مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار رشید حاج قاسم سلیمانی در نوسود برگزار شد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 299151|19:01 - 1399/10/16
نسخه چاپی
مراسم گرامیداشت  اولین سالگرد شهادت سردار رشید  حاج قاسم سلیمانی در نوسود برگزار شد
مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار رشید حاج قاسم سلیمانی در نوسود برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، بمناسبت سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اولین سالگرد این والا مقام  در سالن جلسات بخشداری با حضور سلطان قلی فرمانده ی  سپاه ناحیه  شهرستان پاوه، جهانبانی بخشدار نوسود، ویسی رئیس اداره ی آموزش و پرورش،فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی شهر  نوسود و مسئولین سطح شهر برگزار گردید.

 

سرهنگ سلطانقلی فرماندهی سپاه ناحیه  شهرستان پاوه  ضمن گرامی داشت یاد و خاطره ی شهید حاج قاسم سلیمانی به خصوصیت های شخصیتی این والا مقام پرداخت.

 

وی راز ماندگاری نام و یاد شهید سردار سلیمانی را علاوه بر رشادت ها و دلاوری های ایشان بخاطر صفات شخصی برجسته اش همچون اخلاص و فروتنی و رفتار نیک با مردم و همچنین معامله با خدا دانست.

 

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راهبرد جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم افزود:اگر جان فشانی های آن شهید بزرگوار در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی  نبود الان ما شاهد گسترش این پدیده شوم و خطرناک در سرا سر منطقه بودیم.

 

 وی ضمن تبیین مولفه های مادی و معنوی  و قدرت ملی،ارزش ها و آرمان های دینی و ملی را زمین ساز اقدامات بی بدیل شهید حاج قاسم سلیمانی و هم رزمانش برشمرد.

 

فرمانده سپاه ناحیه پاوه  هدف از برگزاری این برنامه ها را، زنده نگه داشتن یاد و خاطره ی شهدا و ایجاد روحیه انقلابی گری،مقاومت و بصیرت افزایی به نسل های جوان جامعه دانست.

 

نجیب ویسی رییس اداره ی آموزش و پرورش نوسود نیز در این جلسه  ضمن خیرمقدم به حاضرین در جلسه با سلام و درود بی پایان به ارواح طیبه و تابناک شهدای ۸سال دفاع مقدس،شهدای انقلاب  اسلامی و همچنین شهدای امنیت به ویژه شهید والا مقام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید هسته ای محسن فخری زاده و آرزوی طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری و توفیق روز افزون برای کلیه خدمت گذاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی،با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند:سردار شهید قاسم سلیمانی هم در زمان زنده بودنش استکبار را شکست داد و‌ هم با شهادتش شکست داد این موضوع ادعا نیست اینها چیز هایی است که اثبات شده است.

 

نجیب ویسی رئیس  اداره ی آموزش و پرورش گفت: یاد شهدا نباید در جامعه ما از ذهن ها خارج شود شهیدان را باید زنده نگه داشت و یاد شهیدان را باید گرامی و زنده نگه داریم .

 

در ادامه ی جلسه  بخشدار نوسود به ایراد سخن پرداخت ایشان ضمن گرامیدشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در سخنان خود گفت :دفاع از سرزمین ایران  وظیفه هر مسلمانی است و وظیفه ی ما ملت ایران این است که نگذاریم دشمنان جنگ و ناارامی را به داخل مرز های ما بکشانند چرا آمریکا از آن سر جهان به عراق و سوریه و یمن می آید و ما باید محصور و محدود شویم

 

جهان بانی افزود: دولتمردان استکبار هدفی جز دسترسی به خاک جمهوری اسلامی و منابع ملی این مملکت ندارند و ما هم وظیفه داریم در مقابل هر گونه تجاوز دشمنان نظام حتی فراتر از مرز خود ایستادگی و مقاومت نماییم.

 

 این مراسم برنامه های متنوعی از جمله زندگی نامه شهید و همرزمانش،قرآئت یک دکلمه توسط دانش آموز اموزشگاه سمیه نودشه به صورت مجازی،اجرای یک مقاله توسط دانش آموز مهنا فاطمی از دانش اموزان دبستان  حضرت زینب نوسود  و قرآئت فاتحه برای روح پاک این شهید والا مقام از دیگر برنامه های این مراسم بود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد