امام جمعه نودشه: علم و علم آموزی در شهر نودشه قدمتی دیرینه دارد و این شهر به دار العلم مشهور بوده است

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 299137|17:51 - 1399/10/10
نسخه چاپی
امام جمعه نودشه: علم و علم آموزی در شهر نودشه قدمتی دیرینه دارد  و این شهر به دار العلم مشهور بوده است
ماموستا ملا احمد مبارکشاهی امام جمعه و مسئول کتابخانه ی عمومی نودشه در جلسه ی انجمن کتابخانه های عمومی نودشه و نوسود با حضور فرماندار پاوه و اعضای انجمن ها در سخنانی اظهار کرد: علم و علم آموزی در شهر نودشه قدمتی دیرینه دارد و این شهر به دار العلم مشهور بوده است.

به گزارشهزار ماسوله، ماموستا ملا احمد مبارکشاهی در این جلسه اظهار داشت: سال 74 کتابخانه ی عمومی نودشه افتتاح گردیده است و هم اکنون این کتابخانه بیش از 2500 نفر عضو دارد .

 

وی افزود: ساختمان کتابخانه که از طرف اداره ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تحویل کتابخانه گردیده است به دلیل داشتن سالن آمفی تئاتر با ظرفیت 120 نفر پتانسیل ایجاد انجمن های ادبی و شعر را داشته که خوشبختانه این انجمن ها فعال هستند هم چنین برنامه های متعددی در خصوص افزایش امر مهم کتابخوانی در این کتابخوانه انجام پذیرفته است .

 

وی گفت: کتابخانه نودشه به دلیل فعالیتهای مستمر کتابدار این کتابخانه خانم قادریان در بخش کودک و خانواده بسیار فعال است . امیدواریم با برنامه هایی که داریم خانواده ها را بصورت جمعی در فعالیت های کتابخانه وارد نماییم .

 

وی ادامه داد: علم و علم آموزی در شهر نودشه قدمتی دیرینه دارد  و این شهر به دار العلم مشهور بوده و هست و انشااله خواهد بود

 

امام جمعه نودشه اضافه کرد: ماموستا  عبدالرحمن شرفکندی مشهور به ماموستا هژار در فرهنگ کردی به کردی و کردی به فارسی خود از نودشه به عنوان مکانی یاد می نماید که یکی از مراکز نشر علم است که دانشمندان فراوانی در آن تربیت یافته اند .

 

وی با بیان اینکه ما در کتابخانه ی نودشه نهایت بهره برداری از کتب را نموده ایم گفت: کتابخانه ی نودشه دارای 18930 جلد کتاب بدون تکرار است که خواست مراجعین افزایش تعداد کتب و مجلات ورودی در همه ی رشته ها می باشد  .

 

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه توجه به کتابخانه های مرزی به ویژه در استان بیشتر است و شهرداری نیز بیش از 53 درصد از تعهدات خود را نسبت به کتابخانه نودشه انجام داده است .

 

در این جلسه اعضای انجمن کتابخانه های نودشه و نوسود اعم از : بخشدار نوسود ، رئیس اداره ی آموزش و پرورش نوسود ، شهردار نوسود  ، نماینده ی شهردار نودشه ، مسئول نمایندگی آموزش وپرورش نودشه ، نماینده ی شورای شهر نودشه فرمانده ی حوزه ی مقاومت شهید محبی نودشه ، دو تن از مدیران مدارس نودشه و سایر اعضای حقیقی انجمن کتابخانه های مذکور حضور داشته و هر یک پیشنهاداتی را برای افزایش استفاده از ظرفیت کتابخانه های مذکور و گسترش امر کتاب و کتابخوانی ارائه نمودند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد