نمایند اما کارشناسان اقتصادی اعتقاد دارند که بهتر است صاحبان این سهام نه تنها سهام خود را بفروش نرسانند بلکه اقدام به افزایش سهام نمایند تا از سود و ارزش افزوده ی سهام خود در دراز مدت بیشتر بهره مند گردند .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد