دسته گل جدید دولت تدبیر و امید؛

قطعی ۹ ساعته روزانه آب شرب پاوه برای تمام مشترکین

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 299123|22:51 - 1399/10/06
نسخه چاپی
قطعی ۹ ساعته روزانه آب شرب پاوه برای تمام مشترکین
برنامه توزیع آب متناسب با میزان ظرفیت موجود متعادل می گردد و از ساعت ۹ شب تا ۶ صبح آب کل مشترکین قطع می باشد.

به گزارشهزار ماسوله، بنا به اطلاعیه آبفای پاوه، به دلیل برودت هوا و روند کاهشی در آبدهی منابع آب شهر پاوه در چاهها و چشمه سراب هولی، به ناچار برنامه توزیع آب متناسب با میزان ظرفیت موجود متعادل می گردد و از ساعت ۹ شب تا ۶ صبح آب کل مشترکین قطع می باشد.

 

گفتنی است مطالعات طرح آبرسانی از چشمه هانی کوان به شهر پاوه از سال ۱۳۸۸ برای جبران کم آبی در این شهر آغاز شد و پس از گذشت نزدیک به ۱۲ سال تاکنون به بهره برداری نرسیده است.

 

پروژه آبرساني چشمه هاني كوان از تاريخ 13/8/1388 تا به اكنون توسط مسئولين اعلام مي شود كه "اين پروژه در حال انجام است" يا "اين پروژه قبل از پايان سال بايد به بهره برداري برسد".

 

روستای دشه با جمعیتی نزدیک به 2000 نفر  در بخش مرکزی پاوه واقع است . فاصله آن از مرکز شهرستان کمتر  از 10 کیلومتر  می باشد که حدود 3 کیلومتر  از  این مسیر  از جاده اصلی پاوه به نوسود  می گذرد و مابقی از  این مسیر اصلی جدا شده و بدون گذر از داخل هیچ منطقه مسکونی (از کنار روستای نوریاب) به مرکز روستا می رسد .
 
 
از جاهاي ديدني اين روستا مي توان به چشمه هاني كوان اشاره كرد كه این چشمه در پایین ترین نقطه روستا واقع و در قعر دره قرار گرفته است که از بین باغات سرسبز می گذرد و  بی شک یکی از کم نظیرترین مکانهای تفریحی منطقه است
 
 
در تاريخ 18 ارديبهشت 91استاندار وقت کرمانشاه نیزاعلام کرد که آبرساني به شهر پاوه قبل از پايان سال بايد تمام شود

 

در تاريخ 31 خرداد 1393مدیرعامل آب منطقه ای کرمانشاه با اشاره به در دست اقدام بودن هفت طرح آب رسانی در استان گفت: چهار طرح آن تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

 

امیریان خاطرنشان کرد: آبرسانی بلندمدت به شهر کرمانشاه از سد گاوشان با 52 درصد پیشرفت فیزیکی،آبرسانی بلندمدت به شهر پاوه از چشمه هانی کوان با 37 درصد پیشرفتو آبرسانی بلندمدت به سنقروکلیایی از سد سلیمانشاه با 38 درصد پیشرفت، از دیگر پروژه های مهم آبی استان است کهتا پایان سال 95به بهره برداری خواهند رسید.

 

امروز نیز فرماندار شهرستان پاوه در بازدیداز پروژه ی در حال احداث مخزن سه هزار متر مکعبی آب شرب پاوه در  محل هولی از عدم اتمام این پروژه از آب منطقه ای استان انتقاد کرد.

 

 ایده پور از خلف وعده ی زمانی مسئولین آب منطقه ایی استان در خصوص انتقال آب هانی کوان به پاوه انتقاد نمود.

 

وی افزود: قرار بر این بود که آب هانی کوان دو هفته ی پیش وارد مدار مصرف شهر پاوه شود که تاکنون این وعده عملی نشده ، انتظار این است که عملیات مربوط به شستشو و تعمیرات مربوطه هرچه زودتر مرتفع گردیده و آب وارد مدار شود.

 

پیش از این خبرنگار هزارماسوله در این رابطه و دریافت آخرین اخبار در زمان بهره برداری این پروژه با مسئول امور آب در اورامانات و مدیر عامل آب منطقه ای استان کرمانشاه تماس که در این خصوص پاسخگو نبودند.

 

مردم شهرستان پاوه، نیز در طول بیش از یک دهه وعده های بسیاری را در بهره برداری این پروژه دیده اند اما این وعده ها تاکنون به سرانجام نرسیده اند.و امروز نیز شاهد قطعی ۹ ساعته آب در شبانه روز برای کل مشترکین شهر پاوه با جمعیت بیش از ۳۰ هزار نفری هستیم که این چنین در هیچ شهر دیگری سابقه نداشته است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد