کرونای مدل بریتانیایی چیست؟

سرویس: اجتماعیکد خبر: 299120|15:46 - 1399/10/06
نسخه چاپی
کرونای مدل بریتانیایی چیست؟
در ویروس کرونا این امکان وجود دارد که جهش‌هایی رخ دهد که سرایت‌پذیری افزایش یابد، ضریب کشندگی بیشتر شود، واکسن یا دارویی بی‌اثر شود، امکان سرایت آن به حیوانات مختلفی ایجاد شود، کرونای مدل بریتانیایی چیست؟ پاسخ این سوال را در گفتگوی زیر بیابید.

به گزارشهزار ماسوله، مسئول مبارزه با واحد بیماری های شبکه بهداشت شهرستان پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت:«در ویروس کرونا این امکان  وجود دارد که جهش‌هایی رخ دهد که سرایت‌پذیری افزایش یابد، ضریب کشندگی بیشتر شود، واکسن یا دارویی بی‌اثر شود، امکان سرایت آن به حیوانات مختلفی ایجاد شود، این یکی از مهمترین دلایلی است که نباید این بیماری را دست کم گرفت و در نتیجه نبایدبی‌احتیاطی و نکات بهداشتی نادیده گرفت.

 

کیوان سامیان با اشاره به سایت سازمان جهانی بهداشت،وب سایت پیشگیری از بیماریهای واگیر افزود: احتمال حضور  سوش بریتانیا در کشورهای دیگر نیز هست ولی اتفاقی که عموم نگران باشند نیفتاده چون احتمال جهش‌های بدتر از این در کشورهای مختلف وجود داشته، دارد و خواهد داشت و انتقال نیافتن این سوش به کشورهای دیگر خاتمۀ مشکل نیست؛ به همین دلیل باید نکات ایمنی در نهایت ممکن جدی گرفته شود.

 

وی گفت: اغلب کشورها امکانات تشخیص به‌موقع شیوع سوش جدید را ندارند و معلوم نیست در کشورهای مختلف سوش‌های خطرناک‌تر وجود دارند یا نه. اما آنچه می دانیم؛ سرعت شیوع و مطالعات آزمایشگاهی موافق با احتمال افزایش زیاد سرایت‌پذیری هستند.

 

وی ادامه داد: همچنین جهش باعث شده که ریسک کاهش تأثیر برخی واکسن‌ها را افزایش می‌دهد. فعلاً این فقط یک احتمال است.همچنین شیوع وسیع آن در جنوب و جنوب شرق بریتانیا بوده اما نمی‌توان گفت به مناطق دیگر بریتانیا یا کشورهای دیگر نرفته است.

 

وی با بیان اینکه تغییری در کشندگی بیماری فعلاً مشاهده نشده است گفت: هنوز مطالعه‌ای که نشان دهد این نوع ویروس می‌تواند بهبودیافتگان قبلی را در فاصلۀ کوتاه از بهبودی مبتلا کند یا نه انجام نشده است.

 

سامیان اضافه کرد: احتمال داده شده که سوش جدید ناول کوروناویروس که در بریتانیا شیوع بسیار یافته و در چند کشور دیگر هم مشاهده شده بیش از سوش‌های قبلی قادراست کودکان را مبتلا کند.

 

وی افزود: در کشورهایی که واکسیناسیون آغاز شده، اشخاصی که واکسن زده‌اند در صورت بروز علائم از نظر احتمال ابتلا با سوش جدید (به منظور بررسی احتمال بی‌اثر شدن واکسن) بررسی میشوند.و با توجه به نظر کارشناسان سازمان جهانی بهداشت ویروس جدید از طریق آزمایشpcr  قابل شناسایی می باشد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد