حشمت كريمي:

با اجراي طرح شهيد سليماني، آمار مبتلايان در پاوه ۶۰ درصد كاهش پيدا كرده است

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 299118|17:01 - 1399/10/04
نسخه چاپی
با اجراي طرح شهيد سليماني، آمار مبتلايان در پاوه ۶۰ درصد كاهش پيدا كرده است
رئيس مركز بهداشت پاوه تصريح كرد: نكته حائز اهميت در طول اجراي اين طرح اين است كه خوشبختانه ما شاهد كاهش آمار مبتلايان به كرونا بوده ايم به طوري كه در آبان ماه 248 مورد بيمار بستري داشتيم و در آذر ماه و در طول اجراي طرح شهيد سليماني اين امار به 55 نفر رسيد .

به گزارشهزار ماسوله،  رئيس مركز بهداشت شهرستان پاوه در گفتگويي با خبرنگار ما در خصوص طرح شهيد قاسم سليماني اظهار داشت:  همزمان با آغاز طرح از روز 29 آبان قرارگاه شهيد سليماني با حضور فرماندار به عنوان مسئول قرارگاه پاوه، تشكيل جلسه داد و تيم هاي عملياتي در سه دسته نظارتي، مراقبتي و حمايتي تشکیل شدند.

 

حشمت كريمي افزود: در طول يك ماه گذشته در قالب ۳۴ تیم مراقبتی اقدام به مراقبت به صورت حضوری و غیر حضوری از بیماران مثبت کرونای نمودند ، همچنين در قالب ۱۰ تیم نظارتی ، نظارت بر انجام طرح و رعايت پروتكل هاي بهداشتي را انجام داده اند و ۳۹ تيم حمايتي ما نيز كه متشكل از بسيجيان عزیز بودند،به حمايت و قرنطینه مبتلايان به كرونا اقدام و بسته های معیشتی را بین خانواده های که بیماری کرونای داشته اند توزیع کردند.

 

رئيس مركز بهداشت پاوه تصريح كرد: نكته حائز اهميت در طول اجراي اين طرح اين است كه خوشبختانه ما شاهد كاهش آمار مبتلايان به كرونا بوده ايم به طوري كه در آبان ماه 248 مورد جدید در بیمارستان قدس بستری شده اند و در آذر ماه و در طول اجراي طرح شهيدقاسم سليماني اين امار به ۹۳ مورد جدید کاهش یافت.

 

وي گفت: در طول اين مدت تيم هاي مراقبتي ما بيش از 506 نفر را شناسايي كردند و از 94 نفر، تست سريع كرونا انجام داده شد، و 116 نفر به صورت حمايتي در قرنطينه خانگي حمايت شدند.

 

وي ادامه داد: در طول اين مدت تيم هاي نظارتي ما 1306 بازديد را داشتند كه منجر به صدور 167 اخطار به صنوف متخلف و 50 مورد معرفي به مراجع قضايي و نهايتا 5 مورد منجر به پلمپ اماكن متخلف شد.

 

وي اضافه كرد: در كل در طول يك ماه گذشته ما ۳۴۷ تست PCR انجام داده ايم كه از اين تعداد ۱۷۱ مورد از آنها مثبت بوده اند و اين مبتلايان به صورت حضوري و غير حضوري،  پيگيري و مراقبت شده و در منزل قرنطینه شده اند .

 

كريمي خاطر نشان كرد: علاوه بر اين موارد، در طول يك ماه گذشته همکاران ما 20 هزار 586 نفر را به صورت حضوری و غیر حضوری غربالگري نموده اند و همزمان نیز آموزش لازم له این افراد داده شده است و موارد مشكوك نيز به مراكز 16 ساعته معرفي شده اند.

 

رئيس مركز بهداشت پاوه تصريح كرد: نكته حائز اهميت در طول اجراي اين طرح اين است كه خوشبختانه ما شاهد كاهش آمار مبتلايان به كرونا بوده ايم به طوري كه در آبان ماه 248 مورد بيمار بستري جدید داشتيم و در آذر ماه و در طول اجراي طرح شهيد سليماني اين امار به ۹۳ نفر بستری جدید رسيد .

 

كريمي اضافه كرد: در واقع اين آمار حدود ۶۰ درصد كاهش پيدا كرده است و موارد سرپايي از 412 موردجدید در آبان ماه به ۷۸ مورد جدیدرسبده است كه حدود 75 درصد كاهش را نشان می دهد.

 

وي با بيان اينكه خوشبختانه امروز از وضعيت بحراني خارج شده ايم و موارد بستري نيز محدود شده اند اظهار داشت: ما در آذر ماه در بعضي از روزها ۶۰ مورد بيمار بستري در بیمارستان قدس داشته ايم واما در حال حاضر تعداد بیماران بستری حدود 15 نفر است كه در واقع شاهد کاهش ۷۵ درصدی بیماران بستری هستیم و اين موارد از بركات اجراي طرح شهيد قاسم سليماني در پاوه است.

 

حشمت كريمي افزود: با نظارت در سطح شهرستان با همكاري نيروهاي بسيجي و هلال احمر توانسته ايم كل شهرستان را در قالب 10 تيم نظارتي پوشش دهيم به طور كه این تیم ها به صورت روزانه اماكن تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و دفاتر پیشخوان را به صورت روزانه بازديد کرده و موارد متخلف را به مراجع ذیصلاح ارجاع داده اند که این اقدام تاثير زيادي را در رعايت پروتكل هاي بهداشتي داشته است.

 

وي گفت: تيم هاي حمايتي ما نیز در زیر نظر بسبج ناحیه پاوه به تمام موارد مثبت بيماري، به صورت روزانه مراجعه كرده و مراقبت و بسته هاي حمايتي را در اختيار آنها قرار داده اند.

 

وي ادامه داد:  هماهنگي مناسبی که بين نيروهاي بسيجي و بهداشتي وجود دارد از ديگر مزيت هاي اين طرح است كه امیدوارم این همکاری در آینده و در سایر طرحها هم ادامه پیدا کند

 

رئيس مركز بهداشت پاوه با بیان اینکه تستPCR در حال حاضر در مركز 16 ساعته واقع در محل اورژانس بیمارستان قدیم ، به صورت رایگان انجام می شود از همه همشهريان عزيز خواست در صورتي كه داراي هر نوع علائم بیماری سرماخوردگی، آنفلوانزا یا کرونا هستند به اين مركز مراجعه كنند.

 

وي افزود: افرادي كه در تماس مستقيم با بيماران كرونايي هستند نيز براي انجام تست سريع تشخیص کرونا به مراكز خدمات جامع سلامت در سطح شهرستان مراجعه كنند در این مراکز تست سریع کرونا انحام و بعد از نیم ساعت جواب تست به اطلاع وی رسانده خواهد شد.

 

كريمي در پايان با بيان اينكه مهمترين عامل انتقال اين بيماري عدم رعايت اصول قرنطينه توسط مبتلايان است كه وارد اجتماع شده و باعث انتقال بيماري به ديگران می شوند از همه مبتلایان به کرونا خواست تا پایان دوره قرنطینه (۱۴روزه) در منزل بمانند و از تردد در معابر و خیابان ها پرهیز کنند.


وی افزود: هم اكنون نیز بنا به اعلام ستاد ملي كرونا د در حال حاضر طبق آخرين نامه ارسالي به ما در وضعيت نارنجي قرار داريم و وضعیت شهرستان در هفته آینده نیز نارنجی است و اميدواريم در هفته های آتي به وضعيت زرد و يا سفيد برسيم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد